Reseberättelse från Disneyland från läsare

Reseberättelse, Läsarbrev

Familjen Lindbro är vänner till mig och de skulle besöka Disneyland i Kalifornien för första gången. Inte helt oväntat bad de om hjälp med att planera besöket på Disneyland. De ville besöka Disneyland under 2 dagar och efter att vi kollat vad de gillade och hur de tänkte med sitt besök så kom vi underfund med att en dag per park blev bäst.

Jag gav dem en hel del råd om hur man bör tänka nr man besöker en Disneypark för att få ut det mesta av besöket. Jag gjorde sedan ett personligt schema till dem, med vilka attraktioner som de borde göra och i vilken ordning.

De fick en fantastisk resa, och är vänliga nog att dela med sig av sitt besök med foton och en berättelse om sitt besök.

Familjen Lindbro

Bättre sent än aldrig heter det ju så här kommer lite bilder från familjen Lindbros Californiska äventyr. Vill börja med att rikta ett stort stort tack till dig Maria, utan din detaljerade plan så hade äventyret förmodligen varit en rätt stor besvikelse.

När jag läste igenom hur du hade planlagt det hela innan vi var på plats så tänkte jag att det där kändes överdrivet, men ingen hade mer fel än jag. Den var superbra och vi följde den nästan 100%.

Dag 1 tog vi oss med vår hyrbil från hotellet ut till området där parkerna fanns. Parkerade vid halv åtta tiden på morgonen sen tog vi fram instruktionsboken.

Direkt så la vi ner krutet på att åka de topp 5 attraktionerna som du beskrivit för oss. När detta var gjort så drog vi ner lite på tempot och tittade oss omkring lite mera. En rolig sak som inträffade var att vi under dagen lyckades med att åka Star Tours 2 gånger och vid första tillfället så blev Linnéa utpekad som spionen som dom sökte efter och vid andra rundan så blev det Sandra, vad är oddsen på detta.

Det radades upp attraktioner den ena häftigare än den andra och jag är övertygad om att vi skapade minnen som stannar länge hos oss. Sedan höll vi på hela första dagen ända tills vi slutade kvällen med att titta på showen Fantasmic. Sedan gav vi os av hemåt och sov med glada och nöjda miner.

Passade också på att vid tillfälle stå framför brandstationen och titta upp i fönstren på Walt´s tända lampa i hans fönster. Tack vare din fina berättelse så infann sig en stor vördnad hos oss alla när vi stod där. Foto finns med. Dock så hittade vi inte dörren in till den hemliga middagsklubben….

First Visit Badge!

Lampan i Walt Disneys lägenhet ovanför brandstationen lyser alltid som en symbol för att Walt Disneys ande alltid kommer att finnas på Disneyland.

Mickey's Toontown finns inte längre kvar på WDW, men på Disneyland finns det populära området kvar.

Star Tours där Linnea senare blev utpekad som spion.

Partners- statyn

Dag 2 påbörjades på samma sätt som dag 1, upp vid 06:00 packa in oss i bilen och iväg. Frukosten intogs i bilen på vår en timme långa färd fram till målet. Fick samma komihåg skylt på parkeringen dag 2, vi parkerade vid Woody. Sedan var det buss till entrén oc in till California Adventure Park.

Direkt på insläpp så stack vi till Cars land och hoppade på Radiator Springs Racer, vilken vi åkte igen senare för vi tyckte den var så bra. Sedan enligt instruktion så blev det Sorin, som skapade en riktig wow-känsla följt av Grizzly River Run. Här blev vi blöta vilket isig var skönt för dom flesta av oss men gav utbrott hos andra….

Precis som dag ett så valde vi nu att dra ner på tempot lite och titta oss omkring, passade på att åka lite av varje även sådant vi redan åkt. Vi gick runt i Cars Land och fick flytta oss för Blixten och Bärgaren när dom kom körande.

Vi fick träffa herr och fru Incredible på en av våra promenader i parken.

Redan tidig kväll, runt åtta så kom tidiga mornar och långa dagar på oss och vi tog sikte på parkeringsområdet 4st lyckliga och tacksamma Lindbros som i den stunden riktade ett stort tack till all hjälp vi fått för att uppleva allt detta fantastiska!!

Stort tack

Linnéa, Anton, Sandra och Richard.

Bärgarn på Cars Land

Radiator Springs är mycket populär

Linnea och Sandra åker Mater's Junkyard Jamboree

Utformningen på soptunnorna passar alltid perfekt in på området de befinner sig i.

Tom Sawyer's Island på Disneyland Park

It's a Small World på Disneyland Park är en klassiker och sången kommer att finnas i huvudet länge...

​Man vet aldrig när man befinner sig mitt inne i en "film" eller show på Disneyland.

Tack för att ni delade med er av er resa!

Alla foton tillhör familjen Lindbro

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges.