I have been busy with work and all that stuff but now I am back. I guess that you all want to know the rest of the weeks.

The next weeks started better but it was like my bad luck just kept coming. We went to a store to find something for me to eat. The food in Ghana was not my favorite hehe. It was just to strange for me to eat and I was to chicken to try. We did find some food to get for me but it was still to hot for me to eat. So the only thing i had for 3 of 5 weeks was soda, water and ice cream.

When we was standing in the line to pay the stuff I started to feel dizzy. I walked outside and was waiting for Stephen there. He came out and we started to walk across the road to catch a bus. Every step I took felt like I was going to fall because everything was spinning. Even do I didn’t want Stephen to call his dad he did. He came and picked us up and I don’t remember much more of that morning.

Stephen told me that I was sleeping so hard in the car and that IW was burning up. I had fever. The took me home to the house and what I remember from that is that he put me in the bathtub and started pouring cold water on me. He was trying to get the fever down. The fever and the already hot place made me super hot. Apparently I started to cry because it was so cold and I just wanted to get down on the bed and sleep.

Then after that he told me that we got dressed and I went out in the kitchen. Grabbed some water to drink but I dropped it on the floor. We went back out in the car because his dad wanted me to go to the hospital. Most because of the fever and they didn’t want to take the risk if it turned out that it was malaria.

We came to the hospital and I hade fever. They gave me some super nasty pills to take. But they helped. Waiting for the hospital felt like forever. The difference between the hospital in Ghana and the hospital here is big. One thing is that the take to patients at once. There are two doctors that have the same office. I was taken in together with a little girl and her mom.

In the beginning I though that my doctor was very ignorant and didn’t listen that much to me. He was texting at the same time as he asked me. Some of the stuff i dint understand and looked at Stephen to help and he explained that to me. During the time that Stephen explained the doctor was laughing at me. But whatever at least the little girl got the good doctor. I am glad she did because of her situation.

Anyway, the doctor ordered me to take a blood test but i did skip that. I was feeling better and just anted to go home. So we did. Of course i felt better. I had taken the pills they gave me before and they started to help.

Stephens dad took us home to the house we were staying in. I walked and took a shower and then just resting. Stephen kept trying to give me food but I could not eat.

The morning after i woke up to a handsome face that was looking worried at me. Apparently I had fever all night and he didn’t sleep. It started to feel like yesterday was going to happen all over again. I started to feel week and my head spinning. Stephen was already a step ahead of me like always. We went to take a bus but the fever got worse and the bus took to long so we took a taxi.

His dad was already on his way to meet us half way. So we got out of the taxi and in to his dads car. When we got to the hospital we took our papers from yesterday. Went to the part of the place where the took the blood test. I also had to pee in a cup and give them that. The result came out after like 20 minuets and it turned out that I had urinary infection. I got some medicine and then it was time to go home.

We spent the rest of the week a lot as his parents place and the cute goats. His dad was so nice to me and called us every morning before leaving the house and asked if i had taken my pills that i got at the hospital.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here



The first week down with Stephen was hot. I felt lost and hade no idea of what the plans were or what was going to happen. One thing I was sure about was that I had made the best decision traveling down to him. Every time I was looking at him I got butterflies in my belly and I still do every time I get a text or he calls me. I just need to see his name or hear his voice for my heart to go crazy. This is my man for the rest of my life.

Anyway, we got out of bed and was getting ready to take a bus to get to the beach because the heat was so much and a first day at the beach was going to be perfect. That was the plan at least but we had to change the plane after coming half way to the beach.

I was wearing this sandals because it was hot and we thought that it was a smart idea but it turned out to be a bad idea. My feet was and still is not use to the heat at all. The sandals got hot as the time went on and of course did my feet’s do that to and my feet’s stared sweating. I mean it was like 34 to 36 degrees going up and down.

We went on the bus and was on our way. After a time I started to feel this kind of itching pain on my feet’s but there was nothing there. At least not yet. We came to the place where we changed bus and had to walk like 5 to 10 minuets to the next bus. But I could not walk. I had to stop.

The pain on my feet’s got worse and this time when we looked I had this four holes on my feet’s. Two on each foot. We had to change the plans. Because of me not being able to walk we had to take a taxi to his parents house. I tried to walk without the sandals but it was to hot on the ground of course.

