INTENSE OUTDOOR LEG WORKOUT


Just nu sitter jag på balkongen i kvällssolen och ska snart börja förbereda min middag. För några minuter sedan så kom jag in efter att ha varit ute och kört ett riktigt intensivt pass utomhus. Det tog ungefär 25 minuter och trots den korta tiden så känner jag verkligen av mjölksyran i benen. Kommer förmodligen ha grym träningsvärk i morgon, heh. Jag använde mig inte utav några redskap förutom en bänk (+ något att luta ryggen mot i jägarvila) så detta är att pass som ni alla kan testa. Gå ut och kör bara! :)

Som uppvärmning joggade jag i ca fem minuter och jag gjorde även detsamma efter passet.

HÄR ÄR UPPLÄGGET:

Superset 1:
Box jumps 20 reps
Bulgarian split squat 10 reps/ben
x 3 set
Vila 30-60 sek mellan varje set

60-120 sek vila

Superset 2:
Knäböjshopp 20 reps
Jägarvila 30 sek
x 3 set
Vila 30-60 sek mellan varje set

60-120 sek vila

Superset 3:
Utfallshopp 20 reps
Knäböj 20 reps
x 3 set
Vila 30-60 sek mellan varje set

60-120 sek vila

Superset 4:
Höga knän 20 reps
Utfall 10 reps/ben
x 3 set
Vila 30-60 sek mellan varje set


// Right now I am sitting on our balcony in the evening sun and am soon about to start making dinner. A couple of minutes ago I came home from a really intense outdoor leg workout. It took me about 25 minutes and even though that might have been a short amount of time I can really feel the soreness in my legs. I'll probably be even more sore tomorrow, heh. I didn't use any equipments except for a bench (+ something to lean my back against while doing wall sit) so this is a workout every one of you can try. Just go out and do it! Push yourself and you'll make it for sure. :)

As I warm up I jogged for about five minutes and I did that after the workout as well.

THIS IS WHAT THE WORKOUT LOOKS LIKE:

Superset 1:
Box jumps 20 reps
Bulgarian split squat 10 reps on each leg
x 3 set
Rest 30-60 sec between each set

Rest for 60-120 sec

Superset 2:
Squat jumps 20 reps
Wall sit 30 sec
x 3 set 
Rest 30-60 sec between each set

Rest 60-120 sec

Superset 3: 
Jumping lunges 20 reps
Squats 20 reps 
x 3 set
Rest 30-60 sec between each set

Rest 60-120 sec

Superset 4:
High knees 20 reps 
Lunges 10 reps on each leg
x 3 set 
Rest 30-60 sec between each set

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229