Nytt år och nya mål!
Mitt mål för i år är att iaf klara vikten som jag hade på senaste maxtestet. Så stark vill jag känna mig igen☺

Jag ska bli mer snäll mot min kropp. Det är jag själv som stoppar i mig allt onyttigt så att kroppen är som den är beror bara på mig. Då därför behöver jag bli mer snäll mot den.

Jag vill förmå mig själv att se träningen som bästa egentiden för bara mig utan massa skuldkänslor att jag inte är med mina barn.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Förra veckans maxtest tog musten ur mig totalt. Jag blev helt urladdad av att ha gett allt och lite till kändes det som. Så träningen har fått stå tillbaka något.
Vi har haft besök under julhelgen och sen har det varit en massa farande hit och dit för att göra sina plikter.
Men  imorrn har jag ett bodypump pass inbokat. Känns både skönt och nervöst när det var ett tag sen jag var på ett sådant pass. 
Jag fick lite vikter av mon man i julklapp som jag tänkte börja använda efter nyår. Komma igång lite mer här hemma med träning och inte alltid åka iväg till gymmet.

Likes

Comments

Idag skulle jag göra maxtester på gymmet med J efter 3 månaders pt-träning.
Jag var sjukt nervös hela dan. Ville ju prestera och inte falla på målsnöret med att inte orka något eller inte kunna öka kilomässigt något.
Men jag kände mig stark och det var jag! Jag hade som mål att iaf klara min kroppsvikt i marklyft och det klarade jag. Känner mig så stolt. Ökade bra i knäböj också för den delen.
Är så sjukt nöjd över vad jag orkade.
Tog i så mycket i marklyft sista lyftet att det blixtrade framför ögonen efteråt. Sköna känsla.
Kommer leva på detta hela julhelgen.😁😁

Likes

Comments

Fick så till ett träningspass igårkväll. Kanske inte gjorde så stor nytta efter helgen mofferier men det var skönt att få röra på sig och jag kände mig stark. Eller jag kände att jag utvecklats sen första gången jag körde detta pass!
Åkte lite tidigare och ställde mig på en crosstrainer innan.
Hade tänkt mig 30 minuter men det blev väl iaf 17 minuter. Fick kämpa med skuldkänslor att inte vara hemma med barnen och då gick tiden. Men jag kom iväg innan lite tidigare iaf.
Att åka till jobbet går bra men träning som är för mig då kommer skuldkänslorna samtidigt som jag vill göra något eget.
Det är dubbelt det där, så jag satte mig och kollade på träningsappar när jag nattade lillan.
Ska iofs få ett program för hemmapass av J men kan ju alternera😁

Likes

Comments

Igår hade jag träff med J. Som jag längtade, bokade av passet i onsdag som jag inte borde gjort för humöret var verkligen i bott. Jag hade behövt komma dit på passet men nu blev det inte så.
Igår dock var det pt-pass. Ungarna var billiga så det var så skönt när mannen klev innanför dörren så jag kunde byta om och komma iväg.
Skulle köra flås, det kan jag lova att jag gjorde!
Började med jogg på gåband sen rodd 40 sek, 20 vila 5×2 gå gånger.
Lite rehabövningar för axlarna och sen några övningar med dumbell. Avslutade med cirkelfys med 4 övningar, 40 sek arbete 20 sek vila.
Gjorde situps i slutet och jag klarade att göra 6 st hela utan vila! Det kanske inte låter så mycket men för mig är de det! Situps har jag alltid haft svårt för speciellt sen barnen kommit. Så att jag nu kan göra flera i rad och känner mig stark är underbart.
I bilen på väg hem fick jag trycka i mig en egengjord bar. Har som en limpa hemma som jag skär tunna skivor av.

Likes

Comments

Idag är en sån dag när motivationen är i botten!
Så nära till tårarna för att jag inte får till träningen eller mest viktnedgången som jag vill. Vågen står stenhårt fast på samma kilo!
Jag tycker att jag skärpte mig med godis och kakor. Försöker hålla det till helgen och inte småäta varje dag som jag gjorde innan. Men inget händer! Eller jo sötsuget har minskat, det har de men inget mer.
Ställde mig på vågen imorse och det skulle jag väl inte gjort. Det är väl därför det är en deppdag.
Så vad gör jag!?! Tröstäter... Som alltid annars också när det är tungt.
Vill få hjälp att vända denna nedåtgående spiral. Få känna lite glädje igen.

