Min resa i Asien

Jag har nästan precis kommit hem ifrån min och familjens resa till Asien. Vi åkte hemifrån den 16 december och. jag hade precis tillfrisknat från magsjuka som jag fick tre dagar innan vi skulle åka (självklart). Men jag hann iallafall bli frisk innan planet från Arlanda lyfte på onsdagseftermiddagen mot London för mellanlandning innan vi sedan åkte vidare mot Singapore, där vi spenderade våra 3 första dagar utav våran semester med bla shopping.

När dom tre dagarna gått så var det dags för bussresa mot Malaysia! Vilket var så grymt häftigt och vi fick chansen att se så mycket av Malaysia då avståndet från Singapore till Kuala Lumpur 35 mil (cirka 5 timmar). Vilket var helt klart värt de när vi kom fram till lägenhetshotellet i Kuala Lumpur vid namn Capri. Med en infinity pool på taket så blev det väldigt mycket sol och bad på hotellet och självklart shopping!! Vi tog oss även tiden att ta oss till en park med perfekt syn mot Petrona Towers. Så grymt mäktiga att ha fått sett!!

Både hotellet i sig och frukosten blev bara bättre och bättre med resans gång och nästa storstad som vi besökte var Bangkok, Thailands huvudstad. Det var varmt i alla storstäder men i Bangkok var de definitivt varmast. Där shoppade vi i Siam Center & i Siam Paragon på bla bath and body works!! Vi åkte också till den liggande Buddhans tempel. Vi spenderade julaftonskvällen på Hard rock café där jag tog deras cobb salad, vilket var de godaste jag nånsin ätit!!

Sen var det dags att åka till Hua Hin. Vilket är en liten semesterstad precis vid havet. Det låg sydväst om Bangkok (cirka 2 timmar i bil) och det var världens mysigaste ställe!! Vi bodde på ett jätte mysigt resort med egen villa, pool, gym och världens bästa frukost!! Vi hittade världens trevligaste Österrikiska restaurang som låg inne i Hua Hin som hade världens godaste mat så vi åt där fyra utav sju kvällar haha! Vi badade även i havet, solade och vilade upp oss jätte mycket innan det var dags att ta taxin upp till Bangkok för att sedan flyga tillbaka till Singapore igen. Dom sista tre dagarna i Asien spenderades i shoppingcenter, Orchard Road, Singapore zoo och på ön Sentosa.
Semestern tog sedan sitt slut den sjätte januari och det var då dags att flyga från över 30 grader och komma hem till -18 grader.. Men nu har jag vant mig vid den kalla vinterkylan och tittar tillbaka på den underbara resan som jag har fått uppleva med min käraste familj denna vinter!