Tips from the coach pt. 1

Då jag jobbat inom cafébranschen i snart 4 år så har jag fått lära mig en hel del om vad service innebär och vilka typer av människor man får träffa. Så nedanför kommer nu 5 punkter, det kommer en del två på detta, på vad vi servicemänniskor inte uppskattar att du som kund/gäst gör. Talar nog för många av av oss som jobbar inom service när jag skriver det här.

- Prata inte i telefon - detta är fruktansvärt otrevligt och nonchalant när du kommer fram till oss i kassan. Du förlorar ALL respekt som du nånsin hade kunnat få av oss.

- Lyssna på vad som sägs i kassan; vart du hämtar din mat, dryck eller annan nödvändig info.

- Kom ihåg vad du beställt, så att du tar rätt kaffe/dryck eller maträtt.

- Lyssna efter vilken dryck som ställs ut vid handoff/stället där drycken ställs ut när den är klar, så slipper vi i service upprepa oss tusen gånger för att du inte har varit uppmärksam och lyssnat. Det är fruktansvärt irriterande att behöva upprepa sig.

- Samma lika när du frågar vad tex ett bakverk innehåller, lyssna då på vad vi i service säger. För samma här, vi vill inte upprepa oss tusen gånger för att du inte lyssnat på svaret på din egna fråga.

Det var allt för nu, men glöm nu inte att det såklart finns underbara människor som gör att man faktiskt fortsätter jobba inom service. Er tackar vi tusen gånger om, ni gör våra dagar! <3
del 2 kommer inom kort.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229