We arrived at his parents house and everyone was happy to finally see me. I was happy to see them to but the pain was to crazy. Stephen went inside the house and got some water so I could wash my feet’s but it was hurting so dam much and the water was to cold. We did get them cleaned. Stephens mom has this small shop and she gave me a new par of sandals that was much better and did not touch the wounded parts.

After cleaning and fixing new shoes I still wanted to go to the beach. I don’t care about some pain. As long as nobody touches it I was fine.

The night at the beach was perfect and a perfect first date with Stephen. The sun, the water, the music and the awesome pizza was perfect. The perfect date.

The next days of the first week was ending up with us going to the pharmacy to get things to fix my feet’s. After a week they were back to normal but I have this awesome scars from it as a forever memory.

We also went to his parents house a lot the first week. They have this super cute goats. During the time I was there they gave birth to seven new baby goats and they were even more cute.



Hello or what am I supposed to say. It’s been so long since the last time and a lot has happen. I will explain the reason why I am writing in English later on.

Year 2017 did not start very good for me as the last posts will tell you. But after that everting changed and all good things started to happen. But lets take it from the beginning.

I will not talk about that person because he is long gone from my life. But the things that happened after is just getting better and better.

I left my work at the hospital because I felt that I was missing things in my work. The things that I was missing was the part when you get close to the patient and get to know the person and not just the sickness. Because in many situations you just saw the sickness and not the person and that is sad.That was mostly because you never had time to sit down and talk to them.

So I started working as a personal assistant. That was so learning and fun. I got new friends and learned so much about how a life with a disability can be. It can be such a hard time with a lot of struggles but the next day it can be a super wonderful thing depending on the disability that you have. There was hard times and days but seeing that girl smile and loving life in her way was the best thing ever about the job. It made all the struggle worth it. I am so glad and thankful that i got the chance to get to know her and her family. They showed me what love is and what supporting a family member means. I miss that girl. She became a sister. It was true this job i meet my to me best friend.

I have never had a friend like her. She is like a copy of me. She is just so awesome. She cares, listens, understands and give you support when you need it and you can talk about everything with that girl. She is a true friend.

So the months past and we ended up in June. The date was 24th. I was on the train heading home from a friend i think. I don’t really remember. Anyway, i was on the phone with my younger brother and this text came up on my phone. It was from this guy saying hello. My reaction to that was that I don’t know this guy. I texted him back and telling him to go away. That’s where it all began.

He asked me if he did something wrong. I told him no because he just said hi and nothing more. This leads to a long conversation. we did not stop talking until i fell asleep and that’s how it went on for weeks. We talked from the second we opened our eyes to the second we closed them. If we didn’t have to go to work and needed the sleep we would probably keep talking all night to.

His name is Stephen and he is born and lives in Ghana. It’s a country in Africa for the ones that don’t know. After a few months he asked me if I wanted to come and see him and in the beginning I tried to come up with so many reasons not to get on that plane. But long store short. November 29th 2017 I ended up on a plane.

I never was really nervous because I already knew him and everting was planed. That.we were staying at his aunts house and Stephen, his dad, was going to pick me up at the airport. My plane was of course late. When i got of the plane i just wanted the bed and to sleep.

When I saw his face. That face I will never forget and I will have it in my life forever. It felt so perfect and good and that everything that has been in the phonetic calls and the video calls was now the reality. It was just perfect It was the best five weeks in 2017. The heat and the love from him and his family and the cute goats. Me burning my feet’s and ending up at hospital. But that is a store for an other time. I don’t even know how to explain everting. Some pictures will come up. This is also the reason why I am writing in English. Because Stephen don’t know Swedish that good yet. Also because he’s family and friends should be able to read and know about what’s going on over here in Sweden with me and later on with Stephen too.

Before me traveling to the love of my life, my husband, dad to future kids and partner in everything in life. I got a phone call. I got a job offering.
I finally got a permanent job and I already love it after just five weeks. I can be me and the like it.

Today has been a long day with work and my back is hurting like hell so it is time for the bed.
I am back here now and I wont go away for so long again. This year will be a year with a lot in it and all of it will end up here.




Ja, man kan väll säga att jag kommer inte till dig igen. Trodde kanske att de hade ändrats med tanke på tiden vi varit isär. Det verkade inte hjälpa. Det ska vara på dina villkor när man ska prata och inte prata. En hemlighet tänker jag inte heller vara. Detta kapitelet är nu avslutat. Det är inte första gången som jag är dum nog att hoppas på mänsklighetens bättring. Det va i vilket fall som skönt att se att du verka må bättre än innan och att allt går åt rätt håll. Det var det intrycket som man fick i alla fall.

Här sitter man natt ett av två och jobbar. Jobbar och jobbar kanske jag inte gör så aktivt just i denna stund men patienterna sover och mår bra. Ett och annat toabesök kommer man säkert hjälpa till med. Vilket är bra får du har jag något att göra plus man vet att organen funkar som dem ska på ens älskade patienter. Kommer nog aldrig byta yrke alltså. Att få ta hand om andra och hjälpa dem igenom svåra tider är underbart. Låter kanske lite fel men man är en sådan viktig del av deras liv just nu. Att få vara där och påverka deras vardag på ett positivt sett är guld värt. Både för mig och definitivt för dem.

Det som händer i livet just nu är inte så mycket. Körkortet är jag igång med sedan några veckor tillbaka. Tror inte där är så långt kvar nu. I alla fall inte på den praktiska delen. Teorin måste jag skärpa till mig lite med. Har halkat efter där. Dock går det ändå framåt.

Min älskade orm Hank The Tank som den heter är faktiskt en hon. Japp, det är en liten tjej detta. Eller liten och liten hon börjar bli lång nu. Hela 42cm fick jag måtten till igår när jag mätte henne. Kan säga att det inte är speciellt lätt att mäta en orm som bara vill vara allt annat en rak av sig.

När man tittar på bilden där hon är utsträckt längst med min arm och jämför den med bilden där hon har lagt sig runt min hand så ser man att bruden är ganska mycket längre. Min kameleont Batman fick hänga med där på en hörna. Älskar verkligen mina katter och mina reptiler. Vem trodde att man kunde bli så trollbunden av en orm av alla djuren. Vill nog faktiskt skaffa en till men det för bli när man har större boende.

I går vart jag och såg Skönheten och Odjuret på bio. Det var en helt underbar film och alla borde se den. Även om man vet vad som händer eftersom man har sett den tecknade så blir man helt trollbunden. I slutet så krossades man totalt av allt som hände på en och samma gång. Några tårar lämnade ögonlocken där.

I April så ska jag på äventyr för en dag eller två. Vet inte riktigt när man kommer hem igen med den båten. Ska åka en sådan kryssningsbåt eller vad man kallar det. Mellan Finland och Sverige. Det är en rock båt. Någon gång får man väll göra något galet. Det kommer säkert bli super toppen. Ser fram emot det.



Ja vart ska man börja. Allt blev kaos. När man säger sanning blir man blockerad och hatad. Hur moget är det att vuxna människor blockerar en på fb för att man berättar att deras son har behandlat en illa.

Kanske inte det smartaste att skriva ut här då folk som vet vem det är kommer se. Vad ska man göra. Sanningen måste liksom fram.

Som ni kanske förstår så är jag inte längre sambo sen en vecka tillbaka. Hade jobbat ett morgonpass och hade plan på att ringa till då varande sambo och be han komma in till Lund. Planen va ju middag och bio men så blev det inte. När han svara det i telefonen och jag fråga om han inte kunde ta sig in så blev det ett nej skrikandes. Han skulle va hemma och dricka öl istället.

Jag lägger så klart på luren i örat på han och blir sårad. Ringer till syster och hänger med dem på lekland med deras dotter på snart 2 år. Det är då helvetet brakar loss på riktigt.

Efter kanske en halvtimme så börjar sms och telefon samtalen plinga i mobilen. Han säger då till mig att jag ska ta mina saker och åka hem genast. Jag som då hade andra planer sa nej då vi efter leklandet skulle på resturang med resten av syskons och föräldrarna. Då blev han ännu argare.

Då kom hoten via telefon samtalen. Om jag inte kom hem direkt så skulle han släppa ut mina katter så dem försvann. Han skulle skada Lucy men ena katt. Ta ut min ödla och trampa på den så den dog. Elda upp lägenheten, om jag flyttade så skulle han ta livet av sig och ta med mig på köpet för jag skulle inte få fortsätta leva.

Jag försökte lugna ner honom och förklara att jag har rätt i att äta middag med mina föräldrar och syskon. Jag har rätt till ett socialt liv med båda könen som kompisar. Han vägrade accepterad det. Det ända jag fick lov att göra av honom var att gå till jobbet och sen hem igen och passa på honom och hans behov. När jag fråga varför jag då skulle jobba och inte lika bra skita i det och vara hemma hela tiden så fick jag svaret "Du ska jobba så jag kan använda din lön".

