God fredag, håper alt står bra til med dere. Dagen i dag har utelukkende bestått av trening på morgenen, og litt lesing nå på formiddagen. Senere bærer det av sted til bestemor for litt fredagskos! Tenkte å gi dere en walkthrough av min treningsrutine slik det har vært denne uken, og slik jeg ønsker at det skal fortsette å være de kommende ukene. Prøver å trene typ 4 ganger i uken, må fokusere litt på skole også, men dersom det er åpninger for det kan det alltids smyge seg inn en økt til.


Mandag: legday - med hovedfokus på lår og legger

Tirsdag: armer + bryst

Onsdag: hviledag/rygg + skuldre

Torsdag: legday - med hovedfokus på rumpa

Fredag: intervall (cardio) + mage

Må også legge til at noen uker blir det naturligvis flere økter, mens andre ikke. Tenker at det er viktig å høre på hva kroppen vil, og dersom kroppen sier i fra at det ikke fungerer i dag, burde man høre på det i aller største grad. Vil også anbefale at dersom du ikke har trent mye tidligere er det lurt å sette seg små mål underveis, og ikke tenke at man skal få til 6 økter første uken man trener. Selv har jeg trent håndball aktivt i flere år, men ga meg i fjor, og kroppen min er dermed vandt til tøffe treninger flere ganger i uken, men merker nå at en 6 økt denne uken ville blitt tøft, og da velger jeg å utelukke det.


Håper fredagen deres blir bra og at dere tar helgen helt ut og koser dere, det skal hvert fall jeg!

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - Klikk her

Likes

Comments

Gårsdagen var mildt sagt slitsom, haha. Startet dagen med arms og chest, noe som absolutt ikke er min sterkeste side da jeg ikke har sååå mye muskler i overkroppen. Dette resulterte i en litt dårlig økt, og jeg valgte derfor i går kveld og dra og trene intervaller. Merket jeg angret da jeg løp på mølla, men var en ufattelig deilig følelse etterpå. Var vel oppe i 186 i puls, noe som er rundt 93% av makspuls om man bruker den tommelregelen, haha. Slet faktisk med å få pulsen ned igjen når jeg skulle sove, kroppen var så stoked. For å virkelig sette prikken over i'en for treningen i går spiste jeg en deilig, lett, sunn og god middag. Kan sikkert lage oppskrift om det senere. Nå er det snart senga for min del, før det er ned på trening i morgen for ei real rumpeøkt.

Likes

Comments

Ah, jeg drømmer meg langt bort nå etter det enorme snøfallet som kom tidligere denne uken. Merker på kroppen at det trengs en liten timeout og en lang ferie til et eksotisk og varmt land. Begynte faktisk i går å se på turer til Hawaii, aldri vært der før, men ut i fra bildene ser det ganske så ålreit ut. Studentlommeboka tillater ikke akkurat en spontantur til Hawaii sånn right away, men har ett indre håp om at sommeren 2019 sitter jeg på et fly avgårde til et ferieparadis uten like. Så om noen har vært der tidligere, hit me up med hotellanbefalinger og hvor mye ish man burde spare på forhånd. Skal leve på havregryn de neste månedene for å spare opp til dette, garantert.

Bildene er lånt fra WeHeartIt.

Likes

Comments