Mina ben fullkomligt exploderade đŸ’„

Åhh Ă€ntligen fĂ„r vi vakna till en ny dag. Jag Ă€r taggad pĂ„ allt som den hĂ€r dagen har att ge, jag Ă€r tacksam till att jag fĂ„r vakna och mĂ„ bra. Det ska vi inte glömma bort, alla har inte den turen.

Nu Ă€r det pĂ„ grĂ€nsen till fĂ„nigt det hĂ€r med att vara morgon pigg. Vid 05 vakant jag och det spritter i kroppen. Hoppar upp ut sĂ€ngen, slĂ€nger pĂ„ nĂ„gra koppar kaffe, klĂ€r pĂ„ mig och Ă€r sĂ„ pigg och glad. Njuter av ett par koppar, kollar igenom telefonen, svarar pĂ„ meddelanden och snackar lite med en vĂ€n som ocksĂ„ Ă€r vaken. Efter det Ă€ter jag en skĂ„l med Vaniljkvarg, kexchoklad,kokos,Nutella,jordnötssmör och smulade digestivekex 😍

Det Ă€r inte supernyttigt. Men ska man ha i sig nĂ€rmare 3500 kcal om dagen kan man unna sig sĂ„nt. SĂ„ lĂ€nge jag tĂ€cker mitt protein behov spelet det inte sĂ„ stor roll vad det Ă€r pĂ„ tallriken. Nu föredrar jag ren mat alla dagar i veckan. Men vill jag Ă€ter jag exakt vad jag vill. Förr var jag extremt strikt ens sĂ„nt och fuskade aldrig. Det blir förbannat trĂ„kigt tillslut. Det gjorde att jag tröttnade pĂ„ att Ă€ta, motivationen försvann och det gjorde att resultaten lyste med sin frĂ„nvaro. Är det inte kul kommer man tillslut att faila pĂ„ ett eller annat sĂ€tt.

Mitt liv, jag gör det sĂ„ bra och lever pĂ„ ett sĂ€tt för jag trivs med vardagen. Just nu iaf, sĂ„ har det inte alltid varit 🙄

En sak jag tagit till mig Ă€r att ingenting förĂ€ndras om du inte aktivt jobbar med dig sjĂ€lv. Jag sjĂ€lvrannsakar mig sjĂ€lv varje kvĂ€ll, i huvudet. TĂ€nker igenom dagen, funderar pĂ„ vad jag kunde gjort bĂ€ttre och ber om ursĂ€kt om jag gjort fel direkt. ( "KvĂ€llstian" 😉, ni som vet ni vet ❀)

Planen för dagen Ă€r att ta mig ner till HĂ€lsofabriken, gymmet alltsĂ„, hĂ€r i Åtvidaberg för ett benpass. Skulle ljuga om jag sa att jag bĂ€var inför det, samtidigt som jag ser det som en utmaning att komma över det tĂ€nkte. Jag har haft perioder dĂ€r bendagen varit min favoritdag.

Innan jag skulle tÀvla va min katastrof. Det jag gjorde var att jag körde 40 det knÀböj i olika utföranden i veckan. KnÀböj, sumoböj, smala knÀböj, boxböj. Det fick benen att fullkomligt explodera och bli min bÀsta muskelgrupp.

Allt handlar om att se sina sĂ€msta sidor och förbĂ€ttra dem samtidigt som du förbĂ€ttrar allt annat. Men det gĂ€ller att vara sjĂ€lvkritisk och ha koll pĂ„ vad du behöver göra.  Det Ă€r mkt planering bakom mina gympass. Allt för att gĂ„ en symmetrisk kropp som hela tiden vĂ€xer.

Jag ska upp pÄ scenen igen, och den gÄngen ska det avgöras redan vid invÀgningen. Jag ska vara sÄ bra att den andra deltagarna förstÄr att vinsten Àr utom rÀckhÄll nÀr dem Àr mig. Jag har bestÀmt mig och försök fÄ mig att tappa fokus, det kommer inte hÀnda!

Visste ni förresten att om du peppar dig sjÀlv innan ett set, alltsÄ tex sÀger till dig sjÀlv
"Det hÀr kommer bli lÀtt, enkelt , jag klarar det sÄ ökar era chanser att det faktiskt i praktiken ska fungera. Om jag inte minns fel skrev Jakob Gudiol (trÀningslÀra.se) rn artikel om det, eller om det var Daniel Richter (styrkelabbet)

Den herrarna Àr 2 av dem jag lita pÄ till 100% nÀr det kommer till kost och trÀning. In och kolla deras sidor om ni inte gjort det. VÀldigt vÀldigt bra och mkt kunskap finns det att hÀmta hem.

FĂ„nga dagen đŸ€

📾k.birgersson
đŸ‘»kbirgersson

Gillar

Kommentarer