Bilder

Glöm inte följa mig på Instagram: @ebbacronquist

Resor, Bilder, Vardag

Hej från London! Tänkte berätta lite om hur gårdagen var och vad vi hade för oss under första dagen här.

Vi landade sent under lördagskvällen och kom till vårt hotell vid ungefär 3 på natten, så ni kan ju gissa hur trötta vi var igår haha. Vi gick ändå upp vid cirka 9-tiden för att äta frukost och efteråt fixade vi oss för att sedan dra direkt in till stan. Vi bor vid Hyde Park och har därför inte så långt till de stora gatorna, endast 5 minuter med tunnelbanan.

Väl där började vi givetvis med Victoria’s Secret och fortsatte sedan med Primark, Forever 21, Urban Outfitters och så vidare. Vi båda fick ändå med oss en hel del från de flesta butikerna vilket känns riktigt härligt!

Runt 21-tiden kom vi tillbaka till hotellet och hade då köpt med oss pizza och pommes. Vi avslutade kvällen med att titta på en film och sedan redigera lite bilder från dagen. Är alltså väldigt nöjd med dagen i helhet!

Hoppas ni har det minst lika bra, PUSS & KRAM!

Vardag, Resor, Tips

Hej igen! Hoppas att ni har haft en bra vecka. Själv så har min vecka varit väldigt stressig då jag har haft fullt upp efter att jag kom hem från Stockholm i lördags. När jag väl var där så valde jag att lägga allting åt sidan och bara njuta av att bara borta mitt i veckan vilket var så skönt. Under torsdagen var vi på Khalids konsert som var riktigt najs! Bortsett detta så kollade vi butiker, strosade runt och njöt av snöiga Stockholm. Vi passade även på att se den nya Maze Runner filmen (recommend!) under fredagskvällen. Lördagen spenderade vi på Mall of Scandinavia i några timmar innan det var dags för att ta tåget hem till Göteborg.

På fredagseftermiddagen gick vi och satte oss på detta mumsiga stället, STHLM Brunch Club. Det ligger i Vasastan, cirka 10 min från Odenplan. Vi beställde in amerikanska pannkakor med grädde, bärkompott, florsocker och sirap. Till det varsin milkshake, min hette Donutella och Nellie beställde Cookie Monster. Dock var i princip allt på menyn väldigt dyrt, det gick på närmare 400 kr tillsammans vilket jag tycker är löjligt dyrt för en brunch. Men men, detta var något jag ville testa och gott var det verkligen!

Imorgon är det äntligen fredag och dags för lov! Mina planer för morgondagen är en lugn dag i skolan och därefter träning, sedan ska jag förmodligen börja packa också eftersom jag åker igen på lördag.

Hoppas ni alla får ett fint lov så hörs vi nästa gång i London förmodligen! Puss puss.

Vardag, Lär känna mig, Resor

1 februari - 3 februari: Befinner jag mig i Stockholm med Nellie för att gå på Khalids konsert. Dessutom blir det förhoppningvis lite shopping också. Känner att denna lilla weekend-resan kommer sitta bra mitt i all skolstress.

10 februari - 13 februari: Fyra dagar som kommer att spenderas med Rozhan i älskade London! Vi kommer främst shoppa när vi är där, men även äta god mat och kanske göra lite sightseeing. Jag älskar verkligen London, tycker det är en sån himla mysig stad! Förhoppningsvis bjuds det på bra väder också när vi åker dit (det har alltid regnat och varit grå himmel när jag varit i London innan) eftersom resan blir mycket bättre då. I vilket fall som helst kommer denna resan bli riktigt rolig!

Bilder hämtade ifrån Pinterest.

22 april: Jag fyller 18! Starten på mitt vuxenliv, ännu mer eget ansvar (och möjligheter), jag får ta körkort, kunna gå ut på klubben, resa helt själv utan några problem och en massa annat. Min 18-års dag skall definitivt firas, vilket jag också ser framemot!

