Turkiet 2017 del 2

23/5-17. Idag spenderade vi först vår morgon vid poolen då vi även idag missade frukosten. Klockan 12:30 gick vi upp från solstolarna för att äta hotellets lunch, därefter gick vi ner och la oss vid poolen igen. Efter 20 minuter tröttnade vi och bestämde oss för att gå och lägga oss vid stranden, som vi hade gjort dagen tidigare. Vi blev ganska snabbt hungriga och gick till en mysig liten restaurang för att få något i magen, pizza blev det för mig och min bror medan mamma tog en ost omelett. Som de tidigare dagarna gick vi upp till hotellet för att duscha och göra vid oss för att sedan gå ner till La Istanbul ännu en gång, ni märker solklart redan nu att detta var vårt stammis ställe va? ;) Denna dagen blev det inte enbart drinkar, utan vi ville även prova på deras mat. Jag beställde in en pepparbiff medan mamma och min bror delade på någon slags gryta. Allt var hur gott som helst. Denna kvällen var som alla andra väldgit mysig, dock slutade den tidigt då vi alla var väldigt trötta och bestämde oss för att vi ville komma tidigt i säng.
24/5-17. Denna dagen var lite annorlunda. Efter sol och bad samt mat vid poolen så snapade jag och Muslum med varandra och bestämde att han skulle följa med oss för att hitta skor till min bror. Sagt och gjort, vi mötte upp Muslum på la Istanbul och gick därefter med honom mot hamnen. Skor hittades till min bror, dessvärre slutade denna dagen lite värre. Muslum fick ett tråkigt samtal av en släkting vilket gjorde att han var tvungen att åka till sin hemstad, detta resulterade i att han inte var med oss de resterande dagarna. Kvällen gick dock ut på att äta på hotellet samt att gå tillbaka till restaurangen för ytterligare drinkar.

25/5-17. Näst sista dagen, en väldigt mysig dag. Planerna för denna dag löd följande: "Vi går ner och äter frukost på hotellet, lägger oss och slappar vid poolen, går upp och äter lunch, därefter spenderar vi resterande dag på stranden". Även detta var det vi gjorde. Att ligga vid stranden var skönt den sista dagen då man var bränd och överhettat. Under ett parasoll tillsammans med vind var alltså välbehövligt. Denna dag beställde vi även in en jätte stor melondrink hälld i en melon, super god men riktigt dyr haha. Därefter gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra vid oss ännu en gång, vi alla hoppades på att Muslum kanske skulle kunna vara med vår sista kväll, men icke, han var fortfarande hemma. All respekt till honom. Maten var super god även idag, då jag tog samma, mamma tog stek med bearnaise och min bror tog samma som jag. Några drinkar blev det inte idag, då vi kände att kvällen inte blev lika rolig om vi inte hade Muslum att prata med.

26/5-17. Sista dagen, en dag full av stress och sura miner men slutade i lycka. Vi vaknade tidigt för att hinna med att sola lite, samt att äta frukost. Som vanligt åt jag min frukost baserad på oliver, grönsaker, frukter och en pannkaka. När vi var klara gick vi och solade igen och när klockan slog 11.00 var det dags att gå upp till hotellet för att packa klart. Att duscha stod på mitt schema då jag senare på kvällen skulle på en fest med skolan. Bussen kom 12.20 till hotellet för att hämta upp oss och lämna oss på flygplatsen. Flygplatsen i Antalya var större där inne än vad vi trodde, mamma köpte askkoppar, drickor och kräm till flyget då vi trodde vi skulle fjälla på flyget. När vi väl kom till Danmark och skulle ta tåget till Landskrona var jag stressad som bara den, jag satt och sminka mig på tåget, platta håret och bytte om bakom min kappa som min bror höll upp. Därefter kom vi in på Landskronas tågstation 20.40, där Niklas stod med bilen som sedan skulle köra mig till Glumslövs fest. Festen slutade fantastiskt, kunde inte ha blivit bättre. Därefter somna vi gott hos Linnea.