FLEIP ELLER FAKTA – HER KOMMER SVARENE

I går kjørte jeg i gang nok en runde med fleip eller fakta hvor jeg delte 6 påstander, hvor kun 3 av påstandene var noe jeg faktisk har opplevd. Har du gjettet riktig på noen av mine påstander ?
Vel svarene får du her.

KOR - Da jeg var 14 år valgte jeg å starte i ett kristen kor, kun fordi jeg hørte rykte om at det gikk en kjekk gutt i koret. Dette var noe jeg gjorde til tross for at jeg egentlig hater å synge høyt i fellesskap. Det hele endte faktisk med å bli en ganske klein situasjon hvor jeg benyttet tiden min der til å «jakte» etter denne kjekke gutten, når det kom til syngingen endte jeg opp med å bare mime mens de andre sang. FLEIP

FRIDAGEN - Vi var en jentegruppe på 3 personer i 13 årsalderen, vi var ganske sammensveiset og bestemte oss en dag for å skulke skolen sammen. Denne «fridagen», valgte vi å sammen ta bussen til byen for å leke «fattige». Vi låste inn de nok så moteriktige skolesekkene våre på tog terminalen, hvor vi også la fra oss sko og jakker. Vi vandret så rundt i byen og spurte fremmede mennesker om penger til bussen, penger vi egentlig skulle benytte på shopping og mat. Det ble en liten, men fin sum som utgjorde at vi 3 virkelig kunne kose oss. FLEIP

KLASSETUR - Da jeg var 18 år reiste jeg på klassetur til Praha, her endte meg og ei klassevenninne opp med å miste hele klassen. Vi sto der plutselig alene uten å vite hvilken metro eller vei vi skulle ta for å komme oss til hotellet. Ikke fikk vi til å komme i kontakt med læreren eller andre i klassen ved å ringe eller sende melding. Det hele endte opp med at meg og klassevenninnen min gikk på restaurant og drakk oss fra sans og samling. Da vi først ble funnet av tolken som fulgte klassen, endte det nesten med at vi ble sendt hjem fra klasseturen. Noe vi kun slapp unna på grunnlag av at det faktisk var læreren som hadde «forlatt» oss ved å ta med resten av klassen uten å forsikre seg at alle var med. FLEIP

POLITI - Da jeg var 19 år og gravid brukte jeg bestandig å gå til arbeidsplassen min, for å komme meg til arbeidsplassen måtte jeg gå under en bro hvor det bestandig var mage rusmisbrukere. Jeg slet med ekstremsvangerskapskvalme og kastet mye opp, noe som var hovedgrunnen til at jeg valgte å gå istedenfor å ta buss. Den ene gangen jeg kom gående under broen var det 2 politi der. Jeg gikk som jeg brukte å gå, altså fra side til side og kastet opp. Den gangen ble jeg stoppet av disse politimennene og anklaget for å være full eller ruset grunnet min gange og måten jeg kastet opp på. Da jeg forklarte at jeg var gravid og slet med kvalme, ble jeg ikke trodd. Det hele endte opp med blodprøver på legekontoret. Det viste seg at jeg snakket sant, og de to politimennene la seg flate og beklaget veldig for situasjonen jeg ble satt i. Dette samtidig som dem forsvarte seg selv. Jeg følte meg veldig liten, men klarte etter hvert og le denne situasjonen bort. FAKTA

FEST - Da jeg var 18 år og på vei hjem fra en fest, en fest jeg overhodet ikke har store hukommelsen fra så våknet jeg av at jeg ble gjennomvåt av regndråper. Det gikk da opp for meg at jeg faktisk hadde sovet ute på trappen hos min bestemor med hodet godt plantet i blomsterpotten. Du kan tenkte deg til hvordan håret og ansiktet mitt så ut etter noen regndråper og jord. Altså at det går an … FAKTA

FROSKER - Da jeg var 11 år var jeg skikkelig fascinert av frosker, det morsomste jeg visste var å løpe ut i gaten om natten for å jakte på frosker. Ja, og ikke minst redde frosker i fra å bli påkjørt av biler som ikke kunne se dem. Jeg bestemte meg til slutt for å faktisk samle sammen froskene jeg fant i ett gammelt akvariet, hvor jeg lagde det skikkelig koselig for froskene og samlet fluer og andre krypdyr dem kunne spise.