22 april - 24 april: Bonjour Paris! I april flyger jag och Mamma till Paris för att fira min 18 års dag. Jag har alltid velat åka till Paris men det har bara inte blivit av, men nu så ska jag äntligen få åka till min drömstad. Se Eiffeltornet, Triumfbågen och Louvren samt äta god mat, dricka vin och köpa macaroons på Laduree. Bara strosa omkring på gatorna i Paris och fota en massor, samt lyssna på när folk pratar franska som är det finaste språket i världen. LÄNGTAR!

10 maj - 12 maj: Åker till Köpenhamn med Moa!

1 juni - 2 juni: Då är det dags för Summerburst igen med samma goa tjejkompisar. I år kommer det även ännu bättre artister, så som Axwell och Ingrosso, Martin Garrix, Will Sparks, Cheat Codes, Alan Walker och många fler. Ska bli en jätterolig helg! Förra året träffade jag även Andrea Hedenstedt och Moa Mattson och flera andra stora bloggare.

8 juli: Jag går på mitt sista sommarlov någonsin! Detta sommarlovet kommer jag jobba en hel del under den tiden jag är hemma. Samtidigt vill jag träna så mycket som möjligt, vara med kompisar och njuta av alla mysiga sommarkvällarna. Under denna sommaren ska jag att ta vara på varenda dag!

10 juli: Ed Sheerans konsert på Ullevi!

15 juli - 21 juli: Veckan som alltid har varit en av höjdpunkterna under sommarlovet, nämligen Gothia Cup. I år är det min sista gång som jag får spela, vilket jag tycker är jättesynd. Dock tror jag ändå att det kommer bli en rolig vecka med fotboll, och förhoppningsvis kommer det att gå riktigt bra för oss.

Bilder hämtade ifrån Pinterest.

21 juli - 8 augusti: Drar på ännu en "drömresa" till inget mindre än Bali! Här kommer jag bo tillsammans med min familj i totalt 18 dagar, varav 9 nätter spenderas i en villa med privat pool vid stranden och de resterande 8 nätterna på ett jättefint hotell som ligger på en annan del av ön. Även detta ligger nära stranden vilket är så himla skönt. Här ska vi bara ta det lugnt, sola, bada, fota och filma, upptäcka Bali och jag kanske även får möjligheten att lära mig surfa!? DRÖM!

9 augusti - 12 augusti: Är hemma i mindre än ett dygn innan jag drar iväg på nästa resa igen - London för andra gången i år, denna gången åker jag med min fina vän Vera.

13 augusti - 20 augusti: Sista veckan på mitt allra sista sommarlov (kan fortfarande inte förstå att jag inte kommer att ha sommarlov längre) kommer jag spendera nere i Spanien, på samma ställe som jag var förra sommaren. Jag flyger ensam ner dit till Moa, där vi kommer att bo helt själva i deras lägenhet under en vecka. Är garanterad på att det kommer bli minst lika kul som förra året - massvis med sol, bad, träning, ännu mera fotande, shopping inne i Malaga och många utekvällar.

Som ni märker är det en hel del resor och andra roliga händelser inplanerade under de kommande månaderna, vilket gör att jag alltid har någonting att se framemot och vara exalterad över. Under detta året är det även många av mina vänner som fyller 18 vilket jag också ser framemot väldigt mycket!

Jag har inte riktigt bestämt mig för var jag vill göra efter sommaren, men det lutar mot Schweiz under hösten och en resa till värmen under jul och nyår. Men, ingenting är bestämt ännu så vi får se hur det blir när det börjar närma sig. Annars börjar jag ju även i 3an efter sommaren så det mesta av mitt fokus kommer ligga på just skolan och vad jag vill göra efter gymnasiet.

PUSS & KRAM!

