KONTINUITET

Kontinuitet, att hålla på med något regelbundet är väldigt viktigt att göra, om man vill lyckas med någonting. Ett tips är att på söndag t.ex sätta sej ner och planera in den kommande veckan. Det blir lätt flummigt och ogjort om man inte skriver ner det i kalendern. Speciellt gäller detta om de handlar om saker som är viktiga för just dej och din hälsa. Det är liksom lätt att skjuta upp, ifall det kommer något annat.

Om ditt liv är stressigt och din sömn dålig, är det inte rätt tid att lägga in mera träning i din kalendern, utan du måste sätta in tom tid i din kalender eller skriva in avslappning och återhämtning, då när du egentligen kanske tänkt träna. Oftast räcker det också med 30 min promenad och frisk luft om man är inne i en stressig fas i livet. Lämna dock inte bort promenaden, tänjningen, tiden för dej själv.! Den är så viktig för ens välmående.

Små steg är också framsteg. Vill du gå på gym och träna, så är det också jättebra:). Börja med 2 gånger i veckan, så att du får in det som en rutin och du hinner vänta på gångerna, får du sedan till en tredje gång, så är det bara bonus och det får dej att känna dej duktig. Istället för att gå på gym 5 gånger i veckan och redan andra veckan märka att det inte fungerar och sedan sluta helt, bara för att du är dålig och inte får in din träning i din vardag.

Planering är A och O för att få allt och fungera. Planera in träningen, återhämtningen, matlagning, butiksresor, då blir det mycket mera effektivt och du behöver inte varje dag fundera vad du ska göra/ om du ska göra. Det står färdigt i kalendern, då kör vi:)


Har du möjlighet att träna på morgonen, gör det! Det ger dej energi för hela dagen och du får det gjort. På kvällen är det ofta allt möjligt annat som behövs göras.

Var snäll, men bestämd mot dej själv! Kroppen älskar lugn och balans, det är bara hjärnan som hela tiden vill att allt ska hända snabbt och vara spännande;)

Vill du ha hjälp med att komma igång, ta gärna kontakt: [email protected] eller 0447443390, så hjälper jag dej gärna:)

Gillar

Kommentarer