Likes

Comments

Idag hade jag träff med J, min pt. Hon hade förberett ett pass där fokus skulle ligga på att jag nån gång ska kunna göra en strikt pullups.  Jag har gjort pullups innan men då använt mig avdubbla gummiband som hjälp/fusk.
Sagt och gjort, jag fick börja värma upp och se  körde vi igång. Det gick hyfsat bra länge men sen kom krampen i armarna. Den försvann inte. Det kvittade hur mycket jag än ville ta i så lyssnade inte kroppen. Krampen bara tog över.
Skulle som en sista övning göra en skalad pullups, då jag satt på golvet och skulle dra mig upp som i en pullups.  Haha, kändes jättekonstigt när jag satt på golvet.
Men mest var det att jag motarbetade mig själv. Jag tänkte att att jag får bara kramp ändå och kommer inte orka så att göra de där seten tog tid innan jag skärpte till mig. För jag klarade det faktiskt! 

Så jag kommer säkert känna av mina underarmar imorrn!
Skulle göra en liten cirkelfys idag också med 4 övningar varav en var situps,  jag klarade att göra dom! Lite stolt blev jag allt över mig själv då. Det var inte lika jobbigt som de första gångerna även om det var jobbigt.
Det känns som om mina magmuskler har gått ihop rätt så bra. Får ju tänka varje gång jag gör något att hålla magen. Eller rättare sagt jag försöker tänka på det.

Likes

Comments

Denna vecka får bli en vecka att lägga till handlingarna och ta nya tag nästa vecka. Motivation är inte på topp och jag känner mig slutkörd.
Jag var på ett legworks pass i måndags och det var härligt men oj så jobbigt! Tänkte att jag skulle få till något mer pass men började gå igenom veckan och den är fullproppad ändå.
Ska iväg nästan varje kväll så maten blir lidande. Eller det blir den bara om jag väljer det så- julbord-.
Jag ska hinna plugga också. Jag har påbörjat en distansutbildning nu när jag är mammaledig också.
Så allt på en gång.
Ser desto mer framemot helgen när jag ska träna med Johanna.

Likes

Comments

Planerat nästa veckas meny!
Det är svårt med variationen eller iaf att komma på maträtter. Vi försöker att vi inte ska äta samma så ofta iaf. Att vi ska våga vidga våra matvyer något. Det mesta brukar bli gott och att vi gärna gör maträtten igen men ibland blir det bara en middag och sen glöms den bort...
Vi har blivit lite bättre på att äta resterna så att inte allt slängs.
Något som är gott tycker jag det är rå broccoli speciellt stjälken! Det äter jag mer än gärna till maten.

Likes

Comments

Jag hade min veckoträning med pt idag. Fick fortsätta med några av de tyngre lyft jag egentligen skulle gjort förra veckan om jag inte fått sån fruktansvärd rethosta mitt i allt. Gjorde tyngre knäböj. Hade mer vikt på idag än vad jag hade första gången vi tränade.
Skulle sen ta av vikt och fortsätta att göra långsamma knäböj. Långsamt ner, stanna och sen explosivt upp. Det var tungt! Men så kul:)
Sedan var det dags för lite mer flås, iaf för mig. Skulle ha ett gummiband runt knäna och göra knäböj och sedan ut med ett ben åt sidan varannan gång. Kändes rätt bra tillslut.
Fick göra som ett litet cirkelpass med 4 övningar. Första var den med benet ut åt sidan efter knäböj, sedan höftlyft. Knäböj med hantel upp över huvudet. Det heter något bra men jag kommer inte ihåg 🙈
Sista övningen var plankan och flytta ett ben i taget ut åt sidan.
Det kändes efteråt!

När jag kom hem kunde jag inte hålla mig längre utan tog fram måttbandet för att se om det hänt något. Ställde mig även på vågen.
Det är kanske inte så stora förändringar men jag känner hur jag blir starkare! Jag tror att denna takt på kroppsförändring ändå är bra just för mig. Kan säkert ändra mig...
Det är bara att kämpa på och få in mer träningsrutin överlag.

