#nouwseptemberchallenge

Fitness & Hälsa, Kost & Recept

Godmorgon fina, denna regniga morgon. Vet inte hur ni har det men här öser det ner. Vila och återstart är vad jag ska göra nu i en till två veckor. Känner att min kropp behöver det efter 6 veckor intensiv träning. Jag har lärt mig lyssna på min kropp genom många misstag och skador som uppstått pga att jag ignorerat mina smärtor. Just nu gör min ischias sig påmind också, så dags att ta en paus.

Jag ska till min osteopat på tisdag och knäcka till kotorna och lossa låsningar och spänningar. Men i övrigt ska jag fortsatt äta bra, hälsosamt, men bara ta långa promenader och göra rörlighetsövningar. Kommer även lägga in lite mer kroppsviktsträning sen innan jag övergår tillbaka till styrketräningen. En del Tracy Anderson, som mer fokuserar på de mindre muskelgrupperna.

Kommer därmed också gå på en mer lågkolhydratskost, för jag behöver inte så mycket energi då jag inte styrketränar för fullt. Detta är min plan för kommande veckor, sen vet jag att planer kan behöva ändras, man kan aldrig hugga dom i sten. Men första två veckorna kommer bli lugna. Det är viktigt att vila emellanåt och bryta lite mer radikalt med det som kroppen är van vid. Återhämtning är nog en bristvara hos många som tränar. Det är lätt att bara köra på. Så ge dig tid till vila och återhämtning. Det är mitt råd till dig idag. Ha en fin lördag...

nouw.com/septemberchallenge

Gillar

Kommentarer