Det blev bara värre ju längre tiden gick. När jag väll blev så sårad att jag börja gråta så ville han lägga på. Då var det inte lika roligt längre.

När mina syskon kom ut och jag skulle börja förklara allt så gick det knappt för jag kunde inte riktigt ta in alla hans hot och ord själv. Det var ju ändå inte första gången. Dock första gången det hade blivit så aggressivt från hans sida. Innan vara det bara hot om att han skulle göra slut eller vara otrogen.

Jag fick i vilket fall som helst inte åka hem där själv av mina syskon och föräldrar så det blev en natt hos ena systern.

På lördagsmorgon vaknade jag med svidande ögon och en trött hjärna. Det blev soffläge en stund med 2 åringen och bara kolla tecknat. Han hörde inte av sig på hela förmiddagen.

Min telefon ringde och det var mamma som undra hur jag skulle göra med hela situationen. Det blev så att jag skulle flytta ut där ifrån.

Jag fick sms:a hans mamma och förvarna att vi skulle hämta mina saker för jag klara det inte länge. Alla hot, ingen hjälp med sysslorna och sen också fixa det på jobb. Jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara anledningen till flytten.

Hans mamma åkte ditt och fick med han där ifrån så han inte var hemma när jag hämtade mina saker. Det var jobbigt att packa ner alla saker när man ändå vant sig vid att bo där. Så fick det ändå bli.

När jag sen frågar varför han gjorde som han gjorde så kommer han inte ihåg då han var så packad tydligen. Han hade huvudvärk och mådde inte bra var det svaret jag fick av hans mamma då han själv inte hörde av sig till mig.

När jag berättar om andra händelser så blir deras gensvar att blocka mig på fb och i mobilen så att man inte kan ringa. Man kan inte alltid fly från sanningen. Det som jag har skrivit här är sant. Sen så finns det alltid dem som inte kommer tro på det men dem som vet vem han är vet att han beter sig så.

Andra tjejer har tagit kontakt med mig via Facebook och haft samma upplevelse och situation med honom. Det var skönt att se det meddelandet och veta att jag inte var den ända. Dock tragiskt att att där finns fler och kommer finnas fler antagligen.



Nu kommer det bli ett inlägg med lite hopp hitt och dit i kalendern. I December blev jag sambo som jag tidigare har berättat. Det går super. Jag har installerat mig och är nöjd. Vi har ju ingen diskmaskin men helt ärligt så saknar jag faktiskt inte den. Hemma så använde jag den typ aldrig ändå haha.

En eller två veckor efter att jag hade flyttat ditt så la vi till en liten sjukt sött orm till familjen. Så nu är det fyra katter, en kameleont och en majsorm. Djur är verkligen helt underbart att ha i sitt liv. Även om kameleonten och ormen inte gör så mycket väsen ifrån sig så är där ändå ett liv som lyser upp en hörna av rummet som annars hade varit tomt typ. Katterna där emot är över allt och ingenstans. Dem hjälper gärna varandra att hitta på skit. Dem har sina snälla och goa sidor dem också dom väger över deras kaos stunder.

Den 30-31 December så åkte jag tillsammans med Snow till Stockholm. Anledningen till att vi åkte var för att vi skulle besöka Mall of Scandinavia vilket vi också gjorde. Vi åkte också för att vi ville komma iväg lite från vardagslivet. Jag var ledig fem dagar från jobb så det var ett bra tillfälle till lite semester. Shopping blev det. Kanske lite för mycket. Jag ångrar dock inget av köpen. Blev en ny Mk plånbok då vi hittade den butiken där. Lite presenter till systerdottern och sambons syskonbarn. Blir ett eget inlägg om det med bara bilder dock.

Nya året firades in hemma hos svärföräldrarna. Släppte rislyktor. Ni behöver inte vara oroliga för korna för dem kommer överleva. Dem lyktorna vi hade var gjorda med bambu pinnar och inte metal. Tog en liten slurk av en champagne som verkligen inte var god. Det kom vi alla överens om. Där efter blev det hem till lägenheten igen för att äntligen få sova hemma igen. Det som var skönt var att katterna verkade inte alls påverkade av raketerna. Dock vet vi ju inte säkert med tanke på att vi inte var hemma.

