Linda Andersson I am who I choose to be

tips, Åsikter och tankar

Hej alla fina!

Idag tänkte jag dela med mig av lite tips för att få i sig en bra #frukost varje dag. Jag personligen har jätte stora problem med att få i mig frukost på morgonen. Jag har både svårt med att äta när jag nyligen har vaknat och tycker inte att det är särskilt gott. Dessutom är mina mornar väldigt stressiga så oftast hinner jag inte äta frukost. Så därför tänkte jag ge er mina bästa tips på bra frukost och vad jag gör för att hinna!

❖ Det första jag vill tipsa om är att göra frukost som man kan förbereda innan, alltså frukost som går att göra som mealprep. Ett exempel på detta kan vara chiapudding, over the night oat eller kanske en fruktblandning. Personligen tycker jag att detta är jätte bra eftersom att det bara är att gå till kylskåpet på morgonen och plocka ut en redan färdig frukost. Man behöver varken tänka på vad man ska äta till frukost den dagen eller stå och göra något. Då är det också lättare att hålla koll på sig själv så att man får isig en bra frukost!

❖ Ett annat tips för att få i sig en bra frukost är att byta ut vanlig yoghurt till exempelvis kvarg eller kvarg yoghurt. Detta beror på att vanlig yoghurt (i vanliga fall) är fyllt med mer socker är kvarg och personlighet (det behöver inte vara så för alla) så blir jag lätt seg om jag får i mig mycket socker, speciellt på morgonen! Även min mage brukar strejka mot mig om jag äter för mycket socker. Personligen älskar jag att ha lite kvarg ihop med granola och bär, det är super gott!

❖ Mitt tredje tips är att ÄTA DET DU TYCKER OM! Gillar du till exempel inte havregrynsgröt, ät de då inte! Varför tvinga i sig något som inte gör dig motiverad och glad? Att äta en frukost som man inte tycker om eller tvingar i sig gör mig personligen jätte omotiverad till det som dagen har att erbjuda. Jag har ingen energi eller nåt för att all min energi gick åt till att tvinga i sig något man verkligen inte tycker om! Instället kanske man kan byta ut det mot något man gillar, till exempel en liten fruktsallad eller liknande!

❖Nästa tips är att äta färgglatt! Kanske lite konstigt tips men jag personligen blir mer motiverad och taggad på dagen när allt startar bra! Och jag tycker också att det är lättare att äta något när det ser välkomnande och fint ut! Detta skulle jag faktiskt vilja dra ut till alla resterande måltider också, eftersom att det inte bara gör det lättare att äta, det brukar också vara så att ju färggladare tallriken är desto mer grönsaker och liknande har man och det är ju aldrig fel!

❖ Mitt sista tips är att dricka vatten när du nyligen har vaknat. Själv brukar jag känna att jag blir både piggare av det och att min kropp startar igång snabbare. Det gör det lättare (för mig iallafall) att få i mig frukost på morgonen.

Har ni några andra tips så kommentera gärna dem under inlägget! Hoppas ni alla får e fortsatt bra dag så ses vi i nästa inlägg!


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Träning, Träningspass

Hej alla fina!

Idag testade jag ett nytt pass som jag slängde ihop i bilen utanför gymmet. Och det var faktiskt riktigt bra, jag känner verkligen att jag kommer ha träningsverk i både ben, mage och axlar! Det var inte det intensivaste passet jag har gjort men har varit väldigt inaktiv från gymmet den senaste månaden så jag tänkte starta upp lite lugnt nu igen. Tänkte iallafall dela med mig av passet, så kanske ni kan testa det eller få inspiration till era pass.

UPPVÄRMNING:

Värmde först upp på löpbandet i fem minuter + att jag värmde upp mina handleder och nacke eftersom att jag lätt kan få ont i de områdena.

CIRKEL 1:

kickbacks med resistence band x 10x2 (10 på varje ben)

squats med vikt x15

armhävningar x10

Allt detta upprepade jag två gånger med 10 sekunders vila mellan de två omgångarna.

