Budapest och ett besök på akuten i Malmö

Igår kom vi hem från Budapest. Flygresan gick bra och allt klaffade utan problem. Vi åt frukost på hotellet innan vi åkte, och vi hade inte så mycket att packa, så det gick fort. Budapests flygplats är rätt så stor, så vi hade lite svårt att hitta, men personalen var hjälpsam och visade oss rätt.

Hela resan var bra, men mest intressant var nog Kedjebron, enormt vacker. Allting där var en sån kontrast mot hur det är här. Mycket var så nedgånget.. Skånetrafiken hade aldrig fått köra med bussar i det skicket som kördes där. Ett under att vi inte såg en enda buss som bogserades bort.. det ser man ju nästan dagligen här.

Vi bodde en bit utanför city.. kändes som slummen.. med galler för fönster, höga staket runt de fallfärdiga husen. Men jag skulle lätt kunna bo på samma hotell igen, utforska området, med alla småaffärer. Mitt bland de fallfärdiga husen, låg ett flådigt gym, nybyggt i glas.. sån kontrast.
Det tog ca 10 min med spårvagn till Metron och sen ytterligare 10 min med Metron in till city.
En dag skulle vi till Asia Center.. då blev det 5 min med en annan Metro och sen ca 45 min med en fallfärdig buss. Kändes som vi var nånstans där turister inte åker i vanliga fall. Det var lite lurigt med den bussen. Fick inom om att åka till ändhållplatsen.. men det var en "ringlinje", så det fanns ingen ändhållplats.. den bara gick runt, runt.. Tur en passagerare kunde engelska och kunde säga åt oss när vi skulle gå av.

Billigt var det inte. Jo, maten i tunnelbanan.. och den var överraskande god. Pizzaslice och gyros. Dock sur otrevlig personal.

Hotellet tillhörde absolut inte de lyxigaste, men det var rent och personalen var underbar! Hjälpsamma, trevliga, pratade bra engelska och hade en massa frågor om Sverige. Sängarna där var dock som att ligga på en filt på golvet... stenhårda.

​Vi var hemma vid 13-tiden. Jag åkte och handlade och medan jag väntade på bussen, så tog jag en korv på Sibylla. Sen bestämde jag med en kompis att jag skulle till Lyktorna på kvällen där det var Musik Quiz. Såg fram emot det, tills magen började göra ont. Till slut hade jag enorma kramper, ringde sjukvårdsupplysningen och fick beskedet att åka in.. men till Malmö, då Trelleborg inte tog emot såna fall (hmm). Fick tag på Jan som kunde köra mig. Jag bölade större delen av vägen för jag hade så ont..  men när jag sen kom in till läkaren, så hittade han inget fel.. sa att jag skulle ta en Alvedon och om jag inte blev bättre inom några dagar, så fick jag kontakta min vårdcentral.
Töserna var oroliga, men Jessica bjöd Jenny på pizza.. jag avstod från mat, men fick en paket yoghurt av Jan för att få nåt i mig. Typ 3 matskedar lyckades jag med.
Var hemma vid 22 och la mig direkt.. hade så ont att jag övervägde att ringa ambulans.. men så blev det längre mellan kramperna.. och till slut somnade jag. Vaknade sen, det var mörkt ute och jag hade inte ont. Tänkte att jag nog kunde jobba ändå, tills jag såg vad klockan var.. 6.05... Nej.. lika bra att somna om. Och det gjorde jag och sov till 10.15.

Drack en kopp kaffe och sen åt jag en halv tallrik yoghurt. Fick lite ont av yoghurten, men det gick över igen. Jag är öm i magen.. det är väl muskler som jag inte visste fanns, som fått jobba i natt... Hoppas på att kunna jobba i morgon, saknar mina kollegor. Hur jag ska orka fixa nån middag/jobbemat vet jag dock inte, jag är helt slut och har ingen som helst matlust. Nån som vill fixa min jobbemat??

Nu ska jag bädda ner mig i sängen, antingen starta tvn eller läsa klart boken jag började på i måndags och som är så bra och rolig!