Hemmaträning!

Halli hallå! Morgonyogan och meditationen är avklarade, frukosten är nere i magen och jag har laddat upp med te, vatten och en mandarin. Snart drar den första tentan igång och jag har hunnit förbereda mig lite mer och jag har fortfarande en bra känsla i kroppen inför båda tentorna. När den här är klar ska jag ställa mig och steka lite lövbiff, koka upp pasta och fixa tzatziki, det får bli dagens lunch! Med lite sallad så klart!

Ikväll efter att jag har skickat in den sista tentan ska jag ta mig ut på en promenad eftersom att jag kommer att sitta inne nästan hela dagen. Det är blå himmel så det känns lite surt att inte kunna gå ut nu och njuta av vårvädret. Jag håller tummarna att det blir fint väder resten av veckan!

Jag har knåpat ihop ett litet träningspass som ska göras här hemma efter promenaden!

- Tabata 30 min. Videoklipp på Youtube (finns massor)!

- Hip thrust + squats (med en väska fylld med tunga böcker) x4. 12-14 + 12-14 reps.

- Höft- och benlyft + shoulder tap plank x3. 8-10 + 12-14 reps.

- Hantellyft åt sidan (med en väska fylld med tunga böcker) x4. 10-12 reps/arm.

- Armhävningar x4. Så många du orkar!

- Stretch 15 min.

Det är riktigt skönt att kunna knåpa ihop sådana här pass hemma, det är väldigt smidigt! Hur gör ni i dessa tider? Gymmar ni ändå? Eller tar ni tillfället i akt och tränar utomhus eller knåpar ihop liknande hemmaträningspass som jag gör?

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229