Cu chi tunnlarna och Mekong delta

Nu har jag verkligen kommit in i vardagen här och alla rutiner. Lärt känna barnen, de vuxna på barnhemmet, staden osv! Helt fantastiskt här på alla vis!!!

På helgerna har vi även hunnit med en hel del utflykter! Första helgen var vi på Ben Than market, en enormt stor marknad som är väldigt känd och ligger mitt inne i centrum.

Andra helgen åkte vi till Cu Chi tunnlarna. De tunnlarna de använde under Vietnamkriget. Där hade vi en guide som gick med oss genom djungeln. Har nu testat att (krypa!!!) i tunnlarna. Jag kan säga att jag är verkligen inte avundsjuk på de människor som levde där.
Såå spännande men ganska läskigt!! 🙄

Tredje helgen åkte vi på en två dagars utflykt på Mekong-floden. Floden går genom Vietnam, Kambodja och ändå upp till Kina. Vi åkte med en supermysig gammal träbåt längs floden, besökte massor av olika små öar med olika aktiviteter. Tex. Bi-odling, buddistiskt tempel, tropiska frukter provning, nudeltillverkning, vietnamesisk folkmusik, godistillverkming osv.
Så mysigt med flera stopp på vägen!
Efter denna dag spenderade vi natten på ett hotell och dagen efter så var det dags för Floating market. Ett hundratal båtar som hade alla möjliga saker som de sålde. Såå mysigt att åka runt där och kika. Senare under dagen åkte vi i en liten kanot genom en fantastiskt fridfull liten flod, mitt inne i djungeln.

Bästa jag gjort att göra denna resa. Alla borde göra detta. #Vietnam 🇻🇳❤️

Irene
Jag förstår att ditt äventyr i Vietnam är över för den här gången! Tack för att du har berättat för oss hur du har det. Så kul att se dina bilder! Ska bli spännande att höra från Indien - Goa.
Kramar från oss
Carolineebergqvist
Carolineebergqvist,
Ja det är ju tyvärr deet.. Älskade verkligen Vietnam och vill definitivt tillbaka! Massa kramar till er, vi ses snart❤️