Header

Japp, ni läste rätt. Jag sminkar mig innan träning.

Det finns många olika åsikter och tankar kring att träna med makeup på, jag har alltid tränat med makeup på och det funkar för mig. Jag får inte finnar av det, min hy blir inte sämre på något vis, det är absolut ingen skillnad för mig.

Varför sminkar jag mig då innan jag ska och träna? Först och främst, så tränar jag på kvällarna på vardagar, och då har jag bara kvar dagens smink.. Ibland är det mer och ibland mindre.

På helger tränar jag oftast på förmiddagen eller mitt på dagen och då gör jag alltid en enkel makeup som tar knappt 5 min att göra. Anledningen till att jag alls sminkar mig, är att jag bara ÄLSKAR att lägga på makeup på mitt ansikte. Låter dumt, men jag älskar stunden framför spegeln då jag får jämna till huden lite, och förstärka ögoninramningen med mascara. Självklart skulle jag utan problem kunna gå utan, det är inte det, utan jag tycker om att sminka mig, och jag är alltid ALLTID sminkad.

Under helgen, de dagar jag tränar, får jag dessutom två chanser att sminka mig på samma dag! Först blir det som sagt innan träningen och det duschas bort efteråt. Men oftast gör vi något mer på kvällen, så då får jag sminka mig igen och då brukar jag drämma till med en dramatisk look med mycket produkter! Egentligen bär jag "dramatiska" sminkningar till vardags också, men på helgen får jag sitta och göra proceduren i lugn och ro, och jag bara älskar det!


Till saken då, tränings makeupen, den är oftast väldigt enkel. Jag använder mig av min favorit CC-cream från Lumene. Den gör att huden ser ut som hud, bara lite bättre. Efteråt pudrar jag lite med det billiga löspudret från Catrice. cosmetics. Ger ansiktet lite färg med bronzern från Loreal. Den hamnar också snabbt på ögonlocken. Avslutar med några lager mascara från Loreal den med, denna heter Paradise Lash.


Sen är jag klar! Jag har torr/normal hy och har haft turen att ha väldigt "bra" hy och får otroligt lite finnar, så mer än detta behöver jag inte.


Men jag är nyfiken, kommentera gärna hur du ser på träning och smink! Är du sminkad eller tvättar du bort det?

Likes

Comments

Äntligen är det helg! Länge sedan jag längtat efter helgen så pass mycket som jag gjort denna vecka. Anledningen är att vi just nu har utvärderingssamtal med alla elever och föräldrar, och detta sker såklart efter skoltid, så det förlänger mina arbetsdagar ganska mycket. För att förutom dessa samtal ska jag också hinna planera lektioner till kommande dagar, förbereda material osv. så jag har varit väldigt trött på kvällarna.

Jag som också väldigt gärna vill hinna och träna på kvällarna, har inte alls hunnit eller orkat träna som jag brukar. Men,, imorgon är det lördag, och det är den bästa träningsdagen utan stress eller måsten!


Ett bra avslut på arbetsveckan var dock att telefonen plingade till och visade att mitt paket från fitnesstukku hade kommit. Jag och Pontus gör varje kväll varsin god smoothie efter träningen, men också på icke träningsdagar, och just nu hade fitnesstukku stor rabatt på mitt absoluta favorit proteinpulver. Halva priset bort, så jag satsade stort och köpte deras 4-pack!

När man skriver om proteinpulver eller kosttillskott får man alltid frågan, måste man ta sånt när man tränar? Svar: nej, du behöver definitivt inte använda proteinpulver. Man hör ju på namnet att det är ett kosttillskott, alltså något extra man inte behöver egentligen.

Anledningen till att jag använder proteinpulver i mina smoothies, är att jag tycker det är gott, för det är ju smaksatta pulver jag använder och det förstärker smaken i smoothie,n och så är proteinpulver mättande och bra för musklerna. Men som sagt, inget måste.

Just detta protein, Supreme anytime protein, är inte ett "vanligt" protein. Det vanligaste proteinet man hittar på marknaden är vassleprotein, och det är tänkt att drickas efter träningen, eftersom det är "snabbverkande" men så klart kan man dricka det är man vill, men you get the point.

Detta protein som jag då beställt och använt mig av i 3-4 år nu, är ett långsammare protein och tänkt att du kan dricka det när som helst under dagen, och det ger en mycket längre mättnadskänsla än vad vassleprotein gör och har en mycket krämigare konsistens. Det går även utmärkt att göra pudding på denna typ av pulver. Chokladsmaken är to die for i puddingformat!

*Och nej, detta är inte ett sponsorerat inlägg, (I wish) utan jag vill bara tipsa om mitt favorit pulver.

Tillbaka till träningen, under en vecka brukar jag träna 4-5 gånger, varierad träning, men mest högintensiv styrketräning. Denna vecka har jag dock hittills bara hunnit med 2 pass. Ett överkroppspass och ett benpass. Under benpasset i tisdags var det maskinen nedan som fick utgöra majoriteten av passet, eftersom det var väldigt fullt på gymmet den kvällen.

Det är en sittande benpress, där du väljer vikten på sidan och sedan pressar själva stolen upp och ner. I denna maskin gjorde jag enbens pressar, tunga breda press och medeltunga med högt antal repetitioner, med ett gummiband runt knäna dessutom för ökad kontakt i rumpmusklerna!

Slutligen ville jag visa ett annat favorit kvällsmål jag ätit flera kvällar denna vecka. Eftersom mitt proteinpulver då varit slut. Det är fröknäcke med gravad lax på, allt för gott säger jag bara, och mycket mättande! En riktig favorit det med.

Detta var en liten summering av veckan. Nu under helgen ska jag försöka få upp något inlägg som är mer skönhetsrelaterat, har många sådana uttänkta, måste bara få ner dem skrivna i inlägg.


Hoppas att ni läsare har en skön och trevlig fredagkväll!

Likes

Comments

Hej och välkommen till min nya blogg!

Jag har nu haft en paus i bloggandet i över ett halvår. Främst för att jag hade svårt att bestämma mig om det passar sig att en lärare bloggar om sitt privatliv i blogg som är öppen för alla. Efter att ha funderat en längre tid och diskuterat med min syster hit och dit om mina alternativ, kom jag fram till att jag kan ju blogga om saker som inte är allt för personliga, men som ändå är personligt, dv.s mitt stora intresse för makeup, hår och hudvård. Träning har jag bloggat om i alla tider och jag älskar att ju att skriva, så jag måste nog helt enkelt få blogga lite.

Därifrån kommer också namnet på bloggen. Curls for Girls. Curls syftar delvis på curls som i lockar i håret och skönhetsbiten som kommer att finnas på bloggen och delvis på curls som när man tränar och curlar vikter.

Hoppas att det ska bli roligt att läsa min nya blogg. Förhoppningsvis kan jag inspirera till lite skönhet i vardagen eller så en gnutta träning.

Likes

Comments