CIRKEL 2:

Sit ups med medicinboll x10

utfall x10

plankan 30 sekunder

Allt detta upprepade jag två gånger med 10 sekunders vila mellan de två omgångarna.

CIRKEL 3:

släde med 10kg vikt x2x2 (fram och tillbaka 2 ggr)

hantellyft åt sidan x10x2

alternerade hälnuddningar x15x2

Allt detta upprepade jag två gånger med 10 sekunders vila mellan de två omgångarna.

AVSLUTANDE:

För att suga ut det lilla sista jag hade körde jag rodd (dock var jag inte helt utbränd utan hade lätt kunnat köra sprint i tre minuter det sista) på högsta motståndet. Avslutade allt med att stretcha!

BTW Vill ni ha ett inlägg på min stretch rutin? Isåfall kommer en sådan upp på bloggen inom en snar framtid! Om ni testar passet så säg gärna vad ni tyckte! Det var som sagt inte det jobbigaste passet eller nåt men det tog väldigt bra och det var väldigt givande. Är inte direkt i min bästa form just nu och inte ens i närheten av vad jag vill uppnå i varken styrka eller kroppsligt men tänkte iallafall dela med mig av en bild jag snappa upp på gymmet, för det är ju alltid kul att ha bilder att jämföra med i framtiden!

Likes

Comments

mode

Hej alla fina!

Hitta de finaste skorna för någon vecka sen på tradera och jag är så nöjd! De var helt oanvända, lapparna satt kvar och det fanns inga slitningar alls på dom! Dom kostade från början 600kr men jag vann budet för bara 100kr!! Jag är så himla nöjd, och rekommenderar verkligen att kolla på tradera om det är något som ni söker för det finns alltid något.

Likes

Comments

Vardag

Hej alla fina!

Idag har vart en sån där riktigt seg och tråkig dag. Jag har inte gjort något över huvud taget, bara legat i sängen och stirrat på min dator. Och inte för att låta negativ eller nåt men sånna här dagar är något utav de värsta jag vet! Jag blir irriterad och nästan arg bara för att jag inte gör något. Det känns som att en hel dag av mitt liv är helt bortkastad och rastlösheten gör mig irriterad! Men samtidigt så har jag inget att göra idag så då blir det automatiskt att jag bara ligger.

Skulle egentligen ha pluggat men blev istället att jag kolla på youtube. Jag känner att det är jätte svårt att komma igång med plugget eller till och med att skriva ett blogg inlägg när jag inte har någonstans att göra det. Nu sitter jag i min säng och skriver eftersom att det inte finns någon annanstans hemma hos mig som man kan sitta. Det finns inget skrivbord eller nåt så det blir automatiskt svårare. Jag skulle egentligen kunna sitta vid matbordet och skriva men stolarna är obekväma och allt är oergonomiskt så det blir jätte obekvämt att sitta där!

Imorgon är lovet iallfall över (TYVÄRR!!) och det känns inte bra alls. Dock så vet jag att det inte är många månader kvar innan allt är slut med skolan. Men det är fortfarande en bit kvar innan jag tar studenten. Angående det, så skulle jag fråga er mina fina läsare om ni skulle vara intresserade av inlägg om just studenten? Exempelvis när jag kollar på studentkläder, balklänningar, min studentmössa, plakat etc. Kommentera gärna vad ni tycker om det så att jag vet!!

Detta var ett lite random inlägg, men ville bara skriva lite och ge er lite av min vardag. Hoppas ni alla får en fortsatt fin kväll så ses vi i nästa inlägg!!

Likes

Comments

motivation, Åsikter och tankar

Hej alla fina!

Idag ville jag ge er lite inspiration men hade själv inget att ge. Så bestämde mig för att dela med mig av mina favorit Instagram konton som inspirerar mig!

