Tips from the coach pt. 2

Hej, gjorde ju för några dagar sedan en del 1 av denna typen av inlägg och här kommer nu resterande 6 punkterna och del 2 på vad vi servicemänniskor inte uppskattar att du som kund/gäst gör.

- Stoppa inte servetter m.m. i koppar med dryck kvar i. Vi förstår att du försöker hjälpa men det gör du inte, det blir bara äckligt och jobbigt för den som plockar disk.

- Är du den som tar extra socker, träpinnar, tandpetare, servetter etc? Ta inte sönder dessa i tusen bitar och lämna på bordet. Det ör JÄTTE onödigt.

- Plocka upp efter er / era barn om ni skräpar ner, det är väldigt nonchalant och respektlöst att lämna er sittplats som ett bombnedslag. Du hade väl inte gjort det hemma, antar jag?

- Stoppa INTE ner använda blöjor i take away muggar, på brickorna eller i påsar på bordet. Helt ärligt? Vad får er att tro att det skulle vara okej? - det är otroligt ofräscht faktiskt. Hade du själv velat sätta dig vid ett bord där det står en take away mugg med en gammal blöja i? - näe tror inte det va.

- Om jag eller min kollega står och putsar på montrarnas utsida, snälla var inte den respektlösa personen som petar med dina fingrar, mitt på montern, framför oss när vi står och gör rent. Du får gärna visa men utan att peta på montern.

- Vi kan vårt sortiment, så när du kommer fram till kassan. Säg bara vad du ska ha & om du inte vet vad den heter, beskriv den. Vi ”vill” inte ”följa med dig dit bort” när det är milslång kö och du ska visa att du vill ha något så enkelt som en kardemummabulle.

Detta var andra och sista delen. Folk kommer alltid vara folk. Och vissa människor kommer alltid tro att de är bättre än andra och kan beté sig hur som helst. Det kommer man verkligen inte ifrån. Men tror att de flesta inom service kan relatera till dessa punkter faktiskt. Så, tack för mig!


Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229