GUIDELINES FOR 2019

Nu under de sex första dagarna på det nya året har jag funderat lite på om jag ska sätta några nyårslöften/nyårsmål eller skriva någon bucketlist. Jag har gjort det många år och ja, det kan ju vara roligt att ha mål man försöker nå men jag vill verkligen inte göra det till något man bara får ångest över i slutet av året när man inser att man kanske var lite väl... ivrig? när man skrev dom i början av året. Men samtidigt vill jag ändå ha några saker jag ska försöka uppnå/fokusera lite extra på. Så det blir mer riktlinjer istället för mål. Guidelines!

1. Shoppa mycket mindre

Det här är något som jag verkligen ska fokusera på. Minska i all onödig shopping, det blev lite väl mycket sånt i höstas :-) Kläder behöver jag ju verkligen inte mer av, och om jag verkligen vill shoppa något får jag fan göra det på loppis. Sen finns det ju några saker jag nog kommer behöva köpa (högst upp på listan nu står ett par nya utebyxor och en hjälm) så sånt får jag ju ha överseende med helt enkelt.

2. Bli bättre på att rensa och göra mig av med saker

Detta hör väl ihop lite med föregående punkt, jag borde bli bättre på att rensa ur alla skåp och sälja bort onödigt skit och inte bara köpa mer och mer tills skåpen blir fulla. Jag har alltid haft ganska svårt att rensa för jag tänker liksom alltid att ''jag kanske behöver det här någon gång i framtiden'' men näpp, år 2019 är året när det kommer ryka saker så det står härliga till. Gud vad skönt det ska bli.

3. Få igång en bra sömnrutin

I november kom jag in i världens bästa sömnrutin, och jag mådde SÅ bra av det! Gick och la mig typ 21:00 varje kväll och vaknade av mig själv vid 06:00, jag tror liksom inte ni fattar hur mycket energi jag hade eftersom jag sov såå bra. Så speciellt sen när det närmar sig vår kommer jag nog börja stiga upp tidigt eftersom jag älskar att se när det ljusnar till på morgonen, men nu på vintern är det ju inte riktigt lika kul att stiga upp typ 05:00 när det är kolsvart.

Känner att det här blev lite råddigt men min point är iallafall att jag ska försöka gå och lägga mig och vakna vid samma tid så ofta som möjligt, och sen mot sommaren börja stiga upp ännu tidigare och ta vara på morgnarna.

4. Träna mera kondition & vintersporter

Denna punkt är ju lätt den som jag tvekade längst på om jag ens skulle ha med på mig lilla lista, eftersom det sällan brukar vara lyckat att göra massa ''träningsmål''. Men, jag ska faktiskt försöka träna mera konditionsträning under hela året för jag mååår ju så bra av det. Det må vara jobbigt att ta sig ut på en springrunda ibland men jag ska verkligen försöka. Nu på vintern ska jag också se till att skida så mycket jag bara orkar och hinner, ifjol stod jag liksom inte på skidor en endaste gång (!!!) så i år ska jag nog se till att samla några kilometrar, eftersom skidning är den roligaste träningsformen jag vet. Efter fotboll.

Ska också se till att skrinna lite i år, tror inte jag har skrinnat sen sjuan i högstadiet men vi kommer skrinna en del på jobbet så jag ska också försöka ta mig iväg och skrinna lite på fritiden. Får dra med Elinne eller Jimmy, det blir nog kul!

5. Se till att få i mig vitaminer

Sist och slutligen ska jag vara noga med att äta så mångsidigt jag kan, och även ta lite vitamintillskott för att förhoppningsvis hållas frisk. Jag har mer eller mindre varit förkyld hela hösten så jag hoppas verkligen att jag hålls frisk under våren.

Så där har vi några saker jag kommer fokusera på i år. Har också några punkter till men dom kanske jag delar med mig i ett senare skede. Det ska iallafall bli spännande att se hur detta år formar sig!

Kram, Chevelle

Gillar

Kommentarer