First days of traveling

På torsdagseftermiddagen kom mami och hämtade mig hos bapi, allt var packat och klart och vid fyra rullade vi iväg. Vi gjorde ett första stopp redan på Maxi för att köpa med oss lite färdkost hehe, viktigt det där, sedan bar det iväg på riktigt. Jag körde första biten, i ungefär två timmar, sedan stannade vi för en kort fika innan mami körde oss den sista biten. Väl framme vid hotellet var vi sjukt hungriga, men vi hade fullt sjå att försöka hinna till rummet för att se Idol haha... I vilket fall som helst så beslutade vi oss för någon form av room service, så efter en stund satt vi där med varsin talrik oxfilépasta och kikade på Idol, bra uppladdning. Vi gick och lade oss rätt tidigt eftersom att vi skulle upp och åka mot Arlanda redan vid fyra någon gång, så vi hann mest bara äta. Morgonen, eller natten kanske man säger, blev som den blev. Jag var fett trött och inte alls särskilt sugen att varken lämna sängen eller gå igenom hela flygplatsbiten. Hur som helst så lyckades vi ta oss upp, catcha en taxi till flygplatsen och sedan bar det iväg.

Flygresan gick jättefort, det kändes i princip som att vi lyfte för att sedan landa direkt igen. Aja, sånt är det sista jag klagar på! Värmen slog emot oss på en gång då vi klev ur planet, det var en helt annan luft (SÅKLART jag vet)... Transfern till hotellet tog drygt tio minuter, cheers för det, busstransfers är jag inget större fan av överhuvudtaget. När vi kom fram var vårt rum inte färdig än, så vi fick dumpa väskorna i något bagageutrymme innan vi gick och bytte om för att slöa vid poolen.

Till slut fick vi vårt rum, vi installerade oss lite smått och sedan gick vi ned till poolen igen. Timmarna gick och när det var middagsdags tog vi en tur längs stranden för att se om vi kunde hitta någon härlig restaurang att slå oss ned på. Vi gick en bra bit, njöt av vågornas skvalpande och bara var. Det var SÅ HÄRLIGT!!!

Vädret var superfint just där vi var, men inåt stan såg vi ovädret komma... När vi kikat igenom ett x antal menyer, dissat ett flertal restauranger så hittade vi i alla fall ett ställe som vi beslutade oss för att stanna och käka på. Runt omkring oss var det full rulle och to be honest så kände vi oss inte riktigt hemma bland alla festprissar. När vi bokade resan sa kvinnan att Ibiza no longer var ett festställe, men oj så fel hon hade. Jag vet inte riktigt vilket Ibiza hon varit på, men där vi var, var det all in i princip dygnet runt, vilket skulle komma att visa sig nästkommande dagar...