Nytt år innebär nya utmaningar och den första utmaningen var hur vi skulle få plats med mina syskon och föräldrar i lägenheten på födelsedagsmiddag. Den andra Januari blev jag hela 22 år gammal. Tiden springer. Min ena syster tog med och lånade ut ett bord och några stolar. Lita trångt blev det men vi fick plats. Maten blev bra och lyckad också. Fick fina presenter och med tanke på att det är nästan omöjligt att köpa presenter till mig så lyckades dem bra.

Nu den senaste veckan så har jag varit sjuk i typ influensa eller något. Har haft både diarré och kräkningar samtidigt. Var tvungen så klart att stanna hemma från jobb vilket jag hatar. Tycker verkligen om att jobba. Speciellt nu när jag får jobba på natten. De trivs jag verkligen då jag är en kväll och nattmänniska.

Tror jag får ringa till tandläkaren och lista om mig på måndag. Plus måste fråga hur jag ska göra med min ena visdomstand som har gjort ont i snart två månader tror jag plus att den ligger snett så den kan inte komma upp. Istället så blir det hål i tandköttet. Så får slå en pling till dem på måndag och se om dem har tid för mig.

Oj detta blev ett långt inlägg men så blir det när man har mycket att berätta.



Ja, här ligger man klarvaken. Antar att hjärnan inte riktigt vill ställa om sig tillbaka till att sova på natten och vaken på dagen. Blir väll så när man börjar veckan med två nätter på jobb och sen ska jobba tre nätter nu över helgen.

Jag trivs i alla fall med att jobba på nätterna och att jobba på min nya avdelning.

I veckan så kollade jag upp mitt resultat från högskoleprovet och blev riktigt förvånad. De va antagligen inte de bästa resultatet men för att vara första gången så va det helt okej. Vem vet, man kanske ger sig på det igen.

En dos av halsfluss har kommit och gått. Tredje gången detta året. Förstår inte varför vårdcentralen i Dalby måste vara så jäkla envisa. Har haft de så här i tre år och mandlarna är svullna året om hela tiden. Kanske låter lite äckligt nu men jag har börjat få problem med slembildning, mat som fastnar i mandlarna speciellt ris. Plus att jag har börjat snarka också. Låter till och med som jag snarkar ibland när jag är vaken mitt på blanka dagen.

Jag har tjatat på dem att jag vill plocka bort dem men får bara höra att de är ett riskabelt ingrep vilket är en lögn. De är en ruinoperation som kirurgerna gör dagligen. Både på små barn och vuxna människor. Antar att det är dags att byta vårdcentral och se om man kan få hjälp någon annanstans.

Det är tur det finns serier som man kan underhålla sig med medan man inte kan sova. Hoppas man blir sömnig snart.



Ja, då är en ny vecka på gång. Mycket händer. Nytt schema, lära sig ny avdelning och få nya kollegor. Ny färg på håret. Ja, ni läser ju själva att mycket kommer hända/har hänt.

Igår morse så va det kallt på morgon men idag va det fruktansvärt kallt tyckte jag. Antagligen för att man är så van vid värmen som har hållit i sig så länge. Jag ska i alla fall plocka fram vinterskor och vinterjacka!! Mest skorna haha!!

Med ny hårfärg menade jag att mitt hår har blivit rosa haha! Riktigt coolt att jag och min vän lyckades.

Jag ska byta avdelning på jobb ett tag och börja jobbat mest natt och se hur det funkar. Förhoppningsvis så glider det på toppen bra.

Sitter nu på buss på väg mot jobb och försöker få upp värmen igen. Tummarna är i alla fall snart helt upptinade haha 😂😂

Ha en bra dag!



Där har inte varit någon hjort som väntat på mig dem senaste mornarna. Lite tråkigt då man har vant sig vid det och har liksom fått in det som en typ rutin att säga hej till honom när han lyfter huvudet från sin frukost.

Idag va han inte här ihäller. Men ett annat gäng va där som jag inte har sett på hela tiden vi bott där. Då har vi liksom bott där i typ vadå fyra år snart.

Jag gick längst vägen mot busshållplatsen. Hör att något är bakom mig och vänder mig om. Då springer fru vildsvin över gatan med sina säkert tio till femton kultingar.

Blev jag förvånad? Japp det blev jag och jag frös till is för att jag ville inte att fru vildsvin skulle se mig eftersom dem blir riktigt aggressiva när dem har kultingar.

Nu sitter jag vid nästa busshållplats och väntar på bussen. Ska in och rädda värden för några timmar idag också! Älskar mitt jobb inom vården. Kunde inte hamnar bättre just nu!

Ha en bra dag!