t-shirt vet ej / kofta h&m / fakepäls väst wish / byxor zara / skor wish

Dagen idag har varit bra, men en lång skoldag tyvärr. Haft engelska, psykologi, idrott där vi körde handboll, svenska och sist engelska repetion.
Efter skolan har det inte hänt något har bara varit hemma och tagit det lugnt. Har fått ont i mitt knä, vet inte alls vad som har hänt men när ja sträcker det gör det ont.
Igår hade vi föreläsning på skolan av någon människa, sen på kvällen skulle vi redovisa och berätta för föräldrarna vad vi gjorde under vår Stockholmsresa. Ingen var nästan förberedd så det blev väll sådär och kände lite att det var olönt och var där. Kunde varit tränare egentligen men det var obligatoriskt.

Bara två dagar kvar i skolan sen är det lov, vi slutar redan på torsdag då vi är lediga på fredagen. Så himla skönt det ska bli med lite lov, de behövs. Har inget direkt planerat för lovet mer än att ja ska försöka träffa lite vänner. Bland annat några jag inte träffat på jätte länge, så jag hoppas vi får ihop det och kan träffas för saknar dom så mycket.
Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en bra dag!
Kram

Först när vi anlänt till Stockholm på onsdagen checkade vi in på Birka hostel.

Efter att vi checkat in och lämnat våra väskor gick vi till slottet för en rund vandring där. Ovanför finns en massa bilder jag tog på slottet.

Sen hade vi en liten paus och vid 19 blev det middag på vapiano tillsammans med hala klassen. Sen blev det bara mys och prat på kvällen tillsammans med dom andra.

På torsdagen åt vi först frukost och vid 9 var vi på riksdagen för en rundvandring där.

Direkt efter riksdagen hade vi en lång paus för shopping och lunch. Jag och några andra tjejer gick runt i lite butiker och shoppade sen åt vi även på subway. Efter det gick vi tillbaka dit vi bodde för att vila lite och vi spelade även lite Uno.

Efter pausen Hahah vi oss till dramaten för en rundvandring, vi fick se kostym förrådet och lite annat. Det luktade as äckligt där, typ fisk o massa annat konstigt.
Sen hade vi en kort rast, då handlade jag lite på mc gick tillbaka till rummet och åt det. Inte långt efter var det dags att gå tillbaka till dramaten för att se en pjäs. Helt ärligt måste det varit den tråkigaste pjäsen jag sätt. Hände typ inget och den var bara allmänt tråkig att se på. Somna nästan också för jag var så fruktansvärt trött.
Efter vi varit där gick vi tillbaka till hostellet.
Hostellet var inte alls bra skulle jag säga, inget bra ställe dom valt. Vi hade två tjej rum och ett kill rum. Vi tjejer fick dela rum med främlingar, i ena rummet blev vi utskällda för vi gick in i rummet när någon försökte sova. Jag hade aldrig någon bestämd plats att sova på haha, hade mina saker i ett rum sov ena natten i det andra tjej rummet och och andra natten inne på killarnas rum.

På fredagen gjorde vi först ett besök på Medelhavsmuseet. Tog tyvärr aldrig bilder där, glömde det. Efter det gick jag och några andra tjejer från klassen till mc och åt lite och gick sedan tillbaka till hostellet och hämtade våra väskor sen var det dags för hemfärd, tåget gick 12.20 hem. Satt bredvid momo på vägen hem och vi lyssnade på musik och kollade youtube osv på hans dator. Man var rätt trött efter Stockholm så vi tog typ bara det lugnt och chilla.

Det var en riktigt rolig resa trots att allt vi gjorde kanske inte var jätte kul. Men över lag tyckte jag det var kul och eftersom jag är rätt så ny i den klassen var det kul att hitta på något tillsammans och man fick komma närmre vissa vilket var roligt.
Vi var hemma med tåget vid 17.45 ungefär och somnade rätt tidigt igår för var helt slut.
Byxorna ni ser på sista bilden var det ända jag köpte i Stockholm. Ett par svarta byxor med vit och röd rand som kommer från zara och kostar 299kr.

Kram på er!!

Hej fina ni!!

Sitter just nu på tåget påväg till Stockholm. Ska vara där med klassen till på fredag.
Först vid 7 imorse åkte jag till Moi, hennes pappa skjutsade oss till stan. Vi gick och köpte lite sallad att ha med på tåget, vid 8.20 gick tåget till Lund där vi sedan bytte tåg. Har precis ätit och vi har kanske 1h och 30 min kvar ungefär. Först ska vi checka in där vi ska på, på Birka hostel, sen ska vi till något slott och efter det äta på vapiano, vi har även lite rast där emellan.
Ska bli en kul resa, mer uppdatering om Stockholm kommer!
Kram på er<3

Jacka från moncler / stickad tröja från gina tricot / jeans från calzedonia / skor från deichmann

Hejsan!
Allt bra med er? Med mig är det bra.
Idag vid 12 åkte jag in till stan och träffade Rebecca, vi satte oss på holy greens för att käka lunch tillsammans. Sen gick vi runt i en massa affärer och kollade. Jag sparar mina pengar för jag ska till Stockholm med klassen nästa vecka (mer om de senare) så jag köpte ingenting. Sen vid 14.30 skulle Rebecca vara gymnastik tränare så hon åkte iväg, då mötte jag istället upp Moi och vi satte oss på ett litet kafé och fikade. Vi tog vars en smoothie, men min var faktiskt inte så god, den hade någon konstig ”stark” smak i sig vet inte vad men stod inte att det skulle vara något konstigt i den.
Sen gick vi också runt och kollade i affärer tills dom stängde. Vid 16 tog vi bussen hem. Gick ingen buss hela vägen hem till mig så fick gå en bit, men min bror kom och hämtade upp mig med moppen när jag gått ungefär lite mer en halva biten. Bad honom hämta mig först men då ville han inte sen kom han när ja nästan var hemma. Och ni ser på bilden hur blåa och röda händer jag fick, det var super kallt ute.
Nu ska vi snart äta pizza här hemma, sen blir det melodifestivalen idag.

Ni får ha de så bra så hörs vi<3

Hej på er!
En vecka sen sist ungefär, har blivit så dålig på o blogga måste bli bättre på det.
Min vecka har varit bra, jag har varit tränare, övningskört, haft ett litet prov och lite sånt. Inte hänt så mycket denna veckan faktiskt.
Idag hade jag sovmorgon och började inte förens efter lunch vid 12.30 vilket var jätte skönt, hade också bara en lektion idag och vi fick sluta en halvtimme tidigare vilket också var bra. När vi slutat gick jag och Michelle ner till stan och gjorde fransförlängning. Jag gjorde volymfransar, är riktigt nöjd förutom att dom kanske blev lite för långa och kunde varit lite kortare men annars är jag nöjd med dom. Första gången jag gjorde fransar och fick det för ett bra och billigt pris också så det var bra.
Just nu sitter jag framför tv:n och bara tar det lugnt, äter chips och kollar talang.