Då ligger jag hemma sjuk. Kände nästan på mig att det var på g. Har vart så sjukt trött och lite nere, stressad och orolig. Fyra veckor sen sist, kan jag inte lära mig att vara lagom? Ne jag kör på med allt i 180. Men det är ju samtidigt jag, att vara mycket när jag gör saker. Jag vill vara en bra moster, syster, barn, driven på jobbet, fint städat hem, ge järnet på träningen etc. Så min balans finns inte riktigt där allt jämt. Just nu e jag som trött i skallen så jag orkar inte göra ngt. Har så ont i magen och mår illa. Det är typ magkatarr, fast de heter inte så längre men jag benämner de så;)! Vaknade inatt och mådde skit. Har legat och halv sovit och de ska jag fortsätta med hela dagen men till OS tänkte jag.

Kram

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

God morgon:-)! Lite dålig på att uppdatera men skyller på att det är så mycket hela tiden och sen när jag är ledig stänger jag ner verksamheten ibland.

Det som hänt sen sist är att mamma kom på besök i några dagar. Jag har varit på dop, jättefint och Oliver var så snäll. En av mina bästa vänners son döptes. Vart på date men sa tack och hej. Det klickade inte. Sen har jag sovit hos en kompis två nätter förra veckan, hon väntar sitt första barn om två veckor och hennes man var iväg på affärsresa. Jobbat och tränat såklart. Fredag hemma på kvällen med ett glas rött och choklad, lördag middag hos syster med familj och mello. Med godis och vin:-)!!

Träning V6
Tisdag: styrketräning helkropp
Torsdag:styrketräning med Ullis. Vi körde en cirkel med kettelbell och sen lite avslutande övningar med stång.
Fredag: löpning. Testade på ett nytt upplägg som jag läst om. 10-15 min uppv. 90s*4, 45*4 och 30s*4. Sen vilade jag bara 30s mellan varje men du kan också vila 1 min på första intervallen. Men jag hade kort om tid ;).
Lördag: styrketräning och halva passet körde jag med en kompis.
Söndag: långa intervaller. Skulle ha sprungit 15 km ute men vädret var inte alls mysigt att gå ut i. Så blev 12,5 km inne på bandet. 15 min uppv. 8*2 min 6*2 4*2 min och 2 min gång mellan. Så sjukt jobbigt men så bra för mig att träna på att springa snabbare.
Vilodagar: måndag och onsdag.

Summering: bra träningsvecka. Det är tack vare jobbet som det blev mkt träning i slutet. Jag anpassar mina pass efter hur jag jobbar.

Denna vecka
Måndag: styrketräning med Hanna
Onsdag: löpning utomhus långpass , ska bli sol
Torsdag: spinning 60 min
Lördag: löpning -intervaller.

Kram

Likes

Comments

God morgon! Kaffe och soffhäng i Vasa. Sov hos en kompis inatt då hennes man är på affärsresa och dem väntar sitt första barn om bara tre veckor. Så tryggt för henne att ha mig här. Hon drog till jobbet och jag är ledig. Planerar min dag, inte jätte pepp på att gå ut för att det spöregnar.

Men dagens: löpning inomhus, intervaller. Cellprov, hämta systers barn på dagis och ta en kaffe ikväll med en kompis.

Det är superbra att vi har chansen att ta cellprov. Att dem hör av sig om man missat sin tid. Likaså mammografi, nu är de ju flera år till dess men att vi har den möjligheten i Sverige. Det är fantastiskt.

Annars har jag nu raderat min tinder app haha. Jag behöver ett break från dater och killar. Tycker att sociala medier kan gör att man tappar sin närvaro och det som händer framför ögonen på en. Livet som pågår här och nu.

Skriver mer sen puss

Likes

Comments

Vad har hänt denna vecka?

