Gårdagen var jävligt roligt. Kvällen började med att sex vänner kom hem till mig och åt middag. Jag lagade till lövbiff med pommes, bea, sallad och baguette. Efterrätt blev banan med choklad i med glass och jordgubbar. En väldigt lyckad, enkel och god middag! Efter vi hade ätit upp och spelat några ronder drickspel så begav vi oss mot förfesten där vi drack och myste i ett par timmar innan det var dax att röra sig mot den riktiga festen där det var mycket mer folk. Jag och mina kompisar satt mest på övervåningen och chillade, drack och skrattade fram tills det var dax att gå ut och kolla på raketerna vid 12 slaget. Vi tände tomtebloss och räknade ner tillsammans tills klockan slog 00:00. Runt klockan 3 rörde vi oss vidare till efterfesten där vi var i några timmar, innan jag började röra på mig hemåt. Det var en väldigt rolig och lyckad nyårsafton som jag är glad över att jag fick spendera med mina närmaste vänner ❤️

För att prata lite om 2018 så är jag extremt taggad. Inte för att låta klyschig och så men jag tror verkligen att 2018 kommer bli ett riktigt bra år. Jag har massa roliga planer framför mig som: En veckas skidåkning i Åre, resa till Egypten, studentkryssning, studenten, Spanien och fylla 20 år! Å det är då fan inga dåliga planer hörni!! Hoppas ni är taggade på att följa allt här på bloggen och att ni alla hade ett bra nyår ❤️

Den 25 bar det ut till mormor och morfar för att fira julafton med släkten. Där bjöds det på julmat och desserter i alla möjliga former och smaker. Det var jättemysigt att träffa dom.

På kvällen så bar det hemåt och jag fixade mig snabbt innan jag mötte upp Palita som är på semester i Sverige just nu. Vi åkte till en hemmafest i Rosersberg som var extremt roligt med massor av roligt folk. Efter några timmar på hemmafesten så hoppade vi in i en vit, glittrande hummer limousin som tog oss till ”Brook hotel” där resten av kvällen spenderades med bra folk, goda drinkar och bra musik.

Hejsan allesammans! Nu är julen över vilket känns skönt och konstigt. Tänkte iallfall ta och berätta hur min julafton 2017 var. Som vissa av er kanske redan vet så har min familj en annorlunda tradition att bo på hotell över jul då min pappa fyller år på julafton. Detta år så var vi på hotellet ”Downtown camper by Scandic” som låg precis bakom plattan. Det var ett jättefint hotell med väldigt cool inredning.
Min julafton: började med att alarmet gick klockan 9 och då traskade jag, ida och Adam till mammas och pappas rum för att sjunga. Efter vi hade sjungit och givit födelsedagspresenterna så gick vi och åt hotellfrukost (😍❤️) och efter den brutalaste matkoman på länge så somnade jag på mitt rum och vaknade upp några timmar senare då jag började fixa mig och gick ut på stan för att käka lunch med Ida och Adam. Nästan allt var stängt så vi fick kasta i oss donken innan vi gick med raska steg mot hotellet för att titta på Kalle Anka i den stora hotellsängen där vi satt och mumsade i oss godis. När Kalles jul var slut så delades julklapparna ut och sen körde vi även julklappsspelet där jag vann en Lindth chokladask. Fick jättefina julklappar av min familj och jag är så tacksam över dom och presenterna. Kvällen gick vidare i rask tackt och vi drog oss till restaurangen ”Harry B James” i Kungsan där vi åt en otroligt god middag och efterrätt. Kvällen spenderades i baren på hotellet där vi drack drinkar och skrattade tills det var dax att sova.

Med 2 veckor kvar till julafton och inga julklappar inhandlade, bar det av snabbt till mos idag där jag träffade Anton. Vi sprang runt i flera timmar för att få tag på alla klappar vi hade på våra listor och när klockan började närma sig middagstid så svepte vi en varsin varm chailatte och åkte sedan till resturangen Lilla Rött i Sundbyberg, där det som vanligt serverades otroligt goda pasta rätter.

