Träningen har varit väldigt lugn denna veckan rent fotbollsmässigt. Vi hade träning med laget i måndags, jag stod över den träningen helt och hållet eftersom jag hade svåra smärtor i vänstra höften. Vi hade även en träning idag, smärtan hade avtagit lite men det fanns fortfarande lite smärta kvar i höften. Träningen var relativt lugn så jag ansåg att jag kunde vara med och träna. Började träningen med att värma upp extra mycket med våran sjukgymnast, kände inte av höften de första 20 minuterna av träningen men sen kom smärtan tillbaka, efter de kände jag av höften vid varje steg jag tog. Men jag fortsatte att träna med tanke på att smärtan inte var för svår. Mot slutet av träningen så spelade vi smålagspel. Då var det en situation då jag fick bollen 10 meter från målet och jag vände från min försvarare och sköt med vänstern i mål, samtidigt som jag sköt bollen högg det till i höften och jag var tvungen att avsluta träningen. Det gick inte att fortsätta, smärtan var för svår.

Jag är inte en person som gillar att avsluta en träning innan den är slut. Jag spelar hellre på smärtor än att avsluta träningen i förtid, men det gick inte. Det är bra att jag har människor runt mig som inte tillåter att jag går sönder, hade dem inte funnits så hade jag med säkerhet spelat tills att jag inte kunnat stå mer.

Var hos en läkare i måndags för att kolla upp höften, läkaren trodde att jag hade fått en bristning i muskelfästet på höftsidan. Hon bad mig att ta kontakt med en sjukgymnast för att säkerställa vad som hänt med höften. Imorgon "Torsdag" ska jag till en sjukgymnast för att göra ultraljud för att se om det är en bristning eller något annat. Förhoppningsvis så är det inte så hindrar mig från att träna.

Uppdatering kommer imorgon!

PEACE OUT!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Haft det lite struligt med den nya dator. Skärmen jag sökte efter fanns tyvärr inte att köpa för tillfället, men kommer att vänta till dom fått in den på lager igen.

Rent träningsmässigt så har jag tagit det lite lugnare än "V.6" med tanke på att vi hade en fotbollsturnering i helgen. Haft lite känningar i vänster höft under veckans träningar inget jag lagt mycket vikt vid, PS: känningar i vänster höft har jag haft väldigt länge. Under turneringen gjorde vänster höft fruktansvärt ont men jag spelade med smärta.

Fotbollsturneringen: 4 matcher

Första matchen var mot ett division 3 lag, En relativt enkelspelad match, vi var medvetna innan om att vi var det bättre laget vilket vi även visades på planen, vi hade ett bättre spel och dom farligaste målchanserna. Jag fick bollen snedställd med en försvarare tätt intill, jag ryckte förbli den första försvararen och kom sedan drivandes mot en till försvarare, jag växlade tempo och förde bollen ut mot vänsterkanten och sköt bollen diagonalt i högra burgaveln och vi ledde matchen med 1-0 . Dom hade även chanser att reducera men utan resultat. Sedan tog det fart för oss och vi gjorde mål på mål och bortalaget fick in en boll emot slutet men matchen slutade 6-1.

Andra matchen spelades mot ett division 2 lag, ett lag som hade värvat mycket spelare från högre divisioner, vilket gjorde att vi visste att de inte skulle bli lika enkelt som i första matchen. Matchen inleddes väldigt passivt av båda lagen men efter ungefär 10 minuter tappade bortalaget bollen på våran planhalva och vi kontrade. Jag fick bollen på högerkanten och jag hade en försvarade innanför mig, jag drev in i straffområden och sköt innan backen hann täcka skottet men målvakten räddade med en benparad, därefter studsade bollen ut till mig igen och då hade jag en försvarare framför mig, jag gjorde en snabb sidledsförflyttning och jag sköt ett lågt skott med vänstern i målvaktens vänstra hörn och ställningen var 1-0. Fem minuter senare fick jag bollen tre meter utanför straffområdet, felvänd med en försvarare i ryggen. Han höll i min tröja så att jag inte kunde röra mig fritt men jag petade bollen åt sidan och såg en lucka mellan försvararens ben och sköt sedan in vårat andra mål. Därefter gjorde vi ett till mål och dem gjorde även sitt första mål efter misstag från våran mittfältare som tappat bollen i en omställning.

Den tredje matchen mötte vi ett lag som vi spelade emot året innan i serien. Kan tilläggas att vi aldrig tagit ledningen mot det laget utan vi har alltid hamnat i underläge och fått vända matchen. Som i tidigare matcher så fick dom en tidig ledning, de gjorde även ett till kort därpå. Minuterna gick och vi fick inte in en boll på ett bra tag. Men emot slutet fick vi tillslut in 2 bollar och ställningen var 2-2. Ungefär sex minuter innan slutsignalen så fick jag bollen 10 meter utanför straffområdet, jag drev mot backen, gjorde en kroppsfint och backen föll och jag kunde lätt placera in bollen under deras målvakt och ställningen var 3-2. Efter ledningsmålet slappnade vi av lite och 2 minuter senare så släppte vi in ett mål och matchen gick till förläggning.(golden goal) Fem minuter in i förläggningen fick jag ett långt inlägg från vänsterkanten som jag nickade med full kraft förbi målvakten och in i mål och vi vann matchen.

