Hej på er.
Idag skiner solen i lilla Varberg. Jag startade dagen med frukost och därefter Boxcross med Eric. Efter att jag duschat lagade jag tomatsoppa till lunch, så enkelt och så gott. Jag och mamsi åkte ner till stan en sväng och jag fick köpt mig en ny parfym. Är så sugen på att shoppa lite nya kläder, men hittar absolut ingenting i affärerna? Tur att ett besök till huvudstaden väntar nästa helg!

Eric kom nyss hit och om en timme kommer även Isac. Vi ska laga mat och bara ha en härlig lördagkväll tillsammans, så mysigt så. Ha en fin kväll!

Godmorgon Fredag!

Kroppen ömmar av träningsvärk och humöret är på topp. Jag ska alldeles strax åka bort till jobbet för att bocka av veckans sista arbetsdag. Direkt efter jobbet väntar ett svettigt spinningpass, sedan går jag på helg! Min fredagskväll ska jag tillbringa hos Eric. Detta låter som en riktigt bra fredag i mina öron.

Jag ser fram emot en lugn helg. Jag har haft en riktigt bra träningsvecka och har några härliga pass kvar innan en ny vecka börjar. Allt är så bra just nu. Trevlig helg!

HEJ. Det är måndag och en ny vecka är här. Det är lätt att göra veckans första dag till något segt och tråkigt. Därför bestämde jag mig idag för att vända på det och kickstartade veckan på gymmet tidigt imorse. Efter intervaller och några magövningar gjorde jag mig iordning och körde bort till jobbet. Jobbdagen flöt på riktigt bra. Väl hemma svirade jag om till varma promenadkläder innan jag och Lisen gick en lång runda i snöyran. Massa snack med min favorit är aldrig fel.

Efter en god fiskmiddag har jag bara tagit det lugnt. En varm dusch och ett avsnitt av Wahlgrens värld. Nu laddar jag inför morgondagen, en jobbdag följt av ett träningspass väntar då.

Pussar.

Ni anar inte hur mycket jag filmade under vår resa. Totalt har jag 4 x 32 GB minneskort från min GoPro, och JA det tar tid att gå igenom allt material. Här har ni första delen, förhoppningsvis kommer nästa del inom kort! Det är verkligen blandade känslor att kolla tillbaka på denna resa. Jag hade det så fruktansvärt bra att det nu är jobbigt att kolla på bilder och filmer från alla fina och roliga minnen. Evigt tacksam att jag fick göra denna resa med min bästavän. Australien är bäst.

Jobbveckan avslutades med kickoff i Göteborg. Lunch, konferens, beachvolleyboll och "beachparty" stod på schemat och jag hade en riktigt bra dag/kväll/natt. Imorse åt vi en god hotellfrukost innan vi rullade mot Varberg igen. Jag har packat upp min väska, lockat håret och är nu redo för kalas. Eric fyllde år i december, och NU är det dags för släktkalas - bättre sent än aldrig.

Ikväll ska jag äta tapas med en favorit. Vilken perfekt lördag detta blir!

Johanna

Godkväll <3

Dagar och veckor rullar förbi. Jag har nu börjat komma in i mina uppgifter som ekonomiassistent vilket är otroligt skönt. De första dagarna tänkte jag att "detta kommer jag ALDRIG att lära mig". Tidigare i veckan drog jag på mig en tråkig förkylning som ännu inte är helt borta. Min helg har därför varit lugn. Jag har ätit och druckit gott, vilat, sovit och bara myst. Ikväll har jag tagit en lång dusch, målat naglarna och vårdat ansiktet med en ansiktsmask - en perfekt söndagskväll med andra ord. Nu hoppas jag att min kropp är redo för en ny jobbvecka. I slutet av veckan väntar kickoff, men mer om det då.

Johanna

Livet fortsätter.
Jag har levt livet som arbetslös i ungefär två veckor. Jag har börjat träna. Utan att ha skickat in mitt CV fick jag två jobberbjudanden på en vecka - hur ofta händer det? I måndags var min första dag på mitt nya jobb, som Ekonomiassistent på Arvato. Ett jobb som skiljer sig helt från vad jag sysslat med innan. Mitt första kontorsjobb. Jag är så glad över att kunna bära mina egna kläder på jobbet. Jag kan styra över mina jobbtider. Jag har en fast månadslön. Ja, ni förstår. MEN det är självklart väldigt mycket att lära sig. Jag har aldrig jobbat med ekonomi tidigare men det sätter sig förhoppningsvis efter några veckor. Hoppas att allt är bra med er.

KRAMAR.

Ja, hörni, var ska jag börja? Ni har följt en del av resan här, men varken ord eller bilder kan tala om vad jag upplevt under mina två månader på resande fot. Under hela 2017 drömde jag om resan, som jag så länge velat göra. Jag hade höga förväntningar, och de överträffades. Vilket land! Vilka människor! Vilken natur! ALLT var perfekt. Jag tillbringade alla dygnets timmar med min bästavän och kärlek. Massor av skratt och kärlek.

Jag ville verkligen inte hem. Vi pratade om att strunta i den där flygbiljetten som skulle ta oss tillbaka till Sverige, men visum och annat skulle göra det svårt för oss att stanna. Vi åkte hem i början av januari, och jag har troligtvis aldrig ångrat något så mycket. Det är ju så svårt att komma tillbaka till ett land som Sverige, till en stad som Varberg, efter det att man har rest i varmt, vackert och öppet land - där människor pratar med varandra. Usch för Sveriges individualism.

Kort och gott - jag har haft mitt livs drömresa. Jag vill tillbaka till Australien, helst igår.

Hej kära vänner.
Idag sov vi ut och tog det riktigt lugnt. Vid 13 lämnade vi hotellet och åkte in till stan. Vi gick till Sydney Harbour Bridge för att ta del av den fina utsikten. Efter att vi knäppt några bilder där slog vi oss ner på en restaurang. Nu närmar sig klockan 17 och vi ska hoppa på tåget och åka tillbaka. Ikväll ska vi på bio och bara mysa.

Imorgon väntar nya äventyr!

HEJ och GOTT NYTT ÅR.
Idag är det första januari och jag har nyss vaknat. Min nyårsafton var riktigt bra och det var häftigt att få uppleva den stora dagen i Sydney. Dagen startade redan klockan 05 då vi klev upp, åt frukost och gjorde oss iordning. Väl inne i centrum träffade vi några vänner och började köa. Vi köade i flera timmar in till Mrs Macquaries point. Vi fick en bra plats med utsikt över Sydney Harbour Bridge och Operahuset. Vi åt gott, pratade, skrattade och bara hade det bra i solen. Kl 21 sköts de första fyrverkerierna upp. Nästa fyrverkeri-show var såklart på tolvslaget. Att se himlen lysas upp i vackra färger i denna staden, tillsammans med min kärlek - det var inte dåligt.

Jag kunde inte önskat mig en bättre start på det nya året. Mitt 2017 var underbart och fullt med stora minnen. Nu ska jag se till att 2018 blir lika bra!