Jag tänkte ge er serietips till er! Jag tänkte börja med att tipsa om The Vampire Diaries. Detta är seriöst det bästa serien som finns. Om du gillar romantik, drama och övernaturligt så kommer du garanterat älska denna serien. The Vampire Diaries handlar om en tjej som heter Elena som träffar på denna killen till vänster som heter Stefan. Men Stefan gömmer en mörk hemlighet som han snart behöver berätta för Elena.

Pretty Little Liars! Denna serien har jag kollat på ungefär genom hela min tonår. Jag började kolla på denna serien när jag var 13 och jag är verkligen så ledsen att den slutade förra året. Denna serien handlar om 4 tjejer som är ett gäng och de får massa skumma och läskiga sms från en person som kallas sig för A. Om du gillar tonårsdrama, romantik och spänning så är detta en serie för dig.

Stranger Thins, en lite nyare serie. Denna är superbra och jag rekommenderar denna serien till alla. Den handlar om ett kompisgäng och en av de killarna blir "kidnappad" av en speciell varelse och de andra försöker hitta honom och de stöter på massa med saker.

Denna serien är en realityshow och jag tror att alla vet vilka dessa personerna är! Keeping Up With The Kardashians. Det handlar om allt som händer i deras liv vilket är hur mycket som helst.

Bondi Rescue! Är mer än tv-show som handlar om livräddarna på boni beach i Australien. Denna stranden är en av de mest aktiva stranden i världen. Det brukar va runt 20.000 - 40.000 personer varje dag. I denna showen får man följa livräddarna och se alla räddningar de gör.

​Den sista serien/tv-showen är Ghost Adventures. Denna tv-showen handlar om fyra killar som åker runt om i USA. De åker runt och "letar" efter spöken och försöker att på kontakt med de.

Tack för ni har läst!

Hejsan!

Idag så tänkte jag ge några filmtips om filmer som jag älskar.

Så de första filmerna är såklart Pitch Perfect filmerna! Dessa filmerna är mina absoluta favoriter! Det finns inga bättre filmer. Filmerna blir bara bättre med när massa bra skådespelare är med i filmerna. Min favoritskådespelare är faktiskt med i dessa filmerna, Brittany Snow!

Till er som inte har en aning om filmerna så handlar filmerna om en acapellagrupp på college som tävlar genom att sjunga. Det är det som själva filmerna handlar om men sen händer massa andra saker som jag inte vill spoila haha.

Bridesmaids, en av de roligaste filmerna som finns! Denna filmen skulle jag verkligen rekommendera. Skådespelarna är superroliga. Liksom, vem gillar inte Melissa Mccarthy och Kristen Wiig? Filmen handlar om två bästa kompisar och den ena ska gifta sig och då får hon en ny kompis. hon som Kristen Wiig spelar blir väldigt avundsjuk på den nya kompisen.

Bad moms - Bad moms handlar såklart om mammor som inte orkar vara dessa fina mammorna som ska ha allting så himla perfekt så Amy som spelas av Mila Kunis (Girlcrush) står upp för det hon tycker och ska försöka vinna så hon blir skolans president!

Annabelle: The Creation - Jag älskar verkligen skräckfilmer och till alla er som också gör det, tipsar jag om denna filmen. Detta är den bästa skräckfilmen som jag någonsin har sett. Den är så välgjord och man kan knappt få en lugn minut i denna filmen hehe...

Katy Perry: Part Of Me - Detta är en film om Katy Perrys världsturné som hon gjorde 2011 tror jag. Den är verkligen så bra och man får se hur det verkligen är att vara en av världens största artister och hur jobbigt det kan vara. Jag som själv är ett väldigt stort Katy Perry fan älskar verkligen denna filmen, så om ni gillar Katy så borde ni verkligen kolla på denna.

Skönheten och Odjuret (2017) - Denna filmen är seriöst så jäkla bra, jag grät till denna haha. Jag tror inte jag behöver förklara vad denna filmen handlar om för alla har nog sett den tecknande versionen och den är näst intill likadan.

