Vi heter Disa och Miranda och är två tjejer på 14 respektive 15. Vi har skapat denna blogg för att vi älskar att ta bilder samt att vi gillar fashion. På vår blogg kommer mode av alla slag accepteras och vi vill framhäva att mode inte är något man ska behöva ta till utan du utgör din egen style!

Hej alla!

Long time, no see. Oj, ja det var längesen jag postade något här. Jag har väl helt enkelt inte haft tid eller varit på humör. Men har dragit ihop några bilder som jag tagit ifrån resan på Kap Verde.

Vi hade lite otur med vädret (bara 2 dagar sol) men det var en upplevelse och träffade en jättefin och snäll tjej som jag umgicks med hela veckan. Jag har badat i saltvatten vilket var jätteroligt, jag flöt som en kork! Jag har testat after-eight glass som ni kan se bild på där nere. Jag har sett väääääldigt höga vågor, alltså shit! Vid havet så hade de flaggat rött och så fort man gick typ 1 meter ut i havet så blåste livvakten. Jag och min kompis hade dock jätteroligt för vågorna kom väldigt högt upp, man flög med så starka strömmarna var.

Men jag lever iallafall heheh, ska försöka uppdatera mer. Men ni får ge förslag om vad ni vill läsa om.

Gonatt // Miranda <333

Inget betalt samarbete!

2017 var ett händelserikt år och därför tyckte jag att trycka en plansche som avslutning skulle va kul! Jag fick den inte förens lite efter nyår (därför inlägget dröjt) men jag kan säga att jag är supernöjd!
Den innehåller bilder från hela året t.ex skidresan, sommaren, gothia, Coldplay, vänner, musikalen osv! Superroligt!
Jag beställde min på en hemsida som heter optimalprint och är super nöjd! Deras hemsida hittar ni här

Gårdagen va supermysig med restaurang på kvällen i Helsingör. Vi firade då min brors 19 årsdag och hade jättekul!
Vi åt italienskt (sååå gott)
Lite bilder från kvällen <3

Då var vi hemma igen efter en helt underbar vecka på Teneriffa

Här har ni lite bilder från resan <3

Hej finaste!

Dagen började klockan 8.30 med löprunda och att klättra upp för ett berg i närheten. Det var superroligt men hyfsat jobbigt (hehe)

Vi var hemma ca 10 och åt frukost - baguette, scones, frukt mmmmmmm!!! Sen spenderade vi största delen av dagen vid poolen med alla kusiner och hade det helt enkelt as najs!

Lunch blev det hemma och resten av dagen spenderades som sagt vid poolen. Vid ca 16 började det mulna på lite sp va redan uppe på rummet vid 16.30 och då duschade jag och fixade i ordning mig inför kvällen! Kusinerna hängde i vårt rum för vi hade lite nagelfix och åt snacks, myyyys

Det blev middag på ”lucky 7 burger” och jag kan verkligen rekommendera stället om ni åker till Teneriffa! Restaurangen har utsikt över hela stranden och är suuuupermysig + har skiiiitgod mat!

Vi käka sedan efterrätt på”via vai”. Det blev våffla med nutella och glass, mmmmmmm!!!!

Nu ska jag äntligen kl 23.40 få sova, hoppas ni haft en bra dag!

Hej alla!

Igår var en väldigt lång dag för mig. Jag har flugit till Kap Verde med mina föräldrar & min pappas kollegor. Dagen började riktigt tidigt. Jag hade ställt klockan på 03:20, jag gick upp, klädde på mig & packade & fixade klart allt som skulle med på resan.
Vid 4 så gav vi oss iväg för att hämta en kille pappa jobbar med som skulle med & vi körde mot Kastrup. 07:55 gick vårt flyg därifrån som skulle ta oss till Göteborg (Landvetter) för att hämta upp fler passagerare. Men flyget blev väldigt försenat, när vi väl flög mot Kap Verde så väntade en 6,5h resa. Eftersom att flyget blev försenat & det var mycket turbulens osv så satt vi sammanlagt 10h på flygplanet!! Jag var väldigt uttråkad.
Men nu är jag äntligen framme & ser fram emot att se hur denna lilla ön Sal är.

Imorgon kl 08:35 går en buss till en slags salt gruva som vi ska få bada i någon saltsjö där det är ca 28% salt. Det sägs att man flyter väldigt lätt där. Kan försöka ta lite bilder osv.

Gonatt på er!

//Miranda <33

Hej! Hur har dagen sett ut egentligen?

Den började tidigt, lite fööör tidigt! Jag satte klockan på 03.30 men lyckades vakna 11.55 och kunde inte somna om... sova därför bara 2h inatt..

När larmet väl gick klädde jag på mig och fixade mig och vi var ute ur huset vid 04.30. Det tar 1h till Kastrup och vi var klara och på planet vid 07

Efter en lång flygresa som bestod av läsande och sovande landade vi 5h senare på Teneriffe sur (flygplatsen).

Vi åkte buss till hotellet där vi sedan mötte upp med kusiner och farmor och farfar som kom ifrån Göteborg. Vi tog en senlunch som bestod av pommes och vitlöksbröd (va inte så hungrig) och sen begav vi oss iväg till våra rum som då var klara!

Vi var ute vid poolen klockan 15 ungefär och badade och solade fram till ungefär 17. Kusinerna samlades i vårat rum där vi fixade oss och käka lite snacks. Sen gick vi ner till stan (ca 5 min bort) där vi käka på en mysig restaurang.

Nu är klockan 22 och jag är helt slut för har sovit väldigt lite inatt och ska faktiskt sova nu! Vilket ska bli skönt! Hoppas ni har haft en underbar dag! Imorgon blir det strand och pool och förhoppningvis varmt!!!

Gonatt
Disa <3

Hej fina ni!

Idag är det måndag och nyårsdagen. Jag vaknade klockan 12 efter en lååång kväll med lite sömn. Jaga hoppas att ni alla haft en super nyår och att ni får ett bra 2018! Denna dagen har bestått av att packa till Teneriffa. Jag åker nämligen hemifrån imorgon kl 04.30... TIDIGT

Vi sak va på Teneriffa en vecka med farmor och farfar och kusiner, superroligt! Jag kommer försöka blogga så mycket som möjligt och jag hoppas på att lägga ut varje dag! Jag kommer ha både wifi och 4g så kommer nog kunna lägga ut! Miranda ska också iväg. Hon ska till Kap Verde på Onsdag och hon kommer också försöka blogga. Hon har dock inget 4g för hon är utanför Europa men hon kommer göra sitt bästa.

Ha en bra kväll <3

Hej finaste

Det var ett tag sedan och jag kan säga att det varit en fullspäckad jul med massa släkt och mys!

Julafton firades med farmor och farfar och kusin. Det var jättemysigt med julbord, kalle anka och paketöppning! Jag blev jätteglad för allt jag fick, helt otroligt! Men julen handlar om mer än bara julklappar vilket såklart är jätteviktigt att komma ihåg! Men jag måste erkänna att ge/få julklappar är såklart jätteroligt! Vill ni att vi ska visa våra julklappar?

Sedan kom mormor och morfar igår och då hade vi julmys med dem. Supermysigt!

Hoppas ni alla haft en mysig Jul och att ni som inte gillar julen nu kan glädjas om att den är över.

Enough om Julen, dagen ser ut såhär:

Jag tänkte kanske sticka till IH och kolla HM (futsal turnering) eftersom folk jag känner spelar. Jag har lite ärenden jag måste göra på välja såhär på mellandagsrean så det ska göras idag! Sen ska jag nog bar spendera tid med mormor och morfar.