Bok Om Gucci, Krångel Med DHL Express Sverige & Världens Bästa Service

Innehåller affiliate-länkar

Mops & Gucci - vad mer kan man begära ;) ? Skämtåsido men to get serious hur bedårande söt är inte denna lilla sötnos ?!

Det började med att bläddrade och läste lite smått ( ska DEFINITIVT läsa från första sidan till sista sidan. Modehistoria när något jag intresserat mig för ganska länge och föredrog och tyckte det var betydligt mycket mer roligt än att försöka "trycka" in och memorera enligt personlig mening om rätt ointressanta saker som man generellt sett skulle lära sig i skolan med "vanliga" historian. Jag vet att de går hand i hand ämnena men jag märkte att den historia som intresserar mig är mer sådan historia som man fått se i Historieätarana som gått på SVT - det vill säga mer utav om hur såg vardagen ut, vad hade man på sig och vad man åt. Men främst bl.a modehistoria. Det är ju så intressant! Typ sådan historia älskar jag!! )´Little Book of Gucci (klick) The Story of the iconic fashion house´.


Boken finns även att köpa på H10 Market (klick)där min kommer ifrån. Jag blev lite "påmind" eller hur man ska utrycka det som och hamnade i tankarna om en lite typ av produkt ( Nej, det var inte en Gucci-produkt ) som nog rättt många drömmer om ( inclusive lite utav en fashion-dröm för mig med ) så gick in på Bukowski och laddade ner deras app och de är nog en av få saker jag faktiskt tycker mindre om - gillar inte alls appen utan upplever den tyvärr som inte så användarvänlig utan verkar krångla och bråka inom vissa olika fronter ) men i det stora hela så var deras kundservice finfin i synnerhet bl.a finska Bukowski (där produkten fanns ) som var väldigt vänliga, mycket artiga och svarade snabbt tillbaka trots allt strul (det var inte lite strul inte. )som uppkom ( trodde ett tag och var rädd för att det hade slarvats bort med posten/ budet med inställda datum där nästan en hel dag dag gick åt för att vänta för att DHL Express skulle leverera. Svårt att få kontakt och upplever det som att de kanske inte vill ha någon direktkontakt med sina kunder för att kunna kommunicera. Får tyvärr lite dåliga Telia-vibbar ifrån dom. En dagen de skulle leverera så skickade dom senare automat-svar om att "ingen var hemma" fast det var vi ju visst . Aja, mycket märkligt hur som helst ) Så shoot out till Bukowski ! För som sagt deras urfina kundservice och viljan att vilja hjälpa sina kunder och som gör också det- inte bara snack utan action as well.

De är ett väldigt bra exempel och en stor förebild på hur bra företag bör vara mot sina kunder.


När inte DHL Express verkade kunna utföra sitt jobb ( till deras försvar vet jag inte om snökaoset kan ha satt käppar i hjulen men man någon dag är det väl lite mera lugnt ?) så ordnade de Jet Pak- då blev det andra bullar ! Och det dröjde inte allt för länge så stod budet där. Simpelt och snabbt. Nemas problemas! Budet kom lagom när jag hade börjat ställa mig in för att det kanske kom bort / slarvarts bort etc på vägen. Snacka om något oförväntat och den pirriga euforin som spred ut sig ut i kroppen. Som att bli barn på nytt och man kan knappt bärga sig , det där pirret i kroppen när man ska öppna det välinslagna och välpaketerade paketet.

Gillar

Kommentarer