Träning under mammaledigheten

Att få rutin på träning som mamma!

A&O är verkligen planering och att alltid ligga ett steg före. Jag har väldigt strikta rutiner med Phoenix men även mig själv vilket har gjort att det är rätt enkelt för mig att planera och han har fått in en och samma rytm.

Varje dag startar jag med att Phoenix väcker mig oftast mellan 8.30-9.30 så är det dags för han att äta och sedan frukost för mig.

Sen ger vi oss ut på en raskpromenad på minst 40 minuter. Även om vädret inte är det bästa eller jag hellre vill ligga kvar i sängen så går vi ut. Framförallt för att han sover bättre och längre ut men också för att det finns massa forskning som visar hur viktigt det är med frisk luft. Men även för min skull, eftersom han sover får jag egentid och kan gå en riktig långpromenad och lyssna på massa hög musik.

Några dagar i veckan försöker vi även gå till gymmet och köra ett pass tillsammans med mammorna i mammagruppen eller själva. Hinner jag inte det så kör jag ett träningspass hemma. Har upptäckt att det är riktigt effektivt att köra hemma om det inte fungerar med gymmet. Hittils har han varit väldigt nöjd med att hänga på gymmet så det är jag väldigt tacksam över. Han är en sån enkel och snäll bebis. 💪❤️

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229