Hejsan allesammans! Hoppas ni mår bra, det gör jag. Har smält middagen efter en lång arbetsdag. Just nu är jag inte så aktiv här på bloggen för att jag har praktik på min skola och då jobbar jag istället heltid på mitt extrajobb. Jag jobbar på ett lager som heter Cargo Center, som ligger på Arlanda, där jag kör truck. Jag har jobbat extra där sen i somras då jag böt från mina tidigare extrajobb hos Bonniers och Descenios lager. Varje lov från skolan har jag jobbat för Cash is King. Arbetsuppgifter på lager är väldigt olika men jag kör truck 90% av tiden där vilket jag tycker är skitrolig. När jag jobbar morgonpass så får jag lossa och lasta lastbilar och när jag jobbar kväll så är jag på DHL’s avdelning och märker upp gods. Det är ett jätterolig extrajobb som ger in bra pengar, men det är ingenting som jag ser som långsiktigt. Så ett hett tips om ni söker extrajobbar att söka till Cargo Center eller till vilket lager som helst. Det är ett mansdominerande yrke att vara truckförare men jag tycker bara att det är roligt att komma in som tjej i en sådan bransch.

Första advent var kommen så jag, mamma och pappa åka till Sigtuna för att gå på den årliga julmarknaden som äger rum varje advent fram till jul. Det är verkligen supermysigt att gå i Sigtuna, gata upp och gata ner, bredvid vattnet. Vi köpte några bakelser av dom ni ser på bilderna över och dom var sååå goda!
Jag har varit väldigt sliten idag för vi hade julbord med jobbet igår som var väldigt lyckad, har nyss ätit en bakis pizza och ikväll blir det lussebullar med glögg.
Hoppas att ni också har haft en fin första advent! ❤️

Hej finisar! Igår så ringde klockan vid 8 och jag hoppade in i bilen och åkte med mina vänner ut till ett Paintball ställe som ligger 20 minuter ifrån där vi bor. Där fick vi utrustning, kläder och vapen. Jag hade aldrig kört paintball innan så jag var riktigt exalterad av att testa det. Så efter vi skrivit på papper och lyssnat på regler så fick vi äntligen gå ut på banorna. Vi körde både i skogen och på grusplan och shit vad roligt det var! Det gjorde jävligt ont att bli träffad av kulorna och det kändes jävligt bra när vi vann, för det gjorde vi såklart också.
Efter att paintballen var slut så åkte vi hem och powernapade lite innan det var dags för nästa äventyr och det var inget mindre än en avskedsmiddag för Hanna som ska flytta till Malta om en vecka. Vi käkade på Pinchos i Fridhemsplan (världens mysigaste och coolaste resturang) och drog sedan ut i Uppsala där vi snabbt gick förbi shotluckan och BJ. När natten började närma sig morgon så åkte vi till Märsta och efterfestade tills tidigt på morgonen.

För någon månad sedan så gick våran skola ut med att dem för första gången skulle skicka iväg två studenter utomlands. Alla klasser skrev in motiveringar "varför just jag ska få åka". Pirrigt värre väntade vi och en vecka senare fick vi reda på att det var jag och Anton som skulle få åka till vackra Egypten!!!!

Vi är två studenter från Thorén Business School i Uppsala som ska praktisera på ett dykar företag som heter Colona Divers i Egypten, Hurghada. Vi kommer jobba för Colona Divers (både i deras butik och på deras båt, som ni ser på bilderna över). På båten åker man ut med dykarinstruktörer för att dyka med turister som vill se den finaste delen av havet. Båtarna åker iväg för att snorkla, dyka och för delfin/haj safari. Våra mål och förväntningar är att lära oss och ha kul! Vi är extremt taggade och tacksamma över denna livsupplevelse.

I lördags drog vi på konsert i Debaser och såg Zacke. Konserten var fantastisk, vi stod nästan längst fram och dansade till musikens vackra toner i flera timmar. Det var ren kärlek.

Hej finisar! ♡ Nu när jag har landat efter resan så tänkte jag göra ett inlägg om Malta. Jag och min kompis Hanna åkte dit för att hälsa på våran vän Palita som jobbar där.
På dagarna så solade och badade vi mest och på kvällarna så festade vi. Utöver det så promenerade vi genom städerna, utforskade nya platser och resturanger (oftast med havsutsikt och happy hour).
Den sista dagen åkte vi en båt till Blue Lagoon. På båten så var det gratis alkohol och mat så vi var rätt lulliga när vi kom fram. Väl framme på ön så fick vi drinkar i annanaser samtidigt som vi badade i det turkosa vattnet.