Hemmaträning

Nu känns det äntligen som att jag har börjat återhämta mig lite och kommit in i mönstret med att få in träningen varje dag. Det är både övningar och cykling. Det är lättast att få in det direkt efter frukost om det inte är så att jag ska iväg på någonting. Då får jag det gjort på en gång för dagen, och det är rätt skönt. För då behöver jag inte tänka mer på det eller försöka komma ihåg att hinna med det. Så det har funkat bra. Jag hoppas bara det fortsätter så också.
Sen har jag börjat kunna öka på träningen lite sakta men säkert, så det känns bra. Men jag tar det väldigt försiktigt, för jag orkar inte med en massa bakslag längre som det har blivit ett x antal gånger. Sen är det inte pga bakslag eller överansträngning heller varje gång, utan ibland är det bara sämre perioder med sjukdomen. Men så är det. Det finns inte så mycket att göra åt det.

Sen har jag även lagt till med att verkligen försöka få till träningen för allodynin (överkänslighet på huden) på högerfoten, att jag ska försöka träna ner det ännu mer igen. Jag har haft en period då jag inte har gjort det, för av någon anledning kom jag av mig. Men vi pratade om det igår hos min smärtläkare, och han tycker det är viktigt att jag gör det igen och det håller jag med om. Så det kan nog vara bra att köra igång med det igen, så får vi se hur det går. Det bästa vore ju om det också kunde hjälpa så jag kan få ner nervvärken inuti med och inte bara på huden, men det visar sig. Jag får ge det ett försök.

#träning #rehab #barnreumatism #reumatism #nervsmärta

Gillar

Kommentarer