Sarahs_day är det första kontot. Jag vet inte om ni har hört talas om henne, men hon är en väldigt stor inspiration för mig! Jag började nyligen följa henne på instagram, och har sedans tidigare följt henne på youtube. Hennes konto består mycket av hälsa, kost och träning. Hon är en stor inspiration både för att hålla kosten bra, göra det man älskar och att inte vara lika negativ.

hunnybunsfit är nästa konto. Denna tjejen är en stor motivation för mig, och motiverar mig till att träna, vara positiv och pusha mig själv. Hon motiverar mig också till att göra det som jag tycker om och det som intresserar mig. Hennes konto handlar mycket om träning, hälsa och psykiskt välmående.

buffbunny är det sista kontot. Denna tjejen har motiverat mig ända från start. Jag har följt henne ända sedans jag började min resa mot fitness, och hon var den som motiverade mig till att börja med min blogg. Hon har också en youtube kanal och hennes kanaler handlar mycket om fitness, hennes vardag och lycka. Att alltid vara snäll mot folk och vara sitt bästa jag och vara positiv är vad hon också står för vilket är en oerhört stor motivation.

Ni kan också följa mig på #instagram där jag håller på att bli lite mer aktiv och försöker att motivera så mycket som möjligt inom fitness och hälsa! Mitt konto heter llindaaandersson och jag försöker posta nya inlägg både på bloggen och instagram några gånger i veckan eller när jag har motivation till det! Hoppas ni får en fortsatt fin kväll så ses vi i nästa inlägg!

Likes

Comments

Vardag

Hej alla fina!

Jag ville bara önska alla en fin alla hjärtans dag och hoppas att alla ni har en riktigt mysig dag vare sig ni firar med er partner, familj, vänner eller själva! Själv har jag spenderat dagen med min kille. vi har både vart ute på promenad och lagat lite god mat här. Nu senare på kvällen  blir det lite film mys med godis!

söt som han va så fick jag också lite blommor av min kille! Så fin han är! Hoppas ni alla får en fortsatt fin kväll så ses vi i nästa inlägg! ♡

Likes

Comments

Contains affiliate links mode

Innehåller metapic länkar!

Kände mig lite inspirerad idag när jag satt och kollade på träningskläder. Hitta rätt mycket snyggt, men slängde ihop några saker jag tyckte både såg bra ut och som skulle passa med varandra! Vem vill inte se bra ut när man tränar liksom?

3 / 5 / 2 / 1 / 4

Likes

Comments

Vardag

Hej alla fina!

Jag hade planerat att göra en full day of eating idag, men insåg nästan direkt att det var en dum idé eftersom att jag skulle på kalas idag. Men men jag är inget annat än mänsklig och det tror jag alla vet också. Så det blev självklart lite sötsaker, men tycker personligen att sånt inte är så farligt. Man ska kunna göra undantag, man kan inte vara strikt mot sig själv hela tiden. Jag mår själv väldigt dåligt om jag aldrig unnar mig själv nåt!

Men min dag började iallafall med två ostfrallor med kallrökt skinka och potatissallad, som bestod av ungefär 490 kcal, med ca. 15,4g protein, 60,2g kolhydrater och 22g fett. Det var inte den bästa frukosten jag har haft men det var det goda som bjöds på hos min killes föräldrar, och jag kan inte säga att det inte var gott!

Sen blev det självklart lite fika på kalaset, där jag aldrig tänkte på hur mycket kalorier det bestod av. Men sen efter ungefär tre timmar efteråt blev det lite lunch som bestod av bönpasta med svampsås och grönsaker, och det var riktigt gott! Det bestod av 380 kcal, varav 18,5g protein, 71g kolhydrater och 5g fett. Tycker själv att bönpasta är bättre än vanlig pasta då det innehåller mindre kolhydrater men mer protein och fibrer! Detta kan jag också se som ett bra val också om man kanske äter vegetariskt (som denna rätten) pågrund av den större mängden protein och fibrer än vad som finns i vanlig pasta!

