TIPS: Träna triceps

Sen jag gjorde nytt gymschema i början av året så har jag försökt lägga in några nya tricepsövningar eftersom jag gärna vill tona fram muskler på hela kroppen och tränade armar tycker jag personligen är sjukt snygg! Förr gjorde jag typ en tricepsövning men den gav ingenting jämfört med dessa två jag tänkte tipsa om.

Dessa två övningar har på ganska kort tid gett mig resultat, jag har helt klart blivit starkare i triceps och om jag spänner armen så syns det lite. Två övningar jag absolut ska fortsätta köra och öka vikterna på. Stort tips!

KABELPRESS
Utförande: 
Vänd dig ifrån kabelmaskinen och håll repet/kablarna ovanför huvudet. Luta dig något framåt och sträck ut armarna tills de är helt utsträckta. Gå sedan tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen. 

Tänk på att spänna mage och hålla ryggen rak. Övningen är avsedd för att träna triceps, låt därför kroppen vara stilla och jobba med armarna, överarmen ska vara så stila så möjligt. 

KICKBACKS
Utförande: 
Dra bak underarmen tills armen ligger parallellt med kroppen. Gå sedan tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen.

Kom ihåg att ha en kontrollerad rörelse och låt armen jobba.

(Utförande-texten är kopierad från www.muscles.se)

Gillar

Kommentarer

Tonårsdagboken
Tonårsdagboken,
jag brukar köra kickbacks och fan vad det bränner efter 10 stycken !!!
nouw.com/tonårsdagboken