Måndag var det bara jobb, varannan måndag jobbar jag 9-20 så då hinns det inte med ngt mera. Planerade möte med Anna och kollade igenom vår klimatanslys. Vi alla svarar på frågor om vår grupp och nu har vi fått svaren och kan bygga en workshop utifrån de. Superkul, spännande och jag gillar workshops.! Ändå om dem två frågorna vi ska ta upp kan vara känsliga ..
Tisdag: ledig, sovmorgon, ett bra intervall pass gymmet, var på en eftermiddags date och sen hem och chilla.
Onsdag: gymmet och styrketräning hann med nästa hela kroppen. Jobb 9-18 och tv:n på kvällen. Riviera på fyran tittar jag och syster på ihop.
Torsdag: intervaller igen, korta stod på schemat. Jobb 12-20.
Fredag: sovmorgon, vilodag, 10-19 jobb och sen blev det soffan med Jenny och Freddan. Vin och godis till handbollen. Hoppade en date..
Lördag: så effektiv dag! Därav trött idag haha! Bokade mig till Stockholm marathon igår jippie!! Efter de så tog jag och sprang nästa 15 och höll ett bra tempo hela rundan 1 timma och 18 minuter. Sprang mellan götaälvsbron och hisingsbron. Sen blev det en dag med att jag tvättade, städade hela lägenheten, handlat mat och sen var jag redo för en helkväll med jobbet som jag och Ullis hade styrt upp.
Söndag: kaffe med Jenny , gymmet och 60 min på crossen, tittade på ett avsnitt av Bron samtidigt. Det måste jag om jag kör på den maskinen. Blev några yoga positioner och lite mage på de. Nu har jag sovit i säkert 90 minuter;)! Jag har inga problem att lägga på dagen och sova. Jag sover ändå bra på natten sen.

Ikväll är det handbollsfinal. Så spännande!! Lite snacks och cola zero så e jag nöjd framför tv:n

Kram

Likes

Comments

11,7 km löpning utomhus blev det på eftermiddagen. Lite halt på sina ställen och hade inte lika hög hastighet som vanligt. Har ju inte mått så bra i veckan så ville springa mer med flow:-)!

Ätit lite smågodis nu som min belöning. Det e ju trots allt min helgdag idag. Nu jobbar jag hela helgen;). Gott var det. Blir aldrig sugen på fika, glass lr snabbmat men choklad och sura godisar. Det kan jag bli såååå sugen på!:-)

Likes

Comments

Tandläkaren, har inga problem alls att gå dit. Känner mig alltid så fräsch i munnen när jag gå därifrån. Inga hål som vanligt;) rengjorda tänder så att jag tom e lite öm i munnen. Hon jobbade på bra min nya tandläkare.

Idag på min agenda står handla (redan gjort plus fixa bankdosa (också redan fixat), städa lite hemma och bjuda Jenny och barnen på lite mellis, ska hämta Melwin på dagis strax. Sen till kvällen blir det träning:) och till sist gåsmamman!! Som jag älskar den serien!

Mår ngt bättre, kan äta igen men inte helt 100. Ska jobba imorgon och det ser jag framemot. Vi ska ha möte med en kille vi ska anställa på tjänst varannan helg. Sen blir det äntligen att jobba ihop med min älskade Ullis.

Kram

Likes

Comments

Det var två veckor sedan men ville visa min frisyr på nyårsafton. En utbakad fläta och en så snygg klänning från Dry Lake:)! Kände mig så fin:-)!!

Likes

Comments

Tänkte dela med mig av dagens pass

Uppvärmning alltid med pinne. Kör rörlighet igenom hela kroppen.
Sen körde jag både överkropp och underkropp

Knäböj, smala och breda samt utfall. Hade skrivstång med vikt på och en kettelbell som hjälpmedel.
Axlar, armar, tricep, bicep, rygg, mage allt utom bröst. 1-3 övningar på varje muskelgrupp.

Riktigt nöjd med passet med tanke på att min energi inte var på topp och hade inte ätit så bra dagen innan..

Kram

Likes

Comments

För göra om min träningsplan nu när jag blev dålig.

Måndag: styrketräning överkropp, formroller, några yoga övningar.
Tisdag: vila
Onsdag: styrketräning lätt på gymmet (ev)
Torsdag: löpning långa intervaller(om jag är frisk med magen ) annars lätt styrketräning.
Fredag: löpning kort intervaller
Lördag: styrketräning
Söndag: vila

Mat kopplat till min mage: förutom att jag äter vego denna månad för att rensa kroppen från för mkt kött som jag inte tror är bra! Plus naturen och miljön tar mkt skada av att vi människor äter så mkt.


