Stockholm

De 4 sista dagarna av 2018 var jag i Stockholm tillsammans med André, Melissa och Amer. Det var Melissa som gav mig denna lilla trip i födelsedagspresent och det passade så bra nu på jullovet!
När vi anlände till Stockholm den 28e tog vi bussen in till city och därifrån gick vi till hotellet som låg på Kungsholmen. Vi checkade in på rummet och gick till ett café, NEWT, för att äta frukost.

Sedan var det dags för min present till Melissa, nämligen spa på Art36. Wow så skönt!! Vi fick 30 min massage och 30 min ansiktsbehandling, och det var väldigt välbehövt. Resten av dagen gick vi runt på garorna och shoppade.

Åt lunch på Esa sushibar, och det var de godaste sushibitarna jag någonsin ätit!

Efter en hel dag på stan tog vi tunnelbanan till hotellet där vi slöade i någon timme och försökte hitta ett middagsställe, till slut kom vi överens om en pizza restaurang Meno Male.

På lördagen började vi med hotellfrukost och strax därefter åkte vi till Abba museumet som låg på djurgården. Vi gick där i 2 h och tittade på deras scenkläder, musik, livshistoria och mycket mer. Ett väldigt bra museum som är värt att åka till. Resten av dagen fortsatte vi med shoppingen, åt lunch på Holy greens och sedan åkte vi till hotellet för att fixa oss tills middagen.

Vi hade bokat bord på Eataly som vi hade hört bra om och stället var så fint! En stor saluhall med massor av mat och restauranger. Vi beställde förrätter och pasta till varmrätt men jag måste säga att förrätten var helt klart bäst, eftersom jag älskar ostar och charkuterier. Pastan var det inget fel på men kanske inte värd priset man betalde för.

Efter 21 var vi klara på Eataly, proppmätta åkte vi hem till hotellet och somnade ganska snabbt. Sista morgonen sov vi lite längre, åt frukost, packade ihop och checkade ut. Vi gick på drottninggatan och i olika butiker för att fördriva lite tid, åt nudlar i Mood gallerian innan vi tog en buss till...

Mr Cake!! Överlycklig! Ett stort intresse jag har är nämligen att baka, så att besöka Roy Fares egna café var så roligt! Och det var såå gott. När vi hade ätit våra bakverk började det bli dags att ta sig till hamnen för att åka med kvällsfärjan hem. Trötta men nöjda över att få ta sig hem.

Riktigt bra och roliga dagar i Stockholm! Vill definitivt åka dit igen, men nästa gång vill jag vara där när körsbärsträden blommar.