Likes

Comments

Ikväll har det varit tjejkväll på Actic. Skrev upp mig på ett pt smallgroup pass med massa fys. Snacka om att det var fys!  Haha, blev allt lite illamående på slutet men roligt var det. Det var ett cirkelpass med olika stationer, så 40 sekunder arbete 15 sekunder vila. Det var utfallssteg med vikt, rodd, magövning att ligga på rygg och vidta med benen, plankan och gå upp och ner på armarna, gobletsquat och sist boxslag mot säck.
Det kändes efter första varvet! Så vi gjorde 2 varv till. Detta är min typ av träning, ta ut sig till den grad att man inte vet om benen kommer bära en hem. Då känner jag att jag tränat.
Undrar dock om benen och resten av kroppen kommer bära mig imorrn. 

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Vi skriver inte riktigt lika jag och min man. Men men, har iaf några maträtter att välja bland denna vecka också!
För min man räcker det att ha maträtter uppskrivna medans jag gärna har dag för dag så man slipper stå där och välja, utan idag är denna maträtt och inte vad är jag sugen på. Men vi är olika och tur är väl det. Dock är det jag so. får göra mesta maten då mannen ofta är hemma sent och barnen behöver ha mat tidigare än han är hemma.
Vi är duktiga på att handla tidigt på helgerna iaf. Inte så mycket folk i affären utan man kan gå i lugn och ro. Sen finns hela dan kvar hemma till att mysa på.
Tycker det funkar rätt bra med maten. Är inte så hungrig att jag måste småäta hela tiden och jag blir rejält mätt när jag äter och jag kan rikigt känna hur kroppen gör nytta av maten.
Får se nästa vecka om något har hänt cmmässigt och kgmässigt.

Likes

Comments

Idag var det äntligen dags att träffa min pt och träna.
Hade ju dom plan under veckan att gå på boxpass igår onsdag men jag fick boka av det då kroppen fortfarande kändes matt. Som jag blev ledsen för det, hade sett så framemot det men kände att ska jag kunna träna som idag så fick det bli en vilodag till.
Kände mig stark när vi började, kände inget av förkylningen.
Jag skulle få lyfta tungt, få repetitioner men tunga lyft. Det kändes så kul,  få se hur mycket man skulle orka. Började med marklyft och det gick bra. Skulle gå över sen och göra knäböj men då fick jag sån hostattack som heter duga. Det kittlade så där hemskt långt bak i halsen och det gick inte att sluta hosta. Körde ett set iaf mellan hostattackerna men fick lägga ner det med knäböj. Inte bra att ha tungt på axlarna om en hostattack börjar.
Då blev jag riktigt besviken på mig själv. Jag ville ju köra tungt!
Fick göra andra övningar istället som med all säkerhet kommer kännas imorrn!

Likes

Comments

Fick ihop veckans matsedel!
Ännu en veckas matsedel ihopknåpad. Det där med variation skulle det bara också.😊  Men aja det blir gott iaf och det blir mat vi kan äta rester av.

Likes

Comments

Det är en trött mamma här hemma nuförtiden. Tröttheten är verkligen lamslående. Vet inte riktigt just nu hur jag ska göra för att bryta detta.
Jag vill komma iväg mer och träna men förkylningen stoppar fortfarande. Jag hoppas vara pigg tills på torsdag så jag kan genomföra ptträning då iaf.
Lilleman är äntligen tillbaka på dagis iaf. Hoppas bara han inte drar på sig mer skit nu.
Nätterna är inte helt ok, lillflisan har svårt att somna om på efternatten så det blir tidiga mornar men också att det behövs tidig morgonvilan som inte är helt lätt att få till när brorsan vill busa runt.
Det är väl det som gör det så lamslående,  tröttheten.
Tålamodet är lika med noll så jag hoppas det blir bättre  är Lilleman får vara på dagis.
Så nu kan det bara bli bättre!!

