Min bästa övning för platt mage

Idag var jag riktigt trött när jag vaknade. Men lyckades somna om till sju.

Sen upp och köra iväg barnen till skolan efter lite #frukost. Vad brukar ni och er familj äta till frukost? Börjar bli tom på idéer?

Efter det gick Nora, Clara och jag en #promenad. Enligt GPS tanten 10 km och det tog en timme och en kvart då jag både #sprang och #joggade emellanåt.

Barnen älskar när man springer med vagnen sitt allra snabbaste och det ger ju riktigt bra plus. Speciellt i nedförsbacke.

Väl hemma gjorde jag ett par riktigt bra övningar för magen. Vill ni att jag filmar eller fotograferar?

Den bästa jag gör är att jag ligger rak på marken och gör #situps. Antingen hela eller bara till "Det tar emot". Kör 10 eller 15.

Sen drar du upp fötterna mot rumpan. Och kör 10 eller 15 till. Lyft sedan upp vaderna så dom är i luften. Gör 10 eller 15 till. Sen lyfter du upp benen rakt upp i luften. Och kör helst 20 sen sänker du ned benen så vaderna är i luften kör 10-15 du fortsätter att sänka tillbaka benen till du är i liggande utgångsläget! Det suger riktigt bra i magen. Kom ihåg att sköta kosten för att få smal mage. Du kan aldrig punktförbränna.

Vilken dödare för #magen.

Som belöning efter detta hårda pass tog jag mig en skopa bcaa från https://www.forrealsweden.se/

Alltså jag verkligen älskar dom. Provade här om dagen o hälla på bubbelvatten. Och fy vad gott. Jag älskar ju allt med bubbel i. Som jag nämnt innan kör jag #bcaa under och efter ett hårt #konditionspass. Nu ska jag dock straxt fixa lite mat så jag kommer iväg till öppna förskolan med barnen. Vilken dag det kommer bli. Ikväll blir det nämligen #gymmet med Jenny! Kul.

Puss på er och dela gärna.


Gillar

Kommentarer