KOM IGÅNG MED TRÄNINGEN FÖR HÄLSANS SKULL


TIPS FÖR ATT KOMMA IGÅNG
1. Sätt inte FÖR höga krav på dig själv och träningen.. - Tror vi alla känner igen oss i att sätta orimliga mål i början för man är SÅ peppad och sen vips har man tappat det alldeles för fort? Sätt rimliga mål ex 2 pass i veckan så man får in en rutin och om det blir fler pass än målet så är det bara något positivt.

2. Hitta ett träningssätt som du tycker är roligt.. Den bästa träningen är den som blir av. Så kör den träningen du tycker är rolig vill du gå på Zumba så gå på det eller är det grupp pass eller boxning. Hitta din träningsform.

3. Gruppträning tycker jag gör det så mycket lättare att komma igång och du vet att passet blir bra. Där finns det oftast något som passar alla och det är ett bra och lätt sätt att komma igång med träning och få in en rutin. .

4. Prata ihop dig med en kompis eller sambo och träna tillsammans... Om man är två är det inte lika lätt att hoppa över att träna i sista sekund. Ett tips för att börja träna på gym är att bestämma fasta dagar och tider så ni kan planera utefter detta. Åh vad jag saknar Sara nu för vi tränade så bra tillsammans. Bästa knepet för att komma igång.

5. Målet med din träning vart vill du och varför tränar du? Som i mitt fall jag vill öka i vikt, bygga massa och få en stark kropp som är hälsosam. För mitt egna välmående! Bara det ger mig fokus, en vilja och visionen om att jag vill visa att jag ska klara det. Vad är ditt mål?

6. Se till att äta ordentligt & dricka mycket vatten - det mår vi alla bra av! Detta tänker jag på så mycket senast, vatten drickandet hur mycket det påverkar så DRICK vatten. Maten och kosten Så viktigt att få i sig ordentligt och rätt kost. Denna förändring som jag försöker ändra har gjort min hy mycket bättre, mår bättre i kroppen och känner mig piggare, tänker på kosten samt minska med socker. ALLT detta hjälper även energi nivån så du orkar träna så väldigt viktigt för att hålla motivationen uppe.


HÖSTEN ÄR HÄR OCH DAGS ATT SÄTTA NYA MÅL & se det som en nystart. Jag har senaste halvåret tänkt mycket på min kropp och hälsa i den mån jag inte faktiskt gjort tidigare. Jag har mer accepterat min kropp och allt efter sjukdomen. MEN nu när jag börjat blivit äldre och känner själv att jag tycker min kropp borde vara med stark , bygga upp mer massa i muskler. ( Den enda som kan påverka är en själv - därför börjar det med mig ) Nu vill jag verkligen ha en förändring då jag hela mitt liv haft väldigt svårt att gå upp i vikt trots att jag äter otroligt mycket och ändå bra med mat. Men där måste det också till ytterligare mer mängder och bra kost. Jag vill upp minst 5 kilo i vikt och helst mer speciellt när jag senaste månaden tappat 2 kilo vilket känns jobbigt och som en större uppförsbacke.

MEN jag är ändå redo för min utmaning även fast det ALDRIG fungerat i hela mitt liv att gå upp i vikt då jag haft samma vikt sedan jag var tonåring.. ( IRRITERANDE och ger mig oftast besvikelsen som gör att jag ger upp som säkert många kan känna igen sig i oavsett om man vill gå upp eller ner i vikt? ) Endast träning på gym fungerar inte, PT har jag inte vågat än då jag har sånt speciellt förflutet och kan inte köra sönder kroppen och behöver då hela paketet med kostrådgivning uppföljning då jag äter 24/7 och har väldigt lätt att köra slut på kroppen och då hjälper ingenting. SÅ TRÅKIGT och svårt!! Men jag vill SÅ GÄRNA!

Haft olika dietister i över 15 år och som ni ser har dem inte hjälp mig så bra och mer gett mig näringsdrycker att dricka om dagarna.. Faktiskt väldigt besviken på många av dem och inte alls fått något som verkligen hjälpt mig. Så nu finns det bara en utväg och det är att göra det själv och lära mig längst vägen med kosten.



Därför blir det start med mig själv, det har varit alldeles för lätt att köpa ett gymkort som kostar massor som ej används och jag känner mig inte hemma där om jag inte få träna med Sara eller gå på pass. SÅ NU har jag investerat i en yoga matta och en kettlebell för att börja träna mer hemma då jag inte ska förbränna utan med bygga och då är det bäst att börja hemma då man kan göra så mycket övningar har även några till saker som jag ska köpa hem .

MITT MÅL per vecka :

3 dagar i veckan köra hemma pass på terassen då min bästa vän Sara satt ihop till mig med bra övningar för hela kroppen utspritt på olika dagar. (Inte kommit igång än )

1 dag i veckan gå på Olinas strand pass med mycket styrka och ett riktigt käftsmäll pass för hela kroppen. (Hat fått in som rutin varje Torsdag )

Gillar

Kommentarer

klingjulia
klingjulia,
Bra tips!! ❤️nouw.com/klingjulia
BYSOFIA
BYSOFIA,
Så kul att du gillade det fina du KRAM KRAM nouw.com/bysofia
JohannaAxelsson
JohannaAxelsson,
BYSOFIA
BYSOFIA,
Så glad att du gillade det KRAM KRAM & ha en fin dagnouw.com/bysofia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229