Dom har grävt av en kabel

Allmänt

I ca 2 veckor nu har vi varit utan vårt internet och tv. Vi har både tvn och nätet hos Telia så lägger det ena av så gör det andra det med.
Älsklingen ringde för att kolla varför det inte fungerade, då får han svar att dom verkar ha råkat gräva sönder en kabel, därför fungerar det inte.
Jaha och det hade dom inte tänkt att gå ut med till sina kunder? Det måste man ta tag i själv för att få reda på varför det inte fungerar.
Gräva sönder en telekabel drabbar ju inte bara en utan det är ju många andra, då är det väl lättare att skicka ut en mejl till sina kunder att : Beklagar men en kabel har av misstag gått sönder, vi försöker åtgärda problemet så fort som möjligt. Istället för att 1000 kunder ska ringa till dom och klaga.
Men nej vi ska ta ansvar själva och ringa.
Men ja då fick vi meddelat att det skulle lagas den 23. Gjorde det de? Nej sen blev det att senast 1 november ska det vara fixat. Vi skulle inte klara oss tills dess. Vi har 40 GB surf var på mobilen och vi gör aldrig av med mer än 20 varje månad, men så blev det ju nu eftersom vi har fått använda vårat mobilnät och internet delat till tvn eller datorn. Så ja nu höll surfen på att ta slut.
Så jag sa till älsklingen att han måste ringa till dom igen och be om någon jäkla kompensation för det här funkar inte. Vi måste ha internet. Som tur var behövde han inte tigga om att få något utan hon som han pratade med sa själv att vi fick gå in på en Telia butik så skulle vi få ett mobilt bredband med wi-fi router för 295kr, engångssumma, laddat med 100 GB, antingen fick vi behålla den eller lämna tillbaka den när felet var löst. Men vi kommer välja att behålla den för asså 300kr för ett mobilt bredband och man kan koppla dator och telefoner till den samtidigt, hur smidigt som helst att ha med sig om man åker iväg någonstans som det inte finns wi-fi på :)
Den fungerar sjukt bra nu! Så det var riktigt bra :)

Dock nu ikväll när jag satte igång tvn så startade tvn, alltså det gick att se på tv kanalerna för det kunde vi inte med den routern vi skaffade utan tvn är ju kopplad till Telia nätet och där låg ju felet så det fungerade inte igår när vi testade. Men ja nu verkar felet vara löst. Tv kanalerna fungerar och nätet fungerar :) Så det är skönt då är det som det ska vara :) Men ändå bra då behåller vi routerna så har vi den ifall det uppstår fler problem någon gång :)

Jag får verkligen panik när sånna här tekniska grejer ska krångla, det ska bara fungera. Tekniken är underbar när den fungerar.

Jag fick äran att hämta ut den i butiken i tisdags då när jag ändå var i stan, älsklingen var ledig då.
❤️

/ eerikahallberg

@ eerikahallberg

  • Allmänt
  • 229 visningar
  • Nära Färjestaden

Gillar

Kommentarer

Telia Sverige,
Hej Erika! Det låter väldigt märkligt att tusen personer ska behöva ringa in till oss för att ta reda på att det handlar om ett kabelfel. Självklart vore det toppen att gå ut med denna typ av information, jag tar dina synpunkter vidare.

Det gläder mig att du är nöjd med den mobila routern, visst är det bra att kunna använda denna trots att det fasta bredbandet ligger ner? 😊 Jag vill även passa på att tipsa om vår tjänst Play+ där kan du streama alla dina tv-kanaler via en dator eller mobil/surfplatta.

Har du några som helst funderingar så kan du kontakta oss på vår Facebook: https://www.facebook.com/telia/
www.facebook.com/telia/
eerikahallberg
eerikahallberg,
Menar inget om att ni har gjort dåligt ifrån er, var bara en synpunkt att man borde bli kontaktad när det händer något sånt här, det är ändå mycket pengar man betalar och då vill man ju att det ska fungera 😊 men roligt att du för mina åsikter vidare 😊 vi är extremt nöjda med den trådlösa routern och nu fungerar det vanliga nätet som vanligt igen så nu verkar felet vara åtgärdat 😊
nouw.com/eerikahallberg

Instagram