Divergent, insurgent och allegiant är så sjukt bra filmer så alla som läser detta borde ta och se dom på en gång. Dessa filmerna är baserade på böcker. Filmerna är ändå rätt lika Hunger Games fast jag tycker att dessa är bättre. Men det handlar då om Tris som spelas av Shailene Woodley. Alla människor ska typ hitta sin falang med det som Tris är, är väldigt speciellt, hon är liksom alla falanger vilket gör henne till en divergent. Nu tänker jag inte spoila mer hihi

​Dessa filmer är ju några klassiker. Jag brukar inte gilla gamla klassiker men dessa filmerna har jag blivit ett stort fan över. Filmerna handlar ju om dinosaurier och människor som åker till denna ön och ska typ göra en park som andra folk kan komma och kolla på dom. Men jag tror att dom flesta redan har sett dessa filmerna.

Tack så mycket för att ni har läst. hejdå!

Hejsan! Mitt namn är Ellen och jag är 18 år! Detta kommer bli mitt första inlägg på min blogg!

Vi åkte till Lanzarote den 19/1. Vi åkte hemifrån runt 04.30 (tidigt). Vi kom fram till Malmö flygplats runt 06.30. Jag var så taggad för detta var min första resa utomlands med flyg. Vi åkte med TUI till Flamingo Beach Playa Blanca. Det var verkligen såå fint på hotellet.

Vi kom fram runt 15.00 till Lanzarote och vi började allt med att gå in i snackbaren och äta lite. Vi var ganska hungriga för vi hade bara ätit frukost innan vi åkte flyget. Efter vi hade fått våra rum och ätit så gick vi ner på strandpromenaden och kollade runt lite, det var sååå fint.

På lördagen den 20/1 så gick vi till ett litet ställe med några butiker. Det var verkligen så fint där. Jag handlade bara en nyckelring där haha men det var väldigt fin!

När vi kom tillbaka så åt vi mat vi restaurangen. Här är två bilder på efterrätten haha :D

På söndagen den 21/1 så gjorde vi inte så mycket, vi spelade tennis och gick till kvällsföreställningen.

På måndagen den 22/1 så blev min moster matförgiftad... Så vi låg mest vid poolen och solade (Bamse stirrade på mig när jag solade...) Senare på kvällen så gick jag och min kusin ner till supermarket och handlade lite läsk haha

På tisdagen den 23/1 så mådde mi moster lite bättre men vi chillade bara vid poolen den dagen med, vi gick en liten runda senare på dagen och tog lite bilder. På kvällen sen så var det en ABBA show som var såå bra. Sen så drog en av ledarna upp mig och min kusin på scenen för vi skulle göra en lite gameshow haha

På onsdagen den 24/1 så åkte vi på en utflykt till Isla Del Lobos. Vi åkte båt ut, det tog ungefär 35 min ut till ön. Denna ön var en obebodd vulkanö. Vi var på ön i ca 2 timmar

Såg även en massa ödlor på ön.

På vägen hem så stannade vi utanför den kända stranden Papagayo beach där vi fick mata fiskar.

På torsdagen den 25/1 så hade vi vår sista heldag på Lanzarote... Vi bestämde oss för att åka in till Puerto Del Carmen och shoppa lite. Det var superfint där, de hade till och med en utomhusbio.

På eftermiddagen så gick vi in till det lilla centrumet nära vårt hotell och gjorde fisk-spa eller vad det heter. Det var superkul och det kittlades jättemycket när fiskarna åt på fötterna.

​På fredagen den 26/1 så åkte vi hem från Lanzarote tidigt på dagen, vi åkte från hotellet vid 11 och kom hem till kalla Sverige vid 20.00 ungefär.

Det har varit en fantastisk resa och vi hade runt 24 grader varje dag, så härligt. Skulle verkligen rekommendera detta hotellet!