El Nido. Ni ser alla människor där på bilden de köar för att komma till "Secret Lagoon" så hemlig är den.

Nu är det inte bara mitt fel att det var flera dagar sen sist. Väl i El Nido så hade man tur om man lyckades få wifi i 5 minuter. Detta pga av den tyfon som orsakat regnet jag nämnde tidigare.

Spenderade då två nätter där. Min hel dag gick till en båttur. Det är de alla gör där, åker på båtturer. Hade tur att jag inte var den enda som reser själv på båten så skaffade mig en väldigt rolig kompis under dagen. Medans alla andra sprang av båten så fort vi kom till en ny strand eller lagun så tog vi det lugnt och satt kvar och pratade ibland man vår guide istället. Som den där "secret lagoon" var vi inte in i. Däremot följde vi strömmen och hyrde kanot och paddlade in i "small lagoon" och det var ett bra val.

Efter två nätter var jag klar med El Nido och jag hade inget direkt val än att lämna. Strandsatta människor efter tyfonen samt Kinesiska Nyåret var inte den bästa kombinationen. Hade tänkt att åka till Coron men det var bara och glömma då allt var uppbokat. Istället bokade jag en van tillbaka till Puerto Princesa.

Nu har jag spenderat en natt här och vet ni vad jag gjorde idag? Jo jag åkte till Underground river. Jag lyckades ta mig dit. Däremot har jag blivit sämre på att ta bilder men det kommer några här nedanför. I väntan på att få åka in i grottan så stannade vi på ett äventyrsställe där vi klättrade genom en mindre grotta upp på en kulle och där ifrån kunde man sen åka zipline som superman, det var kul!

Nu ska jag försöka klura ut vart jag ska ta mig imorgon. Jag vet att jag är klar med Palawan. Så ska hitta en annan ö där det finns någonstans att bo och som inte kostar en förmögenhet att ta sig till. Önska mig lycka till!

Så i förrgår kom jag fram till ett regnigt Filippinerna. Ingenting blev riktigt som planerat. Hade bokat ett mysigt hostel lite utanför centrum då jag endå skulle göra en utflykt till någon grotta.

Problemet kom när utflykten blev inställd och jag vart fast på mitt hostel. Så hela gårdagen spenderade jag här. Men som ni ser är det ganska mysigt.

Dock fick jag ett litet äventyr dagen jag kom. En som bodde här hade moppe så vi åkte till ett fängelse där man fick gå in och kolla. Det kändes inte som ett fängelse. Det var som att komma in i ett minsta samhälle bara. Ganska coolt men lite läskigt. Efter åkte vi och leta efter apor men hittade inga. Sen på vägen hem fick vi ta skydd från regnet och helt plötsligt kommer en som jobbade där med ett stort leende och en orm i handen...

Idag åker jag vidare till El Nido. Får se hur mycket det regnar där. Har även insett att denna grotta är ett minne blott. En annan gång kanske.

Bilder ovan är från Railey Beach fast endå inte eftersom jag hängde på stranden bredvid.

Dessa två är från första kvällen på Phi Phi då bi tog fel väg men som bilden visar så var vi glada endå.

Och alla dessa är från våran äventyrsdag på Phi Phi.

Dagens planer är att ta sig till flygplatsen här i Krabi och sen påbörja min resa mot Filippinerna. Dags att lämna Thailand nu och få en till stämpel i passet!

Nu var de ännu längre sen än förra gången.
Så vart här jag vart och vad har jag gjort.

Jag åkte ju till Ao Nang där jag spenderade två nätter alltså hade jag en hel dag att göra något. Den dagen spenderade jag på Railey Beach eller inte riktigt på stranden bredvid som var lite finare och lugnare. De var väl de jag gjorde i Ao Nang och lite party för mitt hostel var ett party hostel.

Sen hade jag lite svårt att bestämma mig vart jag skulle åka vidare så då singla vi slant och det landa på Phi Phi. Så då åkte jag dit helt enkelt och vart kvar i tre nätter. Samma här hamna jag på ett party hostel så lite party vart de här med. Men jag har gjort annat också. När jag lämnade Ao Nang fick jag sällskap av två trevliga människor som jag spenderade den första kvällen med och den första hela dagen med. Den första kvällen skulle vi gå upp till en view point och se solnedgången men det var bara det att vi tog fel väg så vi gick på en liten smal, brant stig uppför och sen en riktigt väg nerför, men det var kul. Dagen därpå åkte vi på en båttur som tog oss till alla stränder man borde se när man besöker phi phi, typ monkey beach (där ett barn höll på att bli biten för att inte föräldrarna brydde sig...) och Maya Bay. Det var en hel dag som slutade med att vi såg solnedgången från båten. Denna dagen vart också min första i min modellkariär (skämt o sido) då en utav mina vänner tyckte om att fota väldigt mycket.

Dagen där på gick jag och en annan kompis som jag också träffade i ao nang till long beach, stranden var inte lång men vägen dit.

Och nu har vi kommit fram till idag. Idag gick turen tillbaka till ao nang (Denna gången skippar jag party hostel) idén jag har är att stanna här i en natt max två och sen ta mig till Filipinerna. Vi får se hur det går!

Har en bunt med bilder från de senaste dagarna men de får komma lite senare. Måste försöka lista ut vart jag ska ta vägen.

