.. Roligare blev inte mitt bildgalleri denna vecka 🤡
Igår åt vi lövbiffsrullader och potatisgratäng här hemma med Niklas vän som är här, sen blev det en sväng på krogen. Idag har jag pluggat och planerat kvällens middag, då alla systrarna är samlade🍷 🌟

Gårdagen var mysig 💝
Kom hem till en nyskurad lägenhet och fina rosor. Sen drack vi champagne och jordgubbar och Niklas hade förberett en Trerätters meny
förätt: blåmusslor gratinerade med vitlök, olja, permesan och persilja
varmrätt: en risotto med skogschampinjoner och en laxtornedo
Efterrätt: chokladmousse gjord på avokado och färska hallon

Så himla gott allting att det inte ens blev nån happy ending för vi fick matkoma och somnade kl 22 när vi skulle lägga oss för att se en film haha <3 chokladmoussen var t o m godare än en vanlig!

Imorse åkte vi och fikade innan en heldag på universitetet.

💝

Torsdagskvällen började på vårt hotellrum med en flaska bubbel, fortsatte i hotellobbyn innan le rouge och slutade med en drink uppe i gondolen 🙌

Fredagen var solig och vi tog färjan till djurgården för ett besök på vasa museet. En fantastisk bit av en svunnen tid.
Tog en lunch på Fridays och drack godaste smoothien.

Fredagkväll 🌹

Lördag- gick på stan, tog en drink på Haymarket, åt i kungshallen och lagade middag hemma.

Söndag- premiärbesök på mall of Scandinavia (alla kom tomhänta därifrån), drack några Irishcoffe(😌) & åt sushi innan det var dags att säga hejdå. Nu-Arlanda och planet är självklart försenat.. 👌

Sitter på flygbussen från Arlanda påväg till hotellet. Kunde egentligen bott hos nån av mina systrar men vi lyxade till det lite.. 💕 ikväll ska vi träffa systrarna och äta 3 rätters på le rouge, ser fram emot detta 🙌

Niklas gjorde cesarsallad med hemmagjord dressing till lunch, så gott att jag skulle kunna äta det varje dag 👌

Det är ganska bra att va hundvakt ibland, då får man en anledning att gå ut. Och idag är verkligen vädret på topp!🌞
Själv känner jag mig inte helt på topp. Känner frustration och stress över skolan, småbråkar för ofta med N över ingenting och sen igår har jag vart hängig med feber, ont i huvudet och halsont.

Hoppas det går över för imorgon ska vi dra på en wknd till Stockholm 🌹👫

En helg i det lilla samhället min släkt kommer ifrån. Gosat med mina små kusiner, grillat Korv, åkt pulka, badat badtunna och bara haft det bra med familjen. 🦋

Och nu är vi på plats i vår stuga i Småland
Sitter framför brasan och dricker vin, så mycket mer behövs inte ❤️ och mamma gör vildsvinsbiffar 👌

Nu är jag precis hemkommen från en simulatorövning, idag lastade vi en LNG tanker. Imorse hade vi en timmas föreläsning innan jag passade på att åka till gymmet med halva familjen. Jag och mamma gjorde en inBody-mätning och resultaten var inte roliga!! 😅 jag hade 33.6 i PBF (percent body fat) som är alldeles för högt,  18-22 är "normalt" och jag låg också strax under gränsen för ett för högt BMI😱Den räknade ut att jag skulle gå 10.5 kg i fett för att bli "ideal".  Trampade på lite extra på crosstrainern när jag förstod hur illa det var ställt haha!

Dagsformen. Jag tror inte jag bör gå ner 10.5 kg men 4-5 ska jag kämpa för! De senaste veckorna har jag vart flitig på gymmet, men det är nog maten det fallerar på..

Blev en myslunch på stan idag ❤️

En heldag i skolan, ett gympass( var bara 5, 5km på bandet iofs) och en god purjolökssoppa med stekt bacon, krutonger och sotad purjolök.

Fick såhär fina naglar av min fina Madde igår 🙏 var länge sen jag hade förlängning så jag känner mig så fin nu 🙆

Lång mysmorgon idag, igår var det galej så vi är lite segstartade idag. Vi var även på ett boxningspass igår, jag och Niklas, så kul att kunna träna tillsammans! Ska ut och röra lite på oss snart och ikväll ska vi på middag.

2 bilder från veckan so far. Mest börjat kl 10 på morgnarna, det är så skönt att hinna gå upp och hinna äta frukost ordentligt innan man ska kicka igång dagen. Älskar frukost och vill alltid tända ljus och sitta och dricka te läänge 😁 och igår var pappa hos oss på fika, och vi fick hans senaste trofé. Tyckte den gjorde sig fint bland våra tavlor i köket och under Texas longhornen. Bilden till vänster för ett år sen idag, nyss hemkommen från Thailand.. 🤤

Väggen innan.

Före

Efter

Igår var vi på Ikea en sväng, köpte bland annat gardinskenor att sätta upp i köket. Ser ni vilken skillnad det blev för rymden i rummet? Verkligen ett lyft! Väggen upplevs större och mer ombonad och vi får mer ljusinsläpp. Köpte ett par billiga gardiner och hängde upp för att se resultat, men meningen är vi ska att ha de mörk grå sammetsgardinerna nedan(finns på jotex) .

I fredags åkte vi till Öland. Stannade och intog öländska kroppkakor på vägen-finns det nått godare? Grillade och mös med hästarna när vi var nere i huset💕

Åkte in till Kalmar på Lördagen, en speciell dag då jag och N firade 3 år..

Hoppade in i duschen och la oss och kollade på designated survivor (vi har varit fast i den serien några dagar nu..) innan vi öppnade bubblet och började göra oss iordning för middagen

Vi åt en 7 rätters avsmakningsmeny på postgatan i Kalmar, en mysig restaurang vi aldrig varit på tidigare. Innovativa och goda rätter, skulle behövas ett till inlägg om jag skulle förklara vad allting var haha.. Guldkorn va gösen som serveras med gräddig sås på champagne och krispig grönkål samt fördrinken "kalmar mule" 🌟

Hade en mysig morgon idag och spanade in vårt nya fina malkars gym under dagen. Kvällen har spenderats med familjen, mamma gör alltid godast söndagsmiddag 💕