ÄLÄ PELKÄÄ PAHINTA/DON'T BE AFFRAID OF THE WORST

Kaikilla kotona ei ole koulu lähtenyt niin hyvin kuin toivoisin! Toki ymmärrän sen täysin, mutta ymmärtääkö muut? Ymmärtääkö kukaan?

On monia lapsia jotka taistelevat samojen asioiden kanssa kuin poikani, mutta kun wilma näytti siltä, että poissaoloja kertyi enemmän kun tarpeeksi, aloin laittamaan kouluun viestiä jatkuvasti, turhautuneita viestejä.

Pojallani on ADD sekä aistiyliherkkyys. Monet itsestäänselvät asiat eivät ole hänelle sitä!

My son's school didn’t start as we hoped. Ofcourse I understand it, but does anyone else?

There is many children who are fighting with these same things. When Wilma started to show more absence than enough, I had it. I started to send frustrated messages to the teachers.

My son has a ADD and he is hypersensitive person.

Poissaolojen myötä haluttiin pitää palaveri koskien pojan koulun käyntiä! Päässäni valmistauduin, erityisluokkaan, siihen kuinka opettaja ja erityisopettajat kertovat että poika ei pärjää.

Kuvittelin kuinka poikani itkee, näin sieluni silmin kuinka minä itken ja raivoan.

Ongelmat joita koulussa tuli:

•EI LÖYDÄ TUNNEILLE

•Ovet ovat lukossa ei pääse oman oven luo, jumiutuu, ei tajua pyytää apua.

•Keskittyminen vaikeaa koska luokassa yli 70 oppilasta

•Stressaantuessaan omasta osaamattomuudestaan voi pahoin, vatsakipu, pääkipu


Because of the absence, his teacher and special education teacher, wanted to have a meeting. In my head i imagine that they want to put my son to special education class, that they tell how my son doesn’t fit to the school etc.

I could imagine how my son cries, how I cry! How I would yell!

My son’s problems in school are:

•HE DIDN’T FIND THE RIGHT CLASSROOM

•In school they have doors closed, and he didn’t be able to go to the right door because of that, and his brain just jammed so he didn’t realize he could ask for help.

•He has problems to concertrate because in the classroom there is over 70 students!

•When my son became stressed he feels sick, get stomachache, and headaches.

Palaveri menikin aivan toisin kun kuvittelin!

Erityinen tuki lopetettiin!

•Hän sai luvan poistua luokasta hermostuessaan, hän lähettää opelle vihasen emojin rauhoittumistilanteessaan, jotta opettaja tietää

•Hänelle annettiin lupa kuunnella musiikkia kun hän tekee itsenäisesti tehtäviä.

•Häntä kehuttiin, ja hänelle kerrottiin kuinka useat opettajat ovat huomanneet hänen älykkyyden. Nyt vain pitäisi luokkaan päästä.

Maltalla ollessani yksi tärkein oppi oli:

ÄLÄ STRESSAA ASIAA MIKÄ EI OLE TAPAHTUNUT. ÄLÄ OLETA PAHINTA.

Tämä negatiivinen energia syö nimittäin omaa hyvää energiaa. Mihin oppimani asiat aina unohtuvat?


Meeting went differently that i assumed.

•Special support ended
•He has know permission to leave from the classroom to calm down, he only needs to send angry emoji to his teacher so she will know.

•He has a permission to listen music, when they are studying independently

• They let him know, how many teachers has noticed how smart he is, now the important thing is to find the right classroom.

When i was in Malta one important lesson what i learned was:

DON’T BE AFFRAID OF THE WORST, DON’T BE AFFRAID THINGS THAT HAVEN’T HAPPENED!

How is it possible to forget everything so quickly?

xxxAnriDaniela

Tykkää-merkinnät

Kommentit