Den fjärde matchen så mötte vi ett division 1 lag, dem spelade ut oss mestadels men vi hade också några fina kombinationer, dem gjorde 1-0 relativt tidigt i matchen. Jag hade en möjlighet då jag kom drivandes mot backlinjen och petade bollen ut mot vänster och sköt ett hårt skott på marken välplacerat men målvakten gjorde en fenomenal räddning. Två minuter innan halvtid så passade våran back bollen till deras forward och dom gjorde 2-0 och därefter kan man säga att matchen var punkterad. Dom gjorde även ett till mål innan matcher var slut.


Jag är nöjd med mina egen insats utifrån förutsättningarna.

Jag kommer nu att börja uppdatera bloggen igen som vanligt!!!

Ska åka och kolla upp min höft hon en läkare/sjukgymnast de kommande dagarna

PEACE OUT!

Likes

Comments

Kan tyvärr inte redigera mina klipp på ett effektivt sätt så kommer att köpa ny dator och skärm. Kommer inte att lägga upp mer inlägg föränn jag får den nya datorn, beräknad tid 5 dagar.

Likes

Comments

"DO IT"

Bollkontroll, rörelse utan boll, passningar, avslut.

Egna tankar:

Eftersom övningen var ny för mig så var det rätt svårt i början att förstå den, men efter några omgångar blev det lättare. Man tränar upp sin förmåga att passa och ta ny yta direkt (konerna till höger, man ska passa emot väggen sedan direkt flytta sig till en ny yta, mellan två nya koner). Sedan utvecklar man sin förmåga att undkomma försvarare i straffområdet, även lagt till avslut efter att man dribblat alla försvarare.

Likes

Comments

​​​"TEKNIK NO NAME"

Bollkontroll vid riktningsförändringar, kontroll under hög fart. Grundteknik.

Egna Tankar:

Väldigt intensiv övning om man gör den i ett högt tempo, man utvecklar sin förmåga att ha bra kontroll på bollen under hög fart och vid många riktningsförändringar. Tränar även upp din grundteknik.    ​

Likes

Comments

ENKLARE TRÄNING

(UPPE)

"Bredare sicksack"

Utveckla sin förmåga att byta riktning med kontroll på bollen, även ge en trygghet med bollen under riktningsförändringar.

Egna tankar:

En relativt enkel övningen men väldigt givande, att ständigt ha full kontroll på bollen oavsett om man driver rakt eller i olika riktningar. Går att flytta isär konerna ännu mer för att få mer längd i sin riktningsförändring.

(Nere)

"Straffar"

Få en säkerhet gällande straffsparkar oavsett om man skjuter högt/lågt/höger/vänster.

Egna tankar:

Jag som brukar slå straffar anser att det är en bra avslutsövning för att bli trygg i sitt avslut. 

Antal skott: 100

höger lågt: 25

Vänster lågt: 25

Höger högt: 25

Vänster högt: 25

Likes

Comments

"Halva Planen 2.0"

För att förbättra sin förmåga att ta små "touch" på liten yta samt att förbättra sin grundteknik.

Egna Tankar:

Nästan en likadan övning som genomfördes igår, istället för att köra sicksack rakt in till de utlagda konerna så får man en vinkel i det hela, just för att få en liten variation i övningen. Gäller att alltid vara vaken i huvudet så man kontroll på bollen. Inget avslut efter att man kommit igenom de utlagda konerna. 

Kommer en sammansatt video av de flesta träningspassen i slutet av veckan.

Likes

Comments

(UPPE)

"PYRAMIDEN"

För att förbättra sin förmåga att dribbla runt flera försvarare, har även lagt till koner mellan stolparna, där emellan ska man placera in bollen efter att man dribblat förbi försvararna

Egna Tankar:

Anser att övningen är väldigt bra och givande speciellt för mig som spelar offensivt. Att kunde springa med "full speed" med kontroll på bollen och vinkla bollen åt en riktning för att undkomma en brytning och att sedan behålla samma fart för att avsluta mellan konerna och stolparna

OBS!!

Detta är bara två utan dem övningarna jag körde på dagens pass.

Jag MÅSTE skjuta 30 skott som går mellan konerna och stolparna innan jag får byta övning. Detta gäller alla övningar med avslut.

(NERE)

"HALVA PLANEN"

En övning som innehåller snabb beslutsamhet, teknik, avslut.

För att förbättra sin förmåga att ta små "touch" på liten yta samt att förbättra sin grundteknik.

Egna tankar:

Bra övning för att träna sin grundteknik. Man måste alltid vara aktiv i huvudet för att ta snabba "touch" så man inte springa på någon försvarare, går även att flytta ut övningen till kanterna för att komma i olika vinklar. Efter att man tagit sig förbi alla försvarare så ska man avsluta mellan konerna och stolparna.


Likes

Comments