EN HELG I BOSTON

I fredags åkte jag som rubriken lyder som sagt till Boston för att träffa Alva, Tove och Clara som jag träffade på orientation. Eftersom jag är den enda som bor i mitten av landet var jag tvungen att ta flyget från Chicago till Boston. Fick ledigt av min värdfamilj efter jag var klar med morgonjobbet som är att skjutsa tjejerna till skolan och städa upp i köket. Mitt flyg gick 13:20 från O´hare och jag var på flygplatsen i god tid kan jag säga. Hade tre timmar på mig vilket var skönt då jag reste själv och skulle hitta rätt. Men jag måste säga att det är väldigt noga med säkerhetskontroller här, de är ju typ hysteriska. När man reser från Sverige behöver man knappt visa sitt pass!

Väl framme i Boston tog jag en buss från flygplatsen in till South Station där jag mötte upp Clara som redan var där. Vi diskuterade hur sjukt det är egentligen att vi nu klarar oss själva och tar oss fram på egen hand. Alltså jag flög från Chicago O´hare till Boston?? För några månader sedan hade jag grinat och typ fått panik av att resa själv men nu går det hur bra som helst. Vi satte oss på stationen och väntade på Tove som bor i Boston och när hon kom gick vi iväg och köpte mat och lite snacks till hotellrummet. Sedan tog vi en Uber till dit vi skulle bo och väntade på att Alva skulle komma då hennes tåg var försenat från New York.

På lördagen gick vi upp rätt så tidigt och åt frukost och jag hann även med att skypa med en värdfamilj på morgonen. Jag kände efter det samtalet att de nog inte var den rätta familjen för mig. Vi tog oss iallafall in till centrala Boston och åkte ut en sväng till Harvard Square där vi köpte Pumpkin Spice Latte på Starbucks vilket har blivit min favorit här. Det smakar knappt kaffe men det är gott ändå! Vi åt sedan lunch på en pub, maten var helt okej. Jag köpte en hamburgare men kan erkänna att jag har ätit bättre burgare.

På söndagen tog Alva ett tidigt tåg hem då det hon egentligen skulle åka med var fullbokat. Vi följde henne till stationen och sa hejdå till henne och sedan åkte jag, Clara och Tove ner till vattnet och tog lite bilder på staden. Det var svinkallt i söndags så händerna blev helt stela när vi gick omkring utomhus. Vi åt sedan lunch på Chipotle Mexican Grill, det var jättegott men hann tyvärr aldrig att fotografera den maten. Vi tog oss sedan in till centrum igen och gick in på lite olika affärer men jag köpte ingenting då jag inte vill få övervikt i min väska om jag flyttar till en annan värdfamilj eller åker hem (nej ännu har jag inte hittat någon ny familj och börjar få panik då min rematch tar slut på måndag!!).

Sedan var det dags att säga hejdå till alla och åka ut till flygplatsen igen. När jag kom fram dit insåg jag att mitt flyg först var försenat en timme och med min tur blev det ännu mer försenat så jag tror vi åkte från Boston två timmar efter angiven tid. Så drygt att sitta vid gaten och vänta i flera timmar men jag köpte mig en frappuccino på Starbucks och kollade på youtube på datorn så det gick helt okej ändå.

Jag hade en superrolig helg i Boston med dessa tjejer och nu hoppas jag att jag hittar en ny familj så vi kan fortsätta resa och hitta på roliga saker! Ska prata med en familj från New York ikväll som är precis som jag vill ha det så vi får hålla tummarna på att detta går vägen.