Resor, Throwbacks

25 april - 6 maj

Resan tog sin början i Orlando. Anledningen till varför vi åkte dit var först och främst för att min syster skulle se på The Cheerleading Worlds Championship, men sedan bestämdes det även att jag skulle provträna med Orlando City SC vilket var SÅ roligt. Jag spelade med så himla härliga och duktiga tjejer och jag hade grymma tränare som var välutbildade inom fotbollen. En del träningar var också tillsammans med deras killag i samma ålder vilket var kul då vi hemma i Sverige inte gör liknande i denna åldern. I Orlando shoppade vi också, främst på deras stora outlets där man kunde fynda en hel del. Sedan badade vi och solade mycket också, åt god mat, gick på Disney World och fotade självklart massvis. Men efter några dagar började jag tröttna på stället (Orlando är inte världens mest intressanta stad), så jag och pappa bestämde oss för att åka...

...vidare ner till Key West. Det är en bilresa på cirka 7 timmar, och jag som älskar roadtrips var hur taggad som helst. Det jag såg framemot mest var att åka på de långa broarna ut till Key West, har hört att det skall vara väldigt häftigt då dem är byggda mitt ute på havet som man åker på i nästan 3 timmar för att komma längst ut. Vi hade riktigt tur med vädret, så vi körde med taket nere på Mustangen och hade sköna sommarlåtar på högsta volymen.

Väl nere på plats bodde vi på ett jättemysigt hotell i "conch house-stilen" gömt bakom palmer, med en stor veranda runtom hela huset där man åt frukost på morgonen. Vi gick på en guidad tour i Ernest Hemingways gamla hus - något som jag alltid har velat göra. Det var jätteintressant och roligt, något nästan alla gör när dem är här nere. Under sista kvällen gick vi ner till vattnet och satte oss på Sunset Pier som är en jättemysig restaurang ute på en pir vid havet. Dem serverade jättegod västindisk mat och spelade live-musik. Dessutom fick jag se den finaste solnedgången någonsin här.

Tyvärr var vi inte här i mer än 3 dagar. Nästa gång jag åker dit ska jag vara där minst i en vecka, inte för att det finns så mycket att göra men för att det är en sån himla härlig stämning på den ön. Älskar det! Hade till och med kunnat tänka mig att ha ett sommarhus i Key West i framtiden. Våran roadtrip fortsatte...

... till Miami där vi mötte upp min syster och mamma. Vi var endast där i två dagar och bodde då på ett riktigt ballt hotell, Nautilus South Beach, som ligger vid stranden. Frukost åt vi på Maxine's Bistro & Bar som låg på andra sidan gatan, och oj oj oj vad gott det var! Jag beställde in äggröra med bacon, en våffla med fruktsallad och en jordgubbslemonad - godaste frukosten jag ätit. Eftersom vi inte var i Miami så länge så ville vi spendera dagarna i solen och vattnet, istället för att shoppa till exempel. Detta gjorde inte mig någonting då vi framåt kvällen på andra dagen skulle flyga till sista destinationen för denna resan...

...nämligen New York. Detta var min andra gång i "staden som aldrig sover" som dessutom är min favoritstad. Vi bodde på Cosmopolitan Hotel i Tribeca, som numera heter The Frederick Hotel. Ett ganska litet hotell med jättemysig inredning och mycket bra läge. Under hotellet låg även Starbucks, så ni kan ju bara gissa hur många islatte som jag drack när vi var där... Iallafall, under våran vistelse gick vi till 9/11 Memorial och One World Observatory som låg en fem minuters promenad från hotellet. Vi strosade runt i Soho, besökte Eden Fine Art Gallery, shoppade massvis på 5th Avenue och testade även på Shake Shack som jag har hört så bra om - hett tips! Efter fyra dagar var det tyvärr dags för att flyga hem till Sverige. Denna resan var absolut den bästa under 2017 och helt klart top 3 bästa resan jag har gjort!