På fredagen var det äntligen dags att sticka iväg mot flygplatsen, vårt plan till London skulle gå klockan 17. Vårt plan till London var fullbokad, så att komma till planet tog en stund. Vi åkte med en buss ut till flygplanet, och lite sena startade vi äntligen. Jag var ganska nervös inför flygresan men när vi äntligen sen var uppe så lättade det som tur. Resan tog ca 3 timmar, och jag både spelade, lyssnade på musik och en podcast på vägen.

Runt klockan 18 landade vi i Heathrow, och då var det att söka vart Heathrow express avgår ifrån. Vi hade tur när vi kom till tåget för den skulle just avgå. Sedan begav vi oss mot London, tågresan tog ca 15-20 minuter. Och jag fick på den tiden min första blick av England. Väl framme sedan på tågstationen tog vi en taxi till hotellet. Vårt hotell hette Strand Palace Hotell och var helt i centrum av London.

Efter vi hade checkat in och lämnat våra saker på hotellet så begav vi oss mot att gå och äta en sen middag. Vi valde en restaurang helt brevid hotellet då klockan nu redan var 21 på kvällen. Jag åt en fylld pasta med spenat och ost.

Efter middagen ville jag snabbt besöka Tesco innan det stängde. Och där handlade jag brittiskt godis, efter det var det bara att gå och lägga sig.

Lördagmorgon var det tidig väckning för vi hade framför oss en fullspäckad dag. Vi började med att äta morgonmål på hotellet. Åt ganska traditionellt brittisk morgonmål och smakade första gången på hasch brown som är som en friterad lite mosad potatis.

Efter morgomålet var det dags att börja gå mot Parlamentet som var för första stopp på dagen. Där hade vi en rundtur med guidning och fick se en del av parlamentet.

Efter turen på Parlamentet så var det dags för det jag hade väntat på, shopping på Oxford Street. Vi tog en taxi till Oxford Street och mitt första stopp där var Primark. Har alltid velat handla på Primark, så det var väldigt trevligt att äntligen få göra det. Handlade där allt möjligt bl.a Harry Potter kläder. Efter Primark tog vi lunch på Starbucks. Och sedan handlade vi även i Forever21, Disney store och Boots. Innan vi begav oss mot hotellet.

Efter shoppingen hann vi lite med att vila i hotellet. Innan vi skulle gå på middag och efter middagen till Vicoria Palace och se på Hamilton. Jag hade inte alls så stora förhoppningar på Hamilton hade inte riktigt alls koll på var det egentligen var. Men blev väldigt possitiv överraskad av de 2 timmarna på musikalen där. Musiken, skådespelarna, dansen och allt var helt perfektion. Så hela den här veckan har jag gått och lyssnat på soundtracket till Hamilton. Den musikalen rekommenderar jag verkligen alla att titta på. Och efter Hamilton var vår lördag slut, söndagen kommer i ett annat inlägg då detta blev ganska långt redan.