Nu var det längesen.

Har haft två dagar på stranden här på Koh Lanta.

Idag skildes jag och mina vänner åt. Jag stannar en natt till här men på en annan del av ön och imorgon går nog båten vidare till Ao Nang.

2 nätter avklarad här i Pai och nu åker jag tillbaka till Koh Lanta, 24 timmars resa väntar.

Igår vart det spontan äventyrsdag mina vänner jag träffat här denna gången hade en plats över på en moppe så jag åkte med. Vi såg ett vattenfall, Land split och Pai Canyon. Det var en riktigt bra dag. Tog bilder men de vart inte så bra tyvärr, var fokuserad på att umgås istället för att dokumentera. Så på kvällen var det full moon plus blood moon.

Dessa två nätter har vart så bra här. Och än en gång är jag så fascinerad över hur bra vänner man hinner skaffa sig på två dagar.

Det ska bli skönt att åka ner till söder och slippa frysa varje natt även om jag älskar Pai och nog hade kunnat stanna här resten av resan. Jag ser även framemot och träffa den vän jag kommit absolut bäst överens med under denna resa.

Nu var det några dagar sen och det är pågrund av att jag inte gjort speciellt mycket.

I förrgår gick jag till parken här i Chiang Mai men möttes av att den var stängs på grund av ombyggnation.

Igår kväll mötte jag upp en svensk tjej jag fått kontakt med över Facebook. Så vi åt middag och gick sen på en söndagsmarknad. Eller ska nog säga att vi försökte, det var tok mycket folk.

Så idag har jag förlängt mitt visa, Så nu kan jag stanna 30 dagar till. Det tog lång tid. Men som alltid träffar man ju på folk. Idag träffade jag en amerikan som jag spenderade timmarna med. Vi hann vara inne på en galleria som inte öppnat (var inte så farligt som de låter, de låg i anslutning med stället man fixa visat på), vi spelade spel inne på Toys r us, ett pingvinspel och han spontanköpte nästan en kamera.

Nu har jag precis bokat en minivan till Pai imorgon. Jag bara måste tillbaka dit i ett par dagar till.

Tillbaka i Chiang Mai. Det jag kommer sakna absolut mest med Pai är att vakna upp och ha den utsikten ni ser ovan precis utanför dörren.

Idag har det vart en nothing day. Precis som igår, det vart varken kaniner eller hot springs.

Imorgon har jag som uppdrag att skaffa 30 dagar till här i Thailand. Får se hur det går.

Den nothing day jag hade vart en väldigt bra nothing day. Den avslutades med mina vänner här på en bar med en bonfire på baksidan och innan dess såg vi solnedgången på en grusväg bredvid en fält med lite kossor på. Till kvällsmat åt vi på marknaden och kyckling som de bjöd på vid elden.

Igår hängde vi vid en pool och sen såg vi solnedgången på ett café. Han tyckte vi var lite roliga, dricka varmt kaffe i solen som är varm och så fort solen försvunnit gick vi därifrån. Kvällen slutade med en Koh Lanta reunion. Ni vet dom två kända ansikterna jag stötte på i Chiang Mai dom är här nu och dom hade stött på ett till känt ansikte från Koh Lanta så det var trevligt att umgås igen.

Idag har vi en plan på att åka till en farm där dom har kaniner och så kanske till hot springs. Vi får se hur mycket vi hinner med eftersom halva dagen redan gått.

Imorgon går turen tillbaka till Chiang Mai vilket känns lite tråkigt men tyvärr måste jag det då mina dagar i Thailand snart är räknade.

Två nätter i Pai. Jag gillar det här stället.
När jag kom gjorde jag inte mer än att äta och umgås med de som redan bodde här.

Igår däremot vart det en sån heldag igen med mina svenskar, alltså Micke x2 och Jonatan. Dom plocka upp mig på moppen och så åkte vi. Första stoppet blev Pai Canyon, det var fint, roligt och lite läskigt.

Så var vi lite hungriga så då skulle vi åka till ett café där man satt i korgar som hängde i taket och med utsikt över något. När vi kommer dit har dom ingen mat så vi köpte varsin fruktshake och hängde i korgarna.

Eftersom vi inte fick någon mat där så tänkte vi att vi kunde äta på vägen till nästa stopp som skulle vara nå hot spring. Vi åkte i någon timme och hittade varken mat eller hot springs. Så då åkte vi till ett annat ställe där de skulle finnas hot springs och mat förhoppningsvis. När vi kommer dit är det dyrt och det finns ingen mat. Så vi åker vidare igen och hittar en restaurang. Men eftersom mina vänner ska vara vegetarianer så gick ju inte det så bra när tofu var slut så det var bara att fortsätta åka. Nu har vi tagit oss tillbaka in till Pai och jag blir en ofrivillig vegetarian också då vi hamna på en helt vegetariskrestaurang. Men det var gott och jag vart mätt.

Nu var det dags för en powernap. Efter powernapen vart det middag, nästan. Häng på svenskarna hostel och sen en kycklingburgare på ett ställe som egentligen var stängt.

Nu får vi se om jag kommer träffa på mina svenskar nå mer här i Asien. Nu åker dom vidare åt något håll som inte jag åker till.

Idag ska jag ha en såkallad nothing day. Alltså sånna jag har ganska ofta.