Varierad träning

Om någon hade frågat mig i början på året om jag skulle vara hemmafru och gå på gym 3 h om dagen hade jag skrattat och sagt aldrig hur ska jag ha ro till det.

Men här är jag 5 månader efter att jag sa upp mig och starkare än någonsin.
Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Att få egentid på gymmet där jag kan fokusera har varit ett bra sätt för mig att bearbeta massa saker som hänt och händer runtomkring mig.

Vänner och familj frågar hur jag orkar men för mig är det enkelt.

Varierad träning.

Ena dagen kanske jag bara kör kondition, andra dagen Biocircut, tredje nederkropp, fjärde mage/rygg, femte, j då kanske jag kör hela kroppen, sjätte dagen vila och sjunde dagen överkropp och kondition. En väldigt blandning av övningar och att våga prova nya maskiner.

En stor hjälp för mig har varit de färdiga programmen i appen som man kan följa. För två veckor sedan så sparade jag ett femveckors program som kräver träning tre gånger i veckan i ca 60 min. Alla övningar finns förklarade och jag bara älskar sättet som det är upplagt på.
Så jag säger att sätter man upp ett mål som har med träning och göra, variera träningen för att inte bli uttråkad.



Gillar

Kommentarer