Jag ska annars äta ren mat som jag ser vad det är. Rena och klara färger. Äta mer med närvaro och medvetet allt för att magen ska komma i balans igen.


Kram 

Likes

Comments

Veckan började inte som jag hade tänkt. Måndagkväll kom krampen i magen som ett brev på posten. Jag har i perioder problem med magen. Så igår låg jag hemma i min säng hela dagen och sov. Idag mår jag ngt bättre mne inte bra. Det jag lider av är kramp, molande smärtamiten av magen och upp mot mellangärdet, svullen mage, illamånde, svårt att äta för att jag känner mig mätt och svullen i magen och får ont när jag äter. Tog mig ut på en promenad, det är alltid bra att röra på sig. Frisk luft gör mycket för själen. Jag går runt ett område som heter Eriksberg på Hisingen. Det är vackert, spelar ingen roll årstid. Utan att få komma nära vattnet gör gott för mig. Det är som egen lite by med mysiga cafeer, restauranger, butiker,. företag och sen kan man gå längst vattnet några km. Ligger också många lägenheter runt Erikberg. Där skulle jag gärna vilja bo, s fin utsikt. Nu bor jag bara 2 km därifrån så det är ändå rätt nära ;).

När jag får ont i magen är det också ett tecken på att ngt är fel i mitt liv. Kroppen säger ifrån. Det blir tid för reflektion. Jag kan tycka det är bra att kroppen säger ifrån och att jag lyssnar. En del lr många männisor kör ju bara på. Hinner aldrig stanna upp och reflektera över livet, lyssna inåt. Tar aldrig sig tid att ha en dialog med sig själv. Nu har jag varit sämre på den fronten. Det har vart mycket med jobb, mitt ex, Jenny och barnen och mina dater. Mycket som tagit energi mer en det har gett mig. Sen blev det ett nytt år och på ngt sätt kändes det som ett krav att ha en lista vad jag ska göra det här året och hur jag vill ha det. Visste håller helt med om att det är bra med mål under året och drömmar som man till sist kan förverkliga tack vare att man jobbat för att komma dit. Men ibland känns det som målen är satta för att skapa ett så perfekt liv utåt. Jag kan tycka det blir så hetsigt. Oavsett vad man sätter för mål är ju det viktigaste tycker ag att känna sig levande, att må bra, att ha hälsa med sig så att man kan göra allt det man älskar och inget är ett hinder, att få vara med dem man älskar. Sen pengar, prylar etc det är bara yta, Jag vill uppleva skaer med dem jag håller av. Dem minnerna bär man med sig alltid, hela livet. För om åren när jag jobbade som yoga lärare var jag mer i kontakt med mig själv och ifrågasatte mer hur jag levde, varför jag gjorde på ett visst vis, jag ställt ofta frågor till mig själv. För att just stanna upp. Och just frågan VARFÖR, varför jag gör det här, varför sa jag detta, vaför vill jag säga detta, varför är det viktigt för mig etc. T ex ska jag springa Stockholm marathon. Varför vill jag gör det? " för att jag älskar springa, jag älskar att utmana mig och sätta ribban högt, jag älskar att gå min väg, att se hur mkt kroppen klarar av det" När jag tränar till de och passet är skit jobbigt så så frågar jag med varför springer du dem hör jävla intervallerna? Jo för att dem kommer hjälpa mig ta mig i mål i juni.

Kanske ett spretigt inlägg haha. Men för att komma framtill hur jag tänker för sta delen av 2018

Våren: träning till marathon och ev ngt mer lopp. Marathon helgen blir en tripp till Stockholm dör planen är att vara där hela helgen.

Spahelg

Utlandsresa ev själv i juni till Turkiet och de fina hotellet för enbart vuxna som ligger på stranden i Alanya. Så underbart fint hotell och ställe eller en resa mitt i sommaren själv eller med en kompis.

Jenny, jag och barnen ska göra ngt en vecka i sommar och det kan bli Gotland en vecka.

Fixa min balkong vårfin

Fortsätta gå på dater haha



kram kram




Likes

Comments