Börja Spring - Motivation

Här kommer del två i Börja spring serien, har du missat del ett hittar du den HÄR!

Som jag nämnde i första delen så kommer det inte alltid kännas super lockande att ge sig ut på en runda, man är kanske trött efter jobbet, det regnar eller att man bara helt enkelt inte är sugen. Då är motivationen viktig. Jag tror inte jag har ångrat ett enda träningspass jag tagit mig ut på även om jag absolut helst legat kvar i soffan istället för att ge mig ut på löprundan.

När man hamnar i dessa tankarna där det inte känns kul att träna eller man skjuter upp träningen framför sig så pass att det sen blir övermäktigt när man försöker "ta igen" de missade passen är det bra att gå tillbaka till sitt varför. Varför började jag springa?

Några små tips på hur du kan hitta motivationen
1. Ta på dig träningskläderna, det är inget ansträngande men när de väl är på känns det väldigt dumt att slänga sig i soffan igen.
2. Boka en tränings dejt med en vän. Då kan ni prata och träna samtidigt!
3. Om dagen känns för jävlig, ge träningen 10 minuter. Känns det lika jävligt efter det så sluta, då har du i vilket fall försökt.
4. En bra spellista på tex. spotify är en bra sak, med bra musik i öronen eller varför inte en podcast så håller du motivationen uppe.
5. Transport löpning är perfekt att ta sig till och från arbetet eller andra aktiviteter.

​Bildkälla: arthlete.tumblr.com

Gillar

Kommentarer