Träningsrutiner!

I skrivande stund är klockan snart halv tolv och konstigt nog känner jag mig lite seg, närmare bestämt mosig. Jag skulle kunna lägga mig i soffan, slå på ett Youtube-klipp och somna men det är en sak som jag inte ska göra just nu. Efter att jag har skrivit klart det här inlägget ska jag diska undan tallrikar, skålar och kaffekoppar från morgonens frukost. Det har jag inte orkar göra ännu men risken att det blir berg i min diskho är väldigt liten. Jag gillar att ha ordning och reda i köket och i hela hemmet naturligtvis men just i köket är för mig en fröjd för ögat när det är fräscht och undanplockat.

Även fast det blev lite sent igår så bestämde jag mig för att springa förbi Ica innan jag begav mig hemåt för då behöver jag inte tänka på det idag. Jag kände mig väldigt seg igår och det gav lite sämre resultat på gymmet men huvudsaken är att jag tog mig dit och körde det tänkta passet. Däremot så körde jag legcurl istället för bulgarian split squat och så körde jag inte hip abduction.

- Legcurl 8x4

- Latsdrag (close grip) 12x4

- Omvänd pec deck 10x4

- Bicepscurl med skivstång 8x4

- Höft- och benlyft 12x4

- Oblique crunches med kettlebell 20x4

Jag är särskilt nöjd med latsdragen och omvända pec deck då jag fick riktigt bra kontakt! Jag tänkte ta och gymma även idag och fokusera mer på ben, bröst och triceps. Här är övningarna som jag tänkte köra:

- Front squats

- Hip abduction/adduction

- Bulgarian split squat

- Bänkpress

- Bröstpress

- Tricepspress

- Triceps pushdowns

Det känns så skönt att utan några problem kunna ta mig iväg till gymmet. Vissa dagar känns det lite kämpigare men då kör jag bara ett lugnare pass för huvudsaken är att jag tar mig iväg. Så länge jag får upp pulsen och får svettas så är jag nöjd en sådan dag. Andra dagar pumpar jag ut det sista jag har. Oavsett vad så är mitt träningsintresse bland det bästa som har hänt mig. Det får mig att känna mig självsäker och stark. Jag är mer skarp i skallen och sover riktigt bra på nätterna. Inte nog med det, jag får i mig mycket vätska och kroppen får bra bränsle. Det blir helt enkelt en riktigt bra cirkel av allt.

Mitt tips till den som vill få in träningen som en rutin är att planera in kommande veckas träningspass varje söndag. Skriv upp vilka dagar du ska träna och vad du ska köra för pass. Varför inte köpa ett färdigt träningsschema? För att bygga upp den här motivationen och intresset så börja med kortare pass. Ett pass behöver inte vara längre än 30 min. Du kan lätt klämma ihop ett kortare och intensivt pass på 15 min. När du väl är igång så är det absolut viktigaste att inte sluta, vad du än försöker komma på för ursäkt. Vill du verkligen få in det som en rutin så får du kämpa. Jag kan tänka mig att det för vissa är lättare att få in den rutinen men för mig tog det ungefär en månad innan det kändes naturligt för mig att gå till gymmet.

Träning är inget annat än gott för dig!

Gillar

Kommentarer