Hällevik i Blekinge

Igår åt vi Tacos i Lisa, det har blivit så att vi oftast äter det på vår premiärtur. De är en eländig uppkoppling i Tosteberga, en plopp på 4G och ibland går det över på 3G. Det blev svårt att uppdatera. TVn fungerade däremot och vi tittade på premiären på Let´s Dance. Vi har nog blivit vanemänniskor för jag saknade de andra programledarna, mest David Hellenius. Jag vänjer mig såklart, egentligen är jag inte emot förändringar.

På natten blev jag så dålig, illamående och helt omöjligt att sova, för varmt och ja det mesta var fel. Premiären blev inte riktigt som tänkt. Jag tror jag åt för mycket vitlök i såsen till Tacosen, tål inte det, men tycker det är så gott, jag hade glömt det. Jaja, det blir bättre inatt. Jag fortsatte och promenera i området på förmiddagen, det blåste jättekallt och vi bestämde oss för att köra till annat ställe (bättre uppkoppling också) hoppades på mindre vind.

Fin frukostutsikt.

Här var det morgonsamling och vilket tjatter.

Jag hade sett ut en ställplats på Sölvesborgs golfklubb och dit körde vi. Då började vårt vanliga velande, nej, det känns inte kul, ska vi stanna här? Nej, vi kör vidare. Vi har länge kollat en ställplats 4hearts bara några km bort och körde dit. Nej, kändes inte heller bra, vi kör ner till hamnen i Hällevik. Hamnar brukar gå bra. Vi vill gärna stå där det händer något, ensamma är inte vår melodi, har aldrig varit, inte när vi seglade heller. Det vi glömt bort är att det är för tidigt på säsongen. Allt stängt också i Hälleviks hamn, men jag ringde hamnmästaren och vi kunde stå där, kostade inget eftersom de inte öppnar förrän nästa söndag. Vi hittade ett eluttag, han sa att det var ok om vi hittade något. Det blev ju bra, här står vi inatt.

Vi tog en promenad och tittade oss omkring. Det är fint och på sommaren är det säkert väldigt trevligt.

Dessa gamla stenbryggorna byggdes alldeles i början av 1900-talet, det är inte ofta man ser att de finns kvar.

Många jättefina hus.

Jag tog ut en stol och satt sedan i solen i lä för vinden och läste. Så skönt. Till slut blev jag hungrig och gick in för att fixa middagen.

Idag hade vi Peka potatisgratäng och resten av Fläskytterfilén som vi hade häromdagen.

När vi ätit klart och jag diskade upptäckte vi att vattnet i stort sett var slut. Vi hade försökt tanka i Tosteberga, men vattnet är avstängt överallt även här. Vi hade redan bestämt att åka hem imorgon så det var ingen fara. När jag kokt kaffe till oss så satte Harald på TVn. Vi fick inte in fungerande kanaler! Det kan vara väldigt olika var man står någonstans. Alltså, vi stirrade på varandra och sa båda två, vi kör hem. Vi skulle ju se finalen på Farmen. Tja, det är ju ungefär som vanligt alltså när vi är ute.

Nu sitter vi här hemma och väntar på finalen. Allt har gått bra och vi är ändå nöjda med testet.