Likes

Comments

Helt nockad av förkylningen denna helg. Skulle gjorts mycket här hemma och jag skulle hunnit med lite träning. Men det blev ingen träning alls istället. Maten försökte jag hålla men vi var ute och åt i lördags kväll och det var så gott! Igår jobbade kvällen på jobbet men det var lugnt så vi hann äta i lugn och ro.
Denna vecka får det bli bättring på alla fronter. Jag försöker dock lära mig att det är okej att tappa vägen bara man tar sig tillbaka och inte låter skuldkänslorna ta över.
Bara den envisa förkylningen kan försvinna å jag kan få till några träningspass men också hinna bli frisk nog så jag kan träna med min pt.
Jag har bokat in mig på ett boxpass också, det vill jag hinna bli frisk nog att gå på. Det var längesen jag var på ett sådant pass me  det är nåt visst med det där att ta ut sina aggressioner. Rätt befriande!

Likes

Comments

Så förkylningen hittade hit ändå. Har klarat mig undan dagisbacillerna länge ändå. Lilleman fick feber i tisdags kväll och sen har det gått utför. Kände att det rev lite i halsen innan jag skulle träna i onsdags men kände inget mer. Men såklart bröt förkylningen ut. Natten som varit här varit den sämsta på riktigt länge. Lilleman vaknade var 5 minut och inget var bra. Precis när vi lyckats somna om så vaknar såklart lillflisan och vill ha mat. Sen har hon svårt att somna om så ligger och vrider och vänder sig. Jag kan ju inte koppla av och somna då så jag ligger vaken till hon är avslappnad. Inget kaffe kan rädda den här dan, tur barnen är söta ihop.
Hoppas förkylningen ger vika snart för jag har ett pass inbokat imorrn som jag gärna vill gå på!

Likes

Comments

Idag hade jag tid med min pt. Ser alltid framemot dessa tillfällen med skräckblandad förtjusning!  Tycker att det är kul med denna utmaning som någon annan bestämmer över. Bara göra som man blir tillsagd och ta ut sig totalt.
Jag har enklare för att gå på pass än att gå själv i gymmet.
Har inte riktigt självförtroendet än att gå bland lösa vikter och maskiner. Det har väl med att göra med att jag tycker jag är stor men sen vet jag inte hur man ska göra med alla maskiner. Då är det skönt med nån som visar och säger vad man ska göra. Och att vikterna ökar!
Idag har det varit mest rester till mat, så inget slängs och vi kan laga ny mat imorrn.

Likes

Comments

Det här med mellanmål tycker jag är svårt att få in mellan måltiderna. Förmiddagen går bra men sen till eftermiddagen blir det svårare att hinna med. Då har jag ätit lunchen innan jag hämtar Lilleman på dagis och sen behöver man planera för middagen. Ser oftast bara till att Lilleman får o sig nåt när vi kommer hem och jag tänker att jag åt ju för inte så länge sen så jag behöver inget, tar det sen. Och sen är det dags för middag istället. Så där måste jag bättra mig, så jag får till iaf ett litet mellanmål.
När jag fick hjälp ev pt för några år sen fick jag även med ett kostschema. Eller inget schema egentligen utan mer som en lathund att följa.
Till den vikt jag hade få och har nu också får/fick jag äta visst antal kalorier och det hjälpte mig igång. Har nu tänkt gå tillbaka till samma sätt igen. För då kände jag hur kroppen tog tillvara på vad den behövde och så till på ett annat sätt när det var dags för mer.
Det är ju egentligen rätt enkelt men när man slarvat som jag gjort under en längre tid är det svårt att få in rutinerna igen.

Likes

Comments

Jag har sedan länge haft dålig karaktär. Det är gott med mat, fika, godis och vin. Vilket jag har tillåtit mig själv att inta stora mängder av länge. Jag kan inte säga nej, bara en liten bit och en till en till och en till. Till sist är det goda borta och där sitter jag med dåligt samvete för allt jag ätit. Sen tänker jag att om ingen ser mig tills det inte, hur dum får man bli.
Men trots detta har jag provat att ta bort allt sött och gott men oj det gick inte alls för mig. Jag måste få äta gott nån gång annars är det ingen som vill vara nära mig och blir definitivt inte någon bra mamma.
Så nu framöver blir det bara släta koppar kaffe hemma och det goda att äta får bli på lördagar. Maken tyckte vi skulle ha det på fredagar men då kände jag att helgen skulle bli så lång om det goda redan var ätit på fredagen.
Skulle jag nu trilla fit nån gång under veckan så går inte hela världen under som jag tyckt tidigare. Jag kommer inte moffa i mig utan försöka behärska mig till det lilla.

Likes

Comments