Mini-semester

SOM jag har längtat till sommaren. Jag vet inte riktigt varför men vår för mig har aldrig varit någon hit. Efter en lång vinter så vill man inget annat än att det ska bli somrigt och varmt, så våren känns lixom bara ivägen för det på något sätt 😅 Iår fick vi inte direkt någon vår, men vintern var ju onödigt lång istället...

Även om jag de senaste typ 10 åren bara haft 1 riktigt bra sommar så är det ändå en av favoritårstiderna (älskar även hösten😍). Jag har haft så höga förväntningar som aldrig riktigt blivit som man tänkt, men denna sommar känns faktiskt riktigt bra än så länge trots graviditeten som gör mig till en strandad val. Melina är i roligaste åldern hittils och jag älskar att umgås med henne ♡ Så vi har det riktigt bra hon och jag även om energin ligger på 0 vissa dagar.

Förra veckan var vi iallafall på en liten semestertripp! Då jag inte har jobbat så mycket den senaste tiden och mår lite sisådär så får man göra det man kan, så vi bestämde oss för att ta en minisemester till Leksand ☉ Vi hyrde en stuga i 2 nätter på Leksand Strand och gjorde några stopp på både dit och hemvägen. Första stoppet blev i Sveg. Eftersom vi åkte tidigt på torsdag morgon så blev det en lite mer mättande frukost på Café Cineast. Jag har aldrig varit där förut men varit påväg 2 gånger så nu var det väl på tiden. Riktigt häftigt!

Sedan for vi vidare mot Leksand. Vi kom fram nån timme innan incheckning till stugan så vi gick runt och lekte lite på campingen ett tag. Efter att ha slängt in grejerna körde vi ner mot stan (?) för att njuta av middag innan kvällsbad på campingen 😄 Väldigt fint område måste jag säga! Stor strand, massa lekparker och poolområde 👌🏼 Kvällen avslutades med gotte och kortspel ♠♥

Fredagen var bokad för en dag på Leksand Sommarland. Vi kilade ner till restaurangen för lite frukost innan vi tog tåget dit 😄

Sedan var det dags för massa lek och bad! Var inte riktigt säker på om det skulle finnas så mycket för Melina som "bara" är 3.5år men det fanns hur mycket som helst! Pooler, olika lekställningar, båtåkning, karuseller, studsmattor i olika former och massa mer 🎡

På kvällen var vi helt slut alla 3 😄 Trötta men väldigt nöjda med dagen 🌼

Lördag morgon checkade vi ut efter frukosten och for sedan uppöver igen. Hade inte direkt några planer men slutade med ett par timmar i Mora. Strosade runt i affärer, fikade och bara mådde gott 😋 Var hemma vid 22tiden på kvällen hos en kisse som saknat oss precis lika mycket som vi saknat henne 😄 Min pappa var här och släppte henne ut och in, morgon och kväll. Eftersom vår katt är så gosjuk så bad jag honom att vara hos oss i något timme för att gosa lite och så, men hon bara mjauade för att höra om vi var hemma och sen sprang hon upp å la sig😅 Vissa funkar visst bättre än andra..