Sista måltiden fick bli lite rester från gårdagens middagsbjudning med min pojkvän, min pappa och min lillasyster! Det var en thai gryta av grönsaker, lövbiff och kokosmjölk ihop med nudlar. Detta innehöll då 446 kcal, 21,4g fett, 25 kolhydrater och 26g protein.

Eftersom att jag inte riktigt har räknat på allt så är detta inte helt hundra. Jag har ju inte riktigt uppnått mitt dagliga kaloriintag med det jag har skrivit upp men jag tycker ändå att denna dagen har sett rätt bra ut förutom alla sötsaker då. Men jag kommer troligtvis ta mig nått litet snacks senare, kanske morot och gurksticks eller nåt likande!

Anledningen till varför jag la upp detta var för att jag tyckte att det va lite roligt och att kanske ge er lite vardagstips på mat man kan laga som inte är så farligt i kaloriväg! Fast det kanske jag inte ska säga nåt om då jag ätit kakor och tårta hela dagen! Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll så ses vi i nästa inlägg!

Likes

Comments

Vardag

Hej alla fina! Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat något alls denna helgen, och det finns en väldigt enkel förklaring till detta. Mitt internet har legat nere hela helgen, och har först nu kommit hem och fått tillbaka mitt internet. En rätt dum grej, i know, men det kan hända alla! Så vad har hänt nu i helgen då? En hel del har faktiskt hänt. Först och främst så fick jag mitt körkort fredag morgon, och jag är så himla lycklig! Har vart ute och kört nästan hela helgen. Jag har också vart hos min pappa, ätit finmiddag och hälsat på min mormor vilket har vart väldigt trevligt. Jag har även åkt runt som en galning för att försöka ladda upp ett blogginlägg, utan lycka. Men nu är jag tillbaka igen och det är riktigt roligt!

Jag har också under helgen fått mer och mer inspiration för bloggen och har många nya ideér! Detta va inte direkt något väl planerat och speciellt inlägg utom mestadels en uppdatering om varför jag inte har varit aktiv på bloggen nu under helgen. Med tanke på att jag anmälde mig till nouw 30 day challenge så kände jag att någon form av förklaring behövdes! Jag ber om ursäkt för ett ointressant inlägg men jag kände ändå att det behövdes!

Hoppas ni får en fortsatt fin kväll allihop!

Likes

Comments

Vardag, Åsikter och tankar

Hej alla fina! Just nu känner jag att stressen verkligen kommer ikapp mig. Det är så himla mycket att tänka på just nu! Det är skolan, det är körkort, det är studenten och balen, det är bloggen och träningen. Allt snurrar runt i huvudet hela tiden och jag får inte ens lugn när jag ska sova för då ligger jag och tänker på skoluppgiften som ska in om några dagar! Det tar verkligen aldrig slut. Och just nu känner jag bara att allt kommer bli bättre så fort någon av dom sakerna blir avklarade!

Jag vill verkligen göra något åt detta så att min vardag blir mindre stressig och jag får en liten stund varje dag som jag bara kan andas ut och komma på fötter igen! Men jag vet inte hur?? Jag har funderat på flera olika saker som yoga och mindfullness men samtidigt är det svårt att bryta ett vardagligt mönster som man har byggt upp under en så lång tid! Jag vill ju inte va tvungen att avstå från något av dom sakerna jag håller på med bara för att jag ska va mindre stressad, för till exempel bloggen och att träna är ju saker som jag verkligen vill och det är för att göra mig själv glad, leva min dröm och för att göra något som jag gillar!



Jag ville iallafall bara dela med mig av mina tankar just nu och hur jag mår för det är också något som jag vill ha med er på också. Jag vill inte bara visa det fina och uttänkta utan också det verkliga livet! Jag ska allt lösa detta på ett eller annat sätt, jag måste bara fundera ut hur! Vad är era bästa tips när det kommer till stress? Dela gärna mer er, skulle vara jätte tacksam för lite tips!

Likes

Comments