ÅRSRESUMÈ 2016

Tänkte göra en liten "tog flera timmar" årsresumé då året 2016 har varit ett helt magiskt år på alla sätt och vis. Allt vi har gjort under detta året kommer bli svårslaget. Så mycket vi upplevt, har utvecklats som person så mycket och att få göra detta tillsammans med livets kille, Emilio. Den människan som gör mig till den lyckligaste. Har knåpat ihop lite månad för månad med bilder. Det har varit ett kanon år men jag kan bara säga såhär, åhh vad taggad jag är inför 2017. Känner på mig att även det kommer bli ett kanon år även fast vi är tillbaka i Sverige. Jag är redo! Tack 2016 för allt du gett mig du kommer vara ett speciellt år att lägga i minnes boken!

JANUARI

Vi välkomnade Mamma och Emmy till Australien då vi firade in det nya året under Harbour Bridge, åkte på en magisk resa till Hamilton Island där vi snorklade i Barriärevet, åkte till Whitsundays och upptäckte Sydney tillsammans. Oförglömliga minnen! Lyckan av att de kom till oss i Sydney! Åhh här mådde man!

FEBRUARI

Vi hade nu bott i Sydney i snart fem månader, jag jobbade heltid på Zara och minns såväl hur jag nöp mig i armen när jag gick min promenad till jobbet som vi hade gångavstånd till. Utsikten, människorna, värmen, naturen, omgivningen ALLT! Ren lycka! Minns att det inte fanns någon ångest, oavsett veckodag man var ledig kunde man välja på miljoner saker att göra vare sig man var sugen på att åka till stranden eller besöka någon ny plats. Allt var en ära! Men vi kände samtidigt oss sugna på nya äventyr och här i slutet av Månaden tackade vi Sydney för ett magiskt halvår..

MARS

Vi bestämde oss för nya äventyr, det var någonting som vi inte alls tänkte först när vi flyttade till Australien. MEN när man lever bland turister och kollegor som åker överallt och man tillslut inser hur nära vi ligger allting och hur mycket man inte fick missa av just Australien så började vi spåna. Vi sa upp lägenheten, sa upp våra jobb, sålde bort det mesta vi köpt till lägenheten, åkte och upplevde det sista vi inte ville missa av Sydney som stranden Hyams Beach ett galet frukost ställe innan vi packade en hyrbil proppad och vinkade hejdå till Sydney.

Vi begav oss ut på Australiens East Coast, två veckor med 8 stopp var av bland annat, Nelson Bay där vi möttes av fria Delfiner på stranden, Coffs Harbour, Byron Bay där vi galet stannade 1 natt innan vi flydde och vaknade upp i bilen vid en strand. Om ni bara visste.. haha! Ett galet ställe fullt med Hippies, coolt men ingenting för oss. Samtidigt som minnet finns kvar kvällen vi satt vid havet, vågorna, folk spelar trummor, surfar till solnedgången, sjunger, dansar och hoppar runt. Människorna verkligen tog dagen som den kommer där.. Vidare åkte vi till Brisbane en storstad, åt god mat, bodde på ett jättebra hotell och bara njöt av tillvaron. Sen åkte vi upp till Noosa innan vi åkte tillbaka ner till Surfers Paradise. Här vi för första gången bodde med andra genom AIRBNB väldigt speciellt men så kul att vara med om. Vi blev bestulna på vår väska på stranden.. Vilket slutade med en kväll spenderandes på polisstationen och hem fick vi gå i endast badkläder utan mobiler, kontokort, nyklar, gopro och mina smycken!! ajaj.. Allt ska man vara med om såklart och vi skrattar oss igenom resan! Nu hade vi rest i två veckor och bara upplevt platser i Australien. Vi skulle nu känna efter vart vi ville bo.. Det slutade med att vi valde att stanna kvar i Gold Coast då vi redan innan vi åkte från Sydney fick en lägenhet som vi delade med fina Ceri & Tan på ett hotell resort i Hope Island. Ett nytt ställe vi senare kallade vårt hem. Ett nytt kapitel började.

APRIL

Vi flyttade in på Azzura Green Resort, i Hope Island som var ett stort resort som låg i ett väldigt fint och omtalat område där alla hade egna båtplatser, stora hus vid vattnet och portar in till områdena. Bilarna var feta bilar och hela auran var bara om jag skulle leva här skulle detta vara en plats jag vill bo på. Älskade verkligen Hope Island! Lugn och skönt område och så vackert med en fin liten hamn! Alla gled runt i buggies "golfbilar" till matbutiken, runtomkring på ön, hundarna satt och öronen flög i luften och man kunde verkligen ta på känslan alla levde på där. Magisk vardag i det området!! En ny vardag skulle byggas upp men vi startade med att bara njuta av vart vi var, ligga vid poolen, bli bekanta med området och bara luta oss tillbaka. Detta är nog det bästa med att spendera mitt liv tillsammans med livets kärlek, att få dela allt detta tillsammans med Emilio är det bästa. Vi släpade med all packning upp hit och nu packade vi upp alting igen och startade en ny vardag. Jag började söka lite extra jobb då det lätt kliar i mina fingrar så fort jag sitter still..

MAJ

Maj, Emilio min älskling fyllde år hela 24. Vi hade mycket att uppleva i Gold Coast, åkte och besökte de flesta galleriorna, njöt bara av att åka buss och se oss omkring, ta en lång promenad och kolla på att vackra hus, njuta vid poolen. Började blogga ännu mer och fick ett jobb på en klädbutik i en lokal befolkad galleria. En tjej butik som heter Valleygirl. Jag blev assistant Manager och hade nya utmaningar framför mig och mer jobb än tänkt men SÅ kul. Även en utmaning från att ha arbetat på Pitt Street i Sydney med turister till en galleria med slang ord och endast lokal befolkning inte en enda turist förutom jag.. haha

JUNI

Det här är min månad, jag fyllde 23 år, firade inte mer än middag med Emilio. Längtade hem väldigt mycket här kommer jag ihåg och kände att fy vad jag ville fylla år hemma och äta mammas jordgubbstårta. Det började även bli kyligare i Australien men det var ganska mysigt också! Vardagen rullade på.. Jag började smått med Youtube och tyckte det var så kul att filma. Kom även igång med träningen och fokuserade mycket på välmåendet. Vi beställde hem massa böcker och jag läste ut den första boken någonsin.

JULI

Minns hur jag njöt av att åka buss till jobbet, leva bland lokalbefolkningen långt ifrån turismen. Jag började skriva dagbok, anteckna mina dagar, minns hur skönt det var. Minns min favorit plats utanför gallerian innan jag började jobba där jag oftast satt i solen och skrev, njöt varenda sekund och känner att jag älskar att leva, älskar att uppleva och få kontraster i livet. Jag åkte Uber till och från jobbet nästan varje dag då bussarna gick så sällan. Kändes så lyxigt att bli upplockad utanför receptionen varje morgon och lämnad varje kväll. Vi började även under den här tiden att planera nya resor och även då insåg jag hur mycket jag kommer att sakna detta och hur jobbigt det är att säga farväl till platser som vi kallat hem. Både Sydney och Gold Coast.

AUGUSTI

Nu smällde det, Emilio fick besked om att han kom in på skola. Vi hade planerat en stor resa genom hela Asien på två månader. Nya Zeeland, Cairns, Bali, Singapore, Malaysia, Vietnam, Cambodia, Filippinerna, och Tokyo... Men här stod vi i ett vägskäl och efter mycket om och med gick allting väldigt fort. Jag hade egentligen två veckor kvar på mitt arbete innan biljetten till Nya Zeeland var bokad. Det slutade med att vi på en kväll rev ner allt, packade ihop, sa upp mig och dagen efter bokade vi en ny biljett och satt på planet påväg till Bali. På tre dagar!! Väl på flygplatsen bokade vi hotell så nu började en annan resa. Vi reste till Bali två veckor, åkte tillbaka till Hope Island för att hämta våra packade väskor, sa adjö med tårar och åkte till Nya Zeeland, vi kom tillbaka till Australien upp till Cairns för några dagar innan vi egentligen skulle åka hem men vi flög tillbaka till Bali istället för några nätter innan vi tog oss hem till Sverige.

SEPTEMBER

Här reste vi till Bali / Cairns / Nya Zeeland - PANG så var vi hemma i Sverige efter 10 flyg på tre veckor så var vi helt plötsligt hemma på Arlanda på tåget påväg till Gävle.. Ja vilka kontraster kan man säga och ni ska veta att vi förberedde oss så fort vi bestämde oss att komma hem mentalt att nu gör vi detta. Positiv inställning, nytt kapitel och nya möjligheter. Det var magiskt att få träffa alla igen, samtidigt som nu när man reflekterar över året så har allt varit magiskt. Nu fick vi tag på en liten lägenhet, ändra om allting och byta inställning på att vara tillbaka i Sverige..

OKTOBER

Jag som inte kan sitta still började kika efter jobb, två veckor tog det och jag fick två jobb som butikschef. Jag stod helt plötsligt i ett val av att välja mellan två jobb. Jag valde butikschef på BIKBOK och det var det bästa beslutet någonsin. Jag arbetar där nu och kör bloggen på sidan. Sen att känslan av att vara hemma bara kändes bättre och bättre gjorde allting tusen gånger roligare! Det var skönt att vara hemma! Började fota med Linda Dahlqvist igen. Superkul!

NOVEMBER

Full fart på Bikbok och jag njuter av att få bygga tillbaka min garderob och att få arbeta i mina egna kläder istället för uniform som jag haft tre år på Zara. Här började även starten och tankarna om podd som länge legat och grott hos mig. Jag förlorade som sagt min älskade Pappa i cancer för fem år sedan. Jag har själv varit sjuk och har därför alltid levt med detta. Jag saknade en mänsklig podd som pratade om Cancer, öppet. Våga dela känslor tankar och konstiga funderingar. Elin min hjälte, som också förlorade sin pappa i cancer. Vi startade upp vår podd som vi gemensamt släppte nu i December! Stort steg mot en ny dörr och så roligt!

DECEMBER

Får fortfarande nypa mig i armen, kan knappt tro att det är sant. Emilio och jag har länge pratat om hund, att vi vill ha någonting som är vårt. Vi kände att tiden var inne och efter mycket planering så åkte vi och hämtade vår bebis. En liten Yorkshireterrier som heter Mini.❤ En liten prinsessa som gör oss så lyckliga varenda dag. Så mycket känslor man kan få för en liten vovve. Nu är vi mer än redo att skåla in ett nytt år som en ny liten familj på tre. 2017 vi är redo!