Moving Day

Godmorgon! Jag vaknade precis i min lägenhet efter första natten här i London. Allting känns fortfarande så himla overkligt, har inte greppat att det är här jag kommer bo nu. Eftersom gårdagen var sååå hektisk och jag kom tillbaka till lägenheten sent så blev det ingen uppdatering, så tänkte därför berätta lite kort om igår.

Flygresan gick verkligen superbra! Vi lyfte i tid och det tog inte mer 1,5 timme till Gatwick. På flygplanet träffade jag dessutom en kille som bor i London och som det senare visar sig har studerat på Regent's i 3,5 år (!?!). Så jag ställde en drös med frågor till honom om skolan osv. När vi sedan skulle hämta ut våra väskor, vilket vi inte såg framemot, så var han så trevlig och hjälpte oss med väskorna hela vägen från flygplatsen in till stan. Har säkert glömt nämna att mamma åkte med mig till London för att hjälpa till, men vi reste ju med 6 resväskor vilket fortfarande är mycket på 2 pers. Kan inte säga att vi "travelled light" denna gången.

Väl framme vid min lägenhet så checkade jag in och fick se min lägenhet för första gången. Jag har inte vågat ha några förväntningar på just lägenheten eftersom jag läst väldigt varierande recensioner där vissa varit supernöjda och andra raka motsatsen. Men måste bara säga WOW! Min lägenhet är så fin, har mycket utrymme, det är rent och fräscht. Fördelen med lägenheten är ju också att den är möblerad så behöver inte köpa massor med möbler. Bor högst upp i byggnaden på 8onde våningen så min utsikt är den bästa i byggnaden, åt rätt håll dessutom. Var så nojig över att mitt sovrum skulle vara mot den delen av Kings Cross St. Pancras som de bygger en massor på, men som tur är fick jag åt andra hållet vilket är mycket bättre. Måste bara säga att jag även är jättenöjd med att bo i lägenhet istället för dorms på skolan. Trots att jag nu inte kommer vakna upp på campus så har jag gångavstånd till skolan vilket är bra.

Efter vi hade tömt alla resväskor och var helt tomma på energi tog vi en promenad till Half Cup, ett jättemysigt café som ligger en kvarts promenad från min lägenhet. Väl där tog vi en lunch, jag åt en Oreo French toast och mamma en avokado toast. Sedan tog vi en taxi till mammas hotell så hon kunde checka in och lämna sina saker och efter de promenerade vi bort till Regent Street för lite shopping till lägenheten. Vi var så trötta efter att varit igång hela dagen så det fick bli room service på mammas hotell och sedan tog jag mig hem till min lägenhet igen.

Idag har vi några saker inplanerade. Klockan 10 ska jag på ett bankmöte för att öppna upp ett brittiskt konto. Efter det möter jag upp mamma för att äta brunch (tro det eller ej men London har så många bra frukostställen!). Jag ska dessutom försöka hinna förbi universitetet i eftermiddag för att hämta ut några viktiga dokument. Sedan måste jag även handla mat (kul..) då vi varken hann eller orkade göra det igår. Har börjat få ordning på min lägenhet nu men så fort jag är helt klar så tänkte jag göra en "apartment tour" eftersom det kan vara lite kul att se. Nu ska jag hoppa in i en dusch och börja göra iordning mig, hörs!