Instagram ellensvenssonsInstagram ellensvenssonsInstagram ellensvenssonsInstagram ellensvenssonsInstagram ellensvenssons

Camping :) Mysigt dygn!!!

För ett par veckor sedan hade jag, Jonas, Carl och Ebba det MYSIGASTE dygnet på länge. Det var en helg när det var mer än 30 grader ute så direkt efter våra jobb tog vi Jonas båt ut för att hänga på sjön. Vi åkte vattenskidor, solade och dök från båten. Framåt kvällen lade vi till vid en ö för att spendera natten där och det var så sommaridylliskt. Vi började sätta upp tältet vilket blev klart på stabila 40 minuter och därefter grillade vi och badade. Ebba och Carl hade fixat middagen och tagit med massa snax. Det är sån harmoni att bara sitta och titta ut mot solnedgången.

Kolla så mysigt!!! Här var man verkligen i en sommaridyllisk bubbla :)

Allt med detta dygnet var såså sommaridylliskt. Vi tog sista dyken från bryggan vid 23 på kvällen, kunde ha klänning hela kvällen, sov i tält (<3), tog morgondopp, åt frukost tillsammans och njöt av livet.

Hela lördagen spenderades även den på sjön då det var lika varmt.

På kvällen sen kom Ebba och Carl till mig och Jonas för att ha det trevligt. Vi var så kröksugna (haha) så jag bjöd på en Sangria som fördrink. Den var supergod så ni måste testa! Jag hade i Prosecco, Fanta Lemon & Fläder, flädersaft samt citron och äpplen. Kan säga att hela karaffen var slut på 30 minuter hahah... Vi beställde mat från en favoritrestaurang, första gången jag tog pasta vilken var magiskt. Senare på kvällen tog vi en prommis för att ta varsin drink ute. Trevligt!

Första semesterveckans roadtrip - Åhus

Min första efterlängtade semestervecka var direkt efter skolan vilket var superskönt. Efter tentaplugg och tentaskrivande kändes det skönt med en veckas ledighet. I och med att min bror och Jonas bror tog studenten samma vecka fick jag klämma in det mittemellan. Det blev en liten roadtrip till översta delen av Österlen, Åhus. Som ni vet älskar jag Österlen och har spenderat varenda sommar där sen jag var liten. Stränderna nere i Skåne är magiska och det finns så många bra restauranger och mysiga utflyktsställen. Vi ska faktiskt tillbaka till Skåne nu i helgen :)

När jag kom hem från Skåne åkte jag direkt till min saknade Jonas som hade utlovat en överraskning och när jag kommer hem har han dukat upp detta <3 Prosecco, ost- och charkbricka, vitlöksbröd och så hade han köpt rosor. Världens finaste kille!!!! Jag blir helt överlycklig när han gör såhär för mig, för det är SÅ viktigt att få denna bekräftelsen i ett förhållande. Fina fina J <3

Lillebrors student

HEJ <3

Det var inte igår. Det är ganska skönt att inte uppdatera överallt hela tiden då Instagram uppdateras mycket med både bilder, stories och reels (älskar reels, det är så trevligt!!), men samtidigt är det roligt att se tillbaka på sommarminnen <3

Hur mår ni då? Jag mår finemang. Den senaste månaden har spenderats mest med Jonas i lägis (<3) men också med vänner och familj. Jag jobbar just nu min tredje av femte vecka nu innan semestern på mitt lilla hemmakontor vilket passar SÅ bra nu på sommaren.

Min lillebrors student var en av sommarens första och hittills bästa dagar. Vi fixade massor dagarna innan studenten och själva studentdagen var magisk. Det kom faktiskt x antal tårar när jag såg honom i kostym och studentmössa, min lillebror <3 Han har dessutom fått ett jobb som han ser fram emot supermycket.

Vi bjöd på klassisk sommarmat, hade gjort en bar, plockat massor med blommor och vårt partytält var självklart uppe. Jag höll ett tal, träffade gamla kompisar och hade en perfekt sommarkväll.