Padel i Örebro?

Go'kväll på dig! Jag provade med andra hälsningsfraser, men det känns som om att "Go'kväll på dig" har blivit min officiella hälsningsfras när jag skriver inlägg på kvällarna. Känns det inte lite mer personligt att hålla sig till sin grej? Om det nu så bara handlar om en specifik hälsningsfras eller en signatur i slutet av inlägget. Apropå så har jag stött på andra bloggar där det finns en fin signatur i slutet av varje inlägg och det ser väldigt fint ut. Nu när jag ändå är inne på design så har jag även funderat på att fixa någon ny layout till bloggen. Så som det ser ut nu har det gjort väldigt länge, kanske dags för en uppfräschning så här till sommaren?

Ser du hinken som skymtas till höger? Jag köpte fyra kilo proteinpulver för ett tag sedan och jag kan garantera dig att det finns en hel del kvar. Det kommer från Self Omninutrition med smaken banan/choklad, rekommenderas starkt!

Idag har jag vilodag från träningen, men jag har gått fram och tillbaka från jobbet. Jag var uppe vid fem i morse och började gå strax efter halv sju. Det tar ungefär 40-45 minuter för mig att gå och det blir ju alldeles perfekt då jag har som mål att gå minst en promenad per dag. Förutom promenaden så har jag även jobbat hela dagen, så fysiskt aktivitet har jag garanterat ägnat mig åt idag! Efter jobbet hämtade jag upp en sallad från Espresso House som jag hade köpt via Karma-appen. Det är en app där matbutiker, caféer och restauranger lägger ut mat med kort bäst före datum. Den där kycklingsalladen kostade mig 44:- så in och kika!

Igår var jag och Cissi och tränad. Vi körde kondition, axlar och triceps, men det fick blir ett snabbt pass då jag skulle gå på en promenad med Jennifer efteråt. Så här såg passet ut:

- Trappmaskinen 15 min, intervaller.

- Arnold press x4, 12 reps.

- Axellyft åt sidan x4, 8-10 reps/sida.

- Axellyft framåt x4, 10-12 reps.

- Rear delt flyes + hantelrodd + lyft rakt bakåt x3, 8-10 reps + 12-14 reps + 10-12 reps (liggandes på en lutande bänk, använd hantlar).

- Triceps pushdowns x4 (dropset), 6-10 reps.

Vi körde ett högre tempo och lite vila, men sådana pass är också väldigt sköna att köra!

Jag minns så väl hur mina gymvistelser såg ut när jag hade sålt min häst förra året. Kan du tänka dig att helt plötsligt inte åka till stallet och vara där i två till tre timmar? Varje dag? Trots att jag hade min häst hann jag också med träningen så det blev helt enkelt så att de där två till tre timmarna blev mer träningstimmar för mig. Jag tog det lugnare mellan mina set och övningar, stretchade och lyssnade noga på låtarna som kom ut ur hörlurarna.

Apropå fysisk aktivitet, har du provat på padel? Jag skulle faktiskt väldigt gärna vilja prova på det! Så om du bor i Örebro och är sugen på att spela (läs: lära mig) så skriv till mig! Jag vet att det finns två, kanske tre padelställen här i Örebro, rätta mig om jag har fel!

Nu kom mamma precis in med lite rosé så jag tänkte sätta punkt för det här inlägget, samt hugga in på min sallad! Jag hoppas att du får en riktigt härlig fredagskväll, ta hand om dig och dina nära och kära!

ps, det blir en hel del fotorundor nu